Avstemning Jeg tror jeg tror:
Du har ikke tillatelse til å avgi stemme i denne avstemmingen.
at Håkans selges eller lånes ut
9.43%
10 9.43%
at Håkans starter mot Start
15.09%
16 15.09%
at Ofkir selges eller lånes ut
13.21%
14 13.21%
at Ofkir får spilletid mot Start
2.83%
3 2.83%
at vi signerer noen nye før vinduet stenger
13.21%
14 13.21%
at vi låner noen nye før vinduet stenger
3.77%
4 3.77%
at vi låner ut noen før vinduet stenger
12.26%
13 12.26%
at vi selger noen før vinduet stenger
11.32%
12 11.32%
at Bob Bradly forsvinner fra Stabæk før september
9.43%
10 9.43%
på sommeren
9.43%
10 9.43%
Totalt 106 stemmer 100%
* Du stemte på dette valget. [Vis resultater]

Trådvurdering:
  • 2 stemmer - 5 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tippetråd Juli og August - evig flopp eller Enga på topp?
#21
BHH BHH HBB HBH
(Ikke så glad i U)
Svar
#22
BHU UUU UUH BHU
Svar
#23
Takk for ny og fantastisk tråd, Bohem!

1. Hvor mange poeng tar vi på de seks kampene? (to poeng for rett svar)
B

2. Spilletid head to head Rijks vs Brajanac
H: Rijks spiller minst en time mer

3. Hvem starter flest omganger av Bully og Obasi?
H: Bully starter minst en omgang mer enn Obasi

4. Vi skårer flest mot
H: Lyn eller Levanger

5. Hvor mange mål skårer Mees Rijks på de seks kampene?
U: 3-4 mål

6. Hvor mange straffer får vi på de seks kampene?
B: 2 eller flere

7. Når debuterer Lange?
H: mot Start

8. Hvor mange mål skårer vi på de seks kampene?
U: 13-16

9. Reka og Ålesund skal i samme periode møte Ulf, Raufoss, Moss, Åsane og Bryne (en kamp mindre enn oss) hvor mange flere poeng enn Ålesund tar vi? Her inkluderer vi kampen deres mot Bryne som spilles 26.08.
Men du glemte Egersund (som jeg har inkludert, der taper jo Aafk).
U: vi tar 6-8 poeng mer

10. xxx skal i samme periode møte Moss, Levanger, Ranheim, Lyn, Bryne og Ulf. Hvor mange poeng forskjell på oss og dem blir det på de seks kampene? Deres siste kamp (mot Ulf) går tre dager etter vår, men er inkludert her.
B: vi tar minst 4 poeng mer enn dem

11. I hvilken kamp får vi for første gang se at Ofkir, Storevik eller Kamara starte en omgang?
H: mot Start eller Ranheim

12. Hvordan ender hjemmekampen mot Lyn 24.08?
B: vi vinner med mer enn to mål
Svar
#24
Hjertelig velkommen til sommertippekonkurransen 

13 tippere har levert sitt tips alle før fristen. 

Av de ti som hadde mer enn ti poeng fra tidligere månedskonkurranser er det bare en som ikke har levert, men vi har også en debutant. Velkommen til Pedtom og vi har mange som bare har vært med en eller to av de tre konkurransene tidligere (april, mai og juni konkurransen). Og beklager til EttlagiOslo som fikk 11 poeng sist, men ikke stod på oversikten over de som har mer enn ti. 

Vi slenger ut tippetegn som fulle sjømenn kaster fiskekaker på tribunen. Det er kun ett spørsmål som alle er enige om og det er at vi tar minst tretten poeng på de seks kampene. Klarer vi det så vil vi fortsatt være helt i toppen når sommeren er over. Og mot start så kunne vi rett og slett ikke gjort det bedre poengmessig. 
Men kanskje var det et tegn på at det skal bli vanskeligere enn vi tror at vi måtte slitte i 94 minutter uten å klare å ta ledelsen mot et av bunnlaga i divisjonen. 

Ellers er ett av spørsmålene allerede avklart siden Lange kom inn i det 71 minutt og fikk sin debut. Da ble tippetegn på kamp 7 H noe som er dårlig nytt for Loffen og Pedtom. De andre 11 har allerede fått poeng i sommerkonkurransen. 

Vi kan se på tegnfordelingen på de andre 10 kampene 

2.  åtte tippere tror at Rijks vil få mer spilletid enn Brajanac en tror det blir mindre enn en time forskjell og fire tror vår nye spiss vil få mest spilletid. Foreløpig leder Rijks med 71 minutter mot 19 (tilleggstid teller ikke) 

3. Seks tippere tror Bully vil starte minst en omgang mer enn Obasi, fem tror det blir maks en omgang forskjell og to tror det blir flest på Obasi. 

 4. Vi skårte ikke så veldig mange mål mot start så de tre av oss som har B på kamp fire ligger kanskje litt dårlig an, men vi har jo skårt mange mot Moss før i år. Uansett har tre tippet at vi skårer flest mål mot Lyn eller Levanger og fem har gått for at det blir flest mål mot Ranheim eller Raufoss. 

5. Mees Rijks putta ikke mot start så han må virkelig steppe opp på bursdagen. To har tippa at han får maks 2 mål på de seks kampene, ni har tippa at han får 3-4 mål og to har virkelig troa på gutten og at han skårer minst ett mål i snitt på de siste fem kampene. 

6. Det er ikke mange som tror det er dommerne som skal sikre opprykket for oss. Ni tror ikke vi får noen straffer. To tror vi får en straffe og ingen tror vi får mer enn en straffe. 

7. Lange har som nevnt debutert riktig for elleve feil for to. 

8. Mot start ble det to mål som blir ca to i snitt og som viss det fortsetter gir 12 mål totalt. Ingen av oss tror vi skårer 13 eller færre. Syv tror vi ender på 13-16 mål og seks tror vi ender på 17 mål eller flere.  

9. Reka har enda ikke debutert som Ålesund trener, men vi har fått tre poeng. Fire har stor respekt for vår gamle trener og tror ikke vi vil ta mer enn maks 5 poeng mer enn Ålesund i perioden, åtte tror vi vil ta 6-8 poeng mer enn dem og en tror vi vil ta minst ni poeng mer enn AAFK. Ålesund spiller en kamp mindre enn oss så sånn sett kan vi si vi leder 3-0 foreløpig. 

10. langt mer gledelig er det at jævla xxx tapte mot vaffellaget så der leder vi virkelig 3-0 i poeng etter en kamp for begge lag. 
hmchrist tror de vil ta minst like mange poeng som oss, to tippere tror det blir 1-3 poeng forskjell i vår favør og de ti tipperne som har tippet fire poeng eller mer har fått en glitrende start på det spørsmålet. 

11. Ofkir hoppet ut av konkurransen og vil ikke starte en omgang. Men Kamara har sett veldig bra ut i treningskampen og på trening og er definitivt en utfordrer om en kantplass. 
fire tippere krysser fingrene for at han (eller Storevik) får starte en omgang i neste kamp mot ranheim, EttlagiOslo håper det lar vente på seg til kampen mot enten Moss eller Raufoss og åtte tippere håper det ikke skjer i det hele tatt eller at det i hvert fall skjer senere. 

12. To tippere tror vi vil gå på en smell med poengtap i derbyet, seks tippere tror vi vinner med ett eller to mål mot lyn og fem tror vi vinner med minst tre mål. 

Samler man sammen alle våre tips blir det en sikker kamp (den første) to halvgarderinger og ni helgarderinger. Totalt 78 732 rekker, til det må man bare si: don`t try this at home.
Svar
#25
Kan noen klype meg i armen? 

På topp eller evig flopp spurte jeg da ting så litt lyst ut og jeg skulle lage denne tippekonkurransen. 
Så ble det full jævla pott på de seks kampene. Det er intet mindre enn helt formidabelt. 
Joda, alle trodde vi skulle få minst 13 poeng, men jeg tviler på om mange hadde spådd 18 av 18. 

Vi kan jo gå igjennom kupongen selv om det ikke er safe for work og fare for at nytelsen blir så stor at du blir trygda om du glemmer å tape igjen webkameraet før vi starter gjennomgangen. Er du klar for å scrolle med venstrehånda? Da starter vi. 

1. Hvor mange poeng tar vi på de seks kampene? (to poeng for rett svar) 
H: 8 poeng eller færre, U: 9-12 poeng, B: Poeng 13 poeng eller mer

Her er det bare å ta selvkritikk. Nå fremstår det helt åpenbart at vi skulle ta full pott med atten av atten poeng, det jeg burde spurt om var vinner margin. 
En av de seks kampene vant vi med ett mål 
Tre av dem vant vi med to mål 
Og to med fire mål. 
Det er helt elleville tall. 
Alle fikk selvsagt rett på spørsmålet. 

2. Spilletid head to head Rijks vs Brajanac
H: Rijks spiller minst en time mer, U: Mindre enn 60 min forskjell, B: Brajanac spiller minst en time mer
Mo gikk rett inn på laget og startet vel alle seks kamper. Det fremstod nesten uforståelig på de fire siste så kom hattricket og nå står han med fire mål på de to siste og fem mål på de siste tre. Jeg savner virkelig Mees, men det kan hende vi har funnet en juvel i Mo også. 
Rett svar var en overlegen B

3. Hvem starter flest omganger av Bully og Obasi?   
H: Bully starter minst en omgang mer enn Obasi, U: det er maks en omgang som skiller dem, B: Obasi starter minst en omgang mer enn Bully. 
Bully strever dessverre med skader og det er stille rundt Obasi selv om han spiller mye på andrelaget. 
Ingen har startet en omgang så rett svar blir U

4. Vi skårer flest mot H: Lyn eller Levanger, U: Ranheim eller Raufoss, B: Moss eller Start
Flest mot Lyn ja, selvfølgelig ble det flest mot Lyn. Tar vi med Borch sitt så skåra vi fem, gjør vi ikke det blir det fire og likt med Levanger som var samme alternativ. Og for noen nydelige mål da, Ambina og Jones vet at det alltid er ledig i krysset. 
Rett svar h

5. Hvor mange mål skårer Mees Rijks på de seks kampene?
H: 2 eller færre, U: 3-4 mål, B: 5 eller mer 
Det tristeste spørsmålet på kupongen, Mees har fått svært få sjanser til å skåre dessverre. 
Han putta mot Raufoss da, det skal han ha og den feiringa vil vi huske lenge. 
Men det ble kun ett mål og H 

6. Hvor mange straffer får vi på de seks kampene?
H: 0, U: 1, B: 2 eller flere

Ikke får vi straffer og ikke trenger vi straffer, vi har blitt snytt for noen, men hvem bryr seg når vi er så gode som vi har vært. 
Rett svar H

7. Når debuterer Lange?
H: mot Start, U: mot Ranheim, B: senere
Våre danske venner kom inn fra første sekund, rett svar H
Og Lange har vel ingen betvilt at fortjener plassen. 

8. Hvor mange mål skårer vi på de seks kampene?
H: færre enn 13, U: 13-16, B: 17 eller flere
Det er med nød og neppe at jeg hadde tær nok til å telle opp skåringene. Tre mål til og jeg måtte ha tatt av meg buksa, men heldigvis stoppet vi der. 
18 mål det er borteseier. 

9. Reka og Ålesund skal i samme periode møte Ulf, Raufoss, Moss, Åsane og Bryne (en kamp mindre enn oss) hvor mange flere poeng enn Ålesund tar vi? Her inkluderer vi kampen deres mot Bryne som spilles 26.08.
H: Vi tar maks 5 poeng mer enn Ålesund denne perioden, U: vi tar 6-8 poeng mer, B: vi tar 9 poeng eller mer mer enn Ålesund.
Reka den gamle geita han gjorde det spennende helt inn. Tre seire på rad fikset han for de oransje, og i går trodde jeg virkelig de skulle klare å klå Bryne. Men de røyk på overtid. 18 til oss og 9 til dem da blir det B da. 


10. xxx skal i samme periode møte Moss, Levanger, Ranheim, Lyn, Bryne og Ulf. Hvor mange poeng forskjell på oss og dem blir det på de seks kampene? Deres siste kamp (mot Ulf) går tre dager etter vår, men er inkludert her.
H: xxx tar minst like mange poeng som oss, U: Vi tar 1-3 poeng mer enn dem, B: vi tar minst 4 poeng mer enn dem
Deres siste kamp mot Ulf er i dag. Og da vil vel samtlige av oss sitte foran tven i sterk benzorus og følge med. Ikke fordi vi frykter at xxx skal ta innpå eller komme opp på U på tippekupongen, men fordi vi så inderlig gjerne vil se gule kort på Høiland, Berger og Osenbroch. Vel er vi bra, men å ta poeng borte mot Ulf på søndag uten at noen av deres er ute med karantene, det er å tro på julenissen. 
xxx ja, husker noen fortsatt dem. De har ikke vunnet en jævla kamp de siden jeg laget konkurransen. De er til og med bak Lyn på tabellen, tenk på det da. 
Med fire uavgjorte på rad sørger de for at våre tabellnaboer taper terrenge runde for runde, det er nesten så man kunne kalt dem vår vennskapsklubb. 
Men ryktene vil ha det til at de bruker tida godt utenom kampene. De holder på med grundige sjekker av om alle motstandere er spilleberrettigede om det har vært tilskuere tilstede på noen av kampene som skulle vært utestengt om noen i dommer teamet har hatt promille, om noen av balleguttene har vært partiske, om det har fallt ting fra tribunen ut på banen eller om det er andre grunner til at de kan ofre seg for rettferdigheten og fotballens fremtid ved å legge inn protester som kan medføre poeng eller omkamper. xxx er obosligaens svar på var, ingen ting er avgjort før alle alle protestmuligheter og juridiske muligheter er vurdert. 
En tentativ B på kupongen. 

11. I hvilken kamp får vi for første gang se at Ofkir, Storevik eller Kamara starte en omgang?
H: mot Start eller Ranheim, U: mot Moss eller Raufoss, B: senere eller kanskje ikke i det hele tatt
Spørsmål 11 lurer jeg fortsatt på, jeg venter og venter. Det er godt jeg la inn kanskje aldri som et alternativ. 


12. Hvordan ender hjemmekampen mot Lyn 24.08?
H: uavgjort eller tap, U: vi vinner med ett eller to mål, B: vi vinner med mer enn to mål
Perfekt vekting om jeg må si det selv, det ble U. 

Da får vi telle opp da og med forbehold om jeg jeg har plotta riktig så er fasit som følger: 

Pedtom får fire poeng
Loffen, Caarandi og Talentløs får fem 
U.t, Gelik, EttlagiOslo og tasse får seks
NilsDN og HMCHRIST får syv
Oldtimer og kaktus var nærme med åtte 
Men vinneren er SuperEnga med 9. 

Det er treffende nok for det er ingen tvil om at det er et super Enga vi har sett de siste kampene. 

Noen er feige nok til å ha tatt med seg poeng inn i konkurransen fra tidligere. 
De som med dagens poeng og tidligere poeng har nådd tosifra er: 

kaktus og HMCHRIST 10 poeng
Caarandi 11 
Loffen 13
EttlagiOslo 17

tasse 24
Talentløs 25
SuperEnga 26
NilsDN og Bohem 33 har 29 poeng

Gelik 32
Og i ledelsen Oldtimer med 33, det burde jo vært min sum. 

Neste kamp tar vi pause, det er gøyere å tippe på kamper der vi har en sjans til å vinne så prøver jeg å få i gang en tippekonkurranse som starter med neste hjemmekamp (mot Åsane 16 sept) og slutter med neste cup kamp (mot FFK 6 oktober). 
Det øker sjansen for at jeg får laget noen spørsmål og at flere når tippefristen selv om det blir mer og mer tydelig at w.o er mitt største håp for å vinne konkurransen. 

Synd ikke mer
--
Sjekk gjerne om mine noteringer stemmer med ditt skyggeregneark og lei om nødvendig inn en statsautorisert revisor eller kontakt noen i Kongsvinger toppfotball for assistanse, jeg blir ikke overraska om det er finnes mange grunnlag for protest.
Svar
#26
Altså ang. Lyn - Enga. Det er 5825 dager (i dag) siden Lyn slo oss i en obligatorisk kamp. På disse nesten 6000 dagene har Enga spilt uavgjort 1 gang og slått Lyn 6 ganger.

Tusen takk for en herlig oppsummering, Bohem! (Du snøt akkurat jobben for 1 time fakturering…)
Svar
#27
Hadde det ikke vært for en talentløs respons, så ville jeg ha glemt denne tråden.

Jeg er med og tipper ganske tilfeldig når det passer.
Fantastisk å se skribleriene til Bohem33 selv nå litt i ettertid.
Hadde fortjent større oppmerksomhet.
Svar
#28
Da venter vi på Septemberquiz og mulighet for revansje. Da vet du hva du har å gjøre Bohem33.
Svar
#29
Superenga they are! Full pott og strålende fotball, eliteserien here we come! Stolt!

Brukbar tipping også, men hvordan i allverden jeg kunne unngå å forutse at det var i matchen mot lyn gutta SELVSAGT ville være mest motivert til å gi alt og putte flest mål? Jaja.. greit med forbedringspotensiale..

Nok en strålende tråd, god quiz og lystig lesning Bohem, gleder oss til neste!! Smile
Svar


Gå til forum:


Bruker(e) som leser denne tråden: 1 Gjest(er)