Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Egersund - Enga 16. juni kl 15
#81
Helt enig i at vi bør tenke at ett poeng ikke var så ille og at vi nå kun er ett poeng bak xxx og at vi drar fra Stabæk. Men det føles så utrolig bittert og unødvendig. Dommeren synes jeg favoriserte hjemmelaget og det er synd at Rijks skjøt utafor tidlig, at Bjørdal ikke fikk skutt (han løper bare på ballen) og at Bjørdal ikke fikk frispark før målet deres.
Ambina og kamera var svake i dag.
Rijks var mye med defensivt og i oppbyggingen av angrepene våre uten at han hadde en supert dag.
Riisnæs gjorde mye bra da, helt merkelig at det ikke ble gult for å skade han. Herlig mål av Jones og assist av Hedenstad. Sjøeng var shaky men spilte seg klart opp på slutten. Synd vi ikke fikk så mye ut av Håkans. Og i dag mangla vi en spiss som alltid er farlig.
Men men seier mot Ulf nå så ble det to sifra poengfangst i juni.
Vi ligget godt an for opprykk men evner ikke å stikke av.
Svar
#82
(06-16-2024, 05:23 PM)Rutter Skreiv: I midretall jeg da skjønner jeg - synes det var et bra bortepoeng !!

Noen få subjektive observasjoner / Borch er dessverre ikke god nok selv om han er en praktfull kar. Løper etter mannen sin ihvertfall 30 av 90 minutter. Sjøeng har jeg tro på, men gjør veldig mye rart idag og ventet på den avgjørende tabben - men vartet istedet opp med en matchvinnende redning. Bjørdal er vår Beste Mann, men selv om det veldig enkelt kunne blitt blåst frispark gjør han en feilvurdering i forkant av 1-1. Liker Hollenderen bedre og bedre - har et godt forballhode, trenger bare at det løsner litt. 18 åringene er friske, fint de får minutter - bør vokse på det alle sammen.

Egersund er et fælt lag å spille mot - veldig sterke fysisk med mange store spillere. Ikke tilfeldig at de ligger som ligaens 3. beste lag p.t.

Vi er et OBOS lag og da er dette et godt bortepoeng.

Da er jeg med i mindretall-gjengen  Wink Jeg er godt fornøyd med 1 poeng, spesielt etter den kampen vi spilte. Egersund er ingen dårlige lag, er en grunn til at de ligger på 3. plass og at de kun har tapt 2 kamper i år. Alle lag har sine dårlige dager. I dag hadde vi en dårlig dag, og allikevel tar vi poeng. XXX hadde også en dårlig dag. De tapte 0-5 mot Åsane - på hjemmebane! Vesentlig forskjell der. Jeg er sikker på at vi kommer til å slå kraftig tilbake mot Sandnes Ulf før ferien.

Jeg hadde vært bekymret hvis Stabæk hadde vunnet. Godt å tenke at de fortsatt vil være 2 poeng bak oss hvis de skulle vinne hengekampen. Jeg frykter dem mest av lagene som er bak oss. Ellers pleier XXX å være gode på vår-parten og ustabile på høst-parten. La oss satse på at det er tilfellet i år også.

Kokosligaen for en grunn.
Svar
#83
Jeg synes det er mye positivt å ta med seg fra i dag jeg da. Spesielt fra de andre kampene da.

Eksakt hva som skjedde ute i skaugen ved Glomma vet jeg ikke, men 0-5 mot Åsane er ikke akkurat imponerende. Og Stabæk imponerer vel heller ingen med ikke å vinne kontrollert i Kristiansand.

Stabæk har klart å slippe inn 19 mål på de siste 6 kampene, så der har de helt klart problemer. Poengsnitt siste 6 kamper er jo også bare 1 poeng pr kamp da. Så hvis de ikke evner å tette igjen bakover så kommer det ikke til å bli så mye poeng.

xxx har jo litt mer imponerende 13 av 18 poeng da, på sine siste 6. Men de kommer fra en lite imponerende 4-4 mot AaFK og går skikkelig på snørra mot Åsane. Så kanskje er noe i ferd med å snu der og. 9 baklengs på siste 2 kamper. Og i neste venter Sogndal borte. 

Det går ikke an for Vålerenga å si seg fornøyd med 1-1 mot Egersund. Men alt tatt i betraktning så synes jeg vi kom greit ut av dagen. 

Vi er 5 poeng foran Stabæk, som riktig nok har en kamp til gode. Egersund, Moss og Bryne tror jeg ikke helt har det som skal til for å holde det gående ut over høsten. Og xxx viser klare svakhetstegn. At de taper som de gjør i dag gjør jo at vi begynner å få et solid forsprang på målforskjell. Som kanskje ikke er helt uviktig det heller.

Nå venter Sandnes Ulf hjemme. De er på 15.plass med 9 poeng. Et klassisk bananskall med andre ord.

Men med seier der så tror jeg det er bra sjanse for å gå inn i sommeren som serieleder.
Svar
#84
(06-16-2024, 05:43 PM)Wild Touch Skreiv: Kreutzrigler er en "accident waiting to happen". Den etter 15min når Egersund smeller ballen i tverrliggeren, er beviset. Han er treig også. Må få inn en som er bedre snart. Idag skuffer også Henrik Bjørdal?. Ambina er konge igjen. Signer han nå!!!!

Jeg trodde først også at skuddet traff tverrliggeren, men det går faktisk til side for mål og i ramma bak som holder nettet oppe.
Vel vel...uansett en diger sjanse til Egersund.
Svar
#85
Ikke en spesielt god kamp for oss nei, men det er fortsatt ett poeng borte mot det som per nå er ett av topplaga.
Vi har vært gode i det siste. Ser på dette som et arbeidsuhell.

Seier hjemme før ferien nå så er vi fortsatt i rute!
Svar
#86
Jeg tror nok alle er enige i at å få et poeng på bortebane mot topp 3 i utgangspunktet er bra.
Ser man bak resultatet er dette langt ifra bra. Vi spilte meget dårlig og alle var under pari.
Hadde man spilt som normalt, eller som vi har gjort i det siste, hadde vi enkelt vunnet denne kampen.
Det vil ikke overrraske meg om laget vi møtte, vil droppe nedover tabellen utover høsten. De er rett og slett ikke gode nok til å være der de er idag.

Derfor er prestasjonen svært skuffende, men resultatet isolert sett godt.
Svar
#87
Til Flemmern: Mye vind, fremmed bane som er smalere enn normalt (64 m mot normale 68) og fraværet av arbeidsjernet Strand var viktige årsaker til at Enga ikke fikk flyt i spillet.

Ting vil nok se adskillig bedre ut kommende søndag.
Svar
#88
(06-17-2024, 08:59 PM)Caanradi Skreiv: Til Flemmern: Mye vind, fremmed bane som er smalere enn normalt (64 m mot normale 68) og fraværet av arbeidsjernet Strand var viktige årsaker til at Enga ikke fikk flyt i spillet.

Ting vil nok se adskillig bedre ut kommende søndag.

Jada, det tror jeg også. Vi har vist oss fra en annen side siste 10 kamper og det vil alltid være "arbeidsuhell" som dette.
Ville bare poengtere at gjennomføringa av kampen sto til stryk, selvom resultatet isolert sett er bra mot et "topplag".
Svar
#89
Med tanke på hvor mange unge "lettvektetere" som Enga har, så vil jeg ikke si at kampen sto til stryk mot mange store og sterke duellspillere.

Forhåpentligvis er Strand tilbake snart og Jukle får sjansen igjen.
Og fra Start-kampen siste halvdel av juli er vår danske Lange klar.
Kanskje blir Håkans værende mot manges spådom og spiller seg i form igjen...

Burde ende med greit opprykk dette.
Svar
#90
Når jeg ser at Jukle spilte en time for VIF2 igår, er det komplett uforståelig at han ikke kom inn for Borch i Egersund kampen.
Merkelig vurdering av Bakke igjen.
Svar


Gå til forum:


Bruker(e) som leser denne tråden: 3 Gjest(er)