Trådvurdering:
  • 1 stemmer - 5 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tippekonkurranse - Da høsten var som klarest
#1
Når høst blir til vinter og amfien får is, da skal det bli moro på Vålerenga vis. 

Det er september, skolen har begynt da skal det jo være høst 

Da høsten var som klarest en september ettermiddag, målte kontoret mitt 28 grader. Jada det er noen dager siden, men det var september.  
Når jeg hører 28 i september tenker jeg på Karterud og ikke grader celsius 
Det er noe som ikke stemmer her, jeg koker selv om kalenderen sier at jeg burde fryse

Joa det har vært regn nok, det har rent inn med mål for de vakre blå, men poengmessig gnistrer vi. 

12 seire på 13 kamper har vi og jeg kan bare komme på ett eneste fotballag i Norden som presterer bedre enn oss om dagen. Vil de eller vi være de første som går på en smell eller skal vi bli de første som går på poengtap eller klarer begge lag seg gjennom nok en haug kamper uten feilskjær. Hvilket lag jeg snakker om? De nærmer seg Champions league og har som oss allerede avgjort serien. Gjengen har baller og har sendt et offisielt brev til forbundet om at de ønsker at cupfinalen spilles uten VAR i år. Alle husker historien, hadde det ikke vært for VAR hadde de vunnet the doubel i fjor. Jeg snakker selvfølgelig om damene våre, Vålerenga og champions league trekning, det klinger så godt det. Men først må Anderlecht slås. 

Men for noen er det kaldt, mest av alt for Rijks, han er toppskårer, men skikkelig i fryseboksen når det kommer til laguttak får han spille mer framover? 
De andre gutta som har spilt mindre enn forventa i det siste av ymse grunner er Hagen som har vært ute med skade, Jukle og Riisnæs. Hvor mange omganger får den forsmådde kvartett starte i høst?  

Konkurransen starter og slutter med kamp mot røde og hvite lag, neida jeg snakker ikke om pappaguttene som igjen må tre tilbake i skyggen vel vitende om at ingen lenger bryr seg om dem etter et lite kvarter i rampelyset. Og nei jeg snakker heller ikke om de danske drenger han lange spissen og han ikke fullt så lange midtbanespilleren de av en eller annen grunn kaller lange, men dansker har jo alltid vært rare når det kommer til målinger.  Som kjent har de jo bedt om hjelp til det for en god stund siden https://youtu.be/ykj3Kpm3O0g?feature=shared&t=208 

Neida de to som er røde og hvide er selveste bondehæren Bryne som kan skryte av at de fortjente mer da de tapte mot oss tidligere i år og at en kjent fotballspiller kommer fra deres trakter. Bryne har faktisk vært bedre enn oss på noe i år, de har sluppet inn færre mål. Kan det fortsette da når vi snart skal møtes? 
Det andre rødhvite laget er Fredrikstad som har tatt eliteserien med stormen etter å ha rykket opp fra Obos og som vi alltid vil være takknemlige for at hjalp oss i 2005. Om vi vinner eller taper mot de to lagene kan skille en god sesong fra en svært god sesong. Slår vi FFK er vi i semifinalen. 

Og jada masa, noen viktigperer der ute vil sikkert innvende at første kamp ikke er mot Bryne, men mot Åsane. Laget som fikk oss på rett spor igjen da vi slo dem 5-1 på bortebane i vår og endelig kom i gang for alvor. Det er vel helt utenkelig at vi skal avgi poeng mot dem på vår hjemmebane er det ikke det? Og det i en deilig deilig mandagskamp, det er da man føler man lever. 

Etter Bryne møter vi en gammal kjenning selveste Reka som ga oss tre medaljer på tre år før han ikke ville reise rundt å bli pissa på. Han reddet oss i neste periode og vil alltid ha en stor standig på Valle. Kampen ble flyttet på kort varsel fordi et annet lag skal kvalle til til Europa, det er ikke ofte sånt ikke ville gjort oss rasende, men er det noe vi liker så er det å se hvordan damene går foran og viser vei. Kvinner og barn først men kanskje skal vi snart få se at gutta våre henter enda et trofe? Det kan bli europa for begge lag til neste år tenk på det. Men nå må vi holde fokus vi holdt på med gjennomgangen av de seks kampene vi. 

Etter å ha sett Reka igjen møter vi hatlag nummer en vil noen si, laget som ikke en gang kan omtales med navn, men som isteden står med tre x-er selv om de kanskje er det desidert minst opphissende man kan tenke på. Og vi møter de brune. Årets absolutte bunnpunkt da alt gikk galt og det var hakket før vi sparket alt og alle og satte inn Tom Nordlie som trener med Ivar Hoff som sportsdirektør under prinsippet at når alt går galt så må det motsatte være riktigst.

Returoppgjøret blir vel årets mest selvmotiverende kamp der vi virkelig skal vise hvor mye bedre vi er nå så det ender to sifra mot Mjøndalen. Eller kanskje går vi på vårt andre tap fordi vi i beste Reka ånd sparer samtlige spillere til cup kampen noen dager senere. Bakke og Myhre hater å endre på laget og fremstår som en fantasy spiller som ikke har lært seg å lagre når man bytter så laget alltid ender opp som likt forrige runde. For første gang i år er det et ekstremt tettpakket program vi skal igjennom blir de nå tvunget til å gjøre endringer eller bæres våre 11 faste ut på banen selv om ingen av dem er restituert? Er 6 kamper på 30 dager det som skal til for at trenerne våre skal ta en Pep talk på bakrommet og starte Bakke-roulette? Her driver vi i hvert fall ikke med tilfeldighetsspill jeg har satt opp en tradisjonell tippekupong til dere med 12 kamper og tre alternativer. Men først menyen så alle vet hvilke kamper det tippes på. 

#22 Vålerenga - Åsane 16.09.2024 19:00 

#23 Bryne - Vålerenga 21.09.2024 16:00 Bryne stadion 

#24 Vålerenga - Aalesund 24.09.2024 19:00

#25 Kongsvinger - Vålerenga 28.09.2024 16:00 Gjemselund 1 kunstgress 

#26 Vålerenga - Mjøndalen 02.10.2024 19:00

#5 Vålerenga - Fredrikstad 06.10.2024 20:00

Så kupongen: 

1. Hvor mange poeng tar vi på de fem seriekampene? 
H: 10 eller færre, U: 11-12 B: 13 eller 15

2. Hvor mange av de seks kampene starter Rijks?
H: 0 U: 1 B: 2 eller flere 

3. Bryne har sluppet inn 20 mål vi har sluppet inn 23. Deres fem neste seriekamper er mot Mjøndalen, oss, Sogndal, Moss og Start. Hvem har sluppet inn færrest mål etter at begge lag har spilt fem seriekamper. 
H: Bryne har sluppet inn færrest mål. U: Det er likt B: Vi har sluppet inn færrest mål 
Tipper du uavgjort her og treffer får du to poeng. 

4. Hva blir resultatet av kvartfinalen vår mot FFK? 
H: Vi går videre og møter KFUM, U: Vi går videre og møter Stabæk, B: Vi ryker ut 

5. Hvem møtes i den andre semifinalen? 
H: Molde møter Levanger U: LSK møter Levanger B: Ulf møter enten Molde eller LSK. 

6. Hvor mange av de seks kampene starter Riisnæs? 
H: 0-2 U: 3 B: 4 eller flere 

7. Hvor mange av de seks kampene starter Hagen? 
H: 0-1 U: 2 B: 3 eller flere 

8. I hvor mange av de seks kampene skårer vi 4 mål eller mer? I cupen er ekstraomganger inkludert, men straffekonkurranse er ikke inkludert. 
H 0-1 U: 2 B: 3 eller flere

9. I hvor mange av de seks kampene holder vi nullen? 
H: 0 U 1-2 B: 3 eller flere 

10. Damelaget er i likhet med herrelaget helt ustoppelige. De møter Anderlecht i siste hinder før CL gruppespill bortekampen er 18.9 og hjemmekampen 25.9 så er det seriekamp 05.10. Går jentene eller guttene våre først av banen uten å ha vunnet? (terminlisten var ikke min venn her, damene spiller kun tre kamper i perioden, men de begynner med det største hinderet og det dagen etter guttas kamp så en slags mening gir det. ). 
H: begge lag vinner alt U: damene går først av banen uten seier B: gutta går først av banen uten seier

11. Moss er nummer tre 10 poeng bak oss. Når øker avstanden til lag nummer tre til 15 poeng (med like mange kamper spilt)? 
H: Avstanden er minst 15 poeng etter at begge lag har spilt tre seriekamper, U: avstanden er minst 15 poeng etter at begge lag har spilt 4-5 seriekamper B Avstanden kommer ikke til å være 15 poeng eller mer i løpet av denne perioden 

12. Hvor mange omganger starter Storevik, Kjelsen, Kamara, Obasi, Bully og Thorvaldsen til sammen disse seks kampene? 
H: 0-4 U: 5-7 B: 8+

Fra forrige tippekonkurranse husker vi at stillinga er følgende: 
kaktus og HMCHRIST 10 poeng
Caarandi 11 
Loffen 13
EttlagiOslo 17

tasse 24
Talentløs 25
SuperEnga 26
NilsDN og Bohem 33 har 29 poeng

Gelik 32
Og i ledelsen Oldtimer med 33

Men nye tippere er like velkomne som gamle. 
Lykke til!
Svar
#2
B
B
B

H
H
B

B
U
U

B
B
H
Svar
#3
U
U
H

H
H
H

U
U
B

U
U
H
Svar
#4
B
U
U

H
H
H

U
B
B

U
U
H
Svar
#5
Nydelig historie i starten!
Tippinga:
BUU HHU UHU UBH
Svar
#6
Takk for at du tar deg tid til konkurranse Bohem33. Strålende også! Håper folk blir med, når Bohem33 gjør dette.

U
B
U

H
H
B

B
U
U

U
U
H
Svar
#7
UUU UHU HUU UUH
Svar
#8
U
B
B
H
U
U
H
U
U
U
U
H
Svar
#9
UUB BHH BUU UUH
Svar
#10
Herrlig lesning som alltid, og ja, vi har MYE spenning og morro utover høsten både med herre- og dame-laget Smile

Enkel tipping forrige runde, men på denne kupongen sleit jeg skikkelig:

BBB BBH BHU UUH
Svar


Gå til forum:


Bruker(e) som leser denne tråden: 1 Gjest(er)