Trådvurdering:
  • 1 stemmer - 4 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vålerenga damer 2024
(Igår, 09:23 PM)Ettlagioslo Skreiv: Vet ikke hvilke forventninger du har? Det er kvinnefotball. Sammenligner du med herrer, vil du jo bli skuffet uansett. Vårt herrelag hadde vunnet 20 - 0.  Minimum. Sammenligner du mot andre kvinnelag, er jo dette uansett et godt resultat.

Hvis du leste innlegget mitt, så sammenligner jeg med resten av sesongen og alle andre kamper de har spilt. Idag underpresterte de på banen, men nå er det glemt og resultatet er i historiebøkene.
Resultatet er bra med tanke på at det er kval til sjampinjong-ligaen, men denne kampen burde jentene, med fullt lag, vunnet med god margin sånn de har spilt i år.
Vi visste svært lite om Anderlecht, men fakta er at de har spilt en seriekamp denne sesongen og er kanskje ikke i kampform. 

Bjelde banens klart beste spiller, med Thomsen som en god nummer to.
Godø spilte seg opp i andre, det samme med Sævik selvom hu ble mye alene.
Svar
Ofte en grunn til at det blir flere feilpasninger også. Anderlecht spiller (bokstavelig talt) i en helt annen liga enn Arna-Bjørnar. Nesten hele laget deres spiller på det belgiske landslaget, i tillegg har de landslagsspillere fra flere andre decent nasjoner. Synes vi spilte veldig godt fra 5.-15. min og 45.-60. og veldig dårlig 22.-35. Slutten av andreomgang blir som forventet en forsvarskamp, og med en god porsjon dyktighet og litt flaks holdt vi dette ut. I sum en sterk prestasjon.
Svar
Anderlecht var litt svakere enn jeg hadde trodd.
Kanskje på Røa-nivå.

Endel balltap på Enga ja, men de vinner ofte ballen tilbake fort.
Og ikke minst kriger de inn to mål.

Når det gjelder andre omgang, så kan man ikke forvente mer med en mindre.
Men kom faktisk til en stor sjanse ved Sævik.

Når man nå så Anderlecht sitt nivå, så burde avansement være grei skuring neste uke. Selv uten Kovacs. Da kommer vel Pettersen inn for henne.
Godt kjempet av damene!
Svar
(Igår, 09:37 PM)®øst Skreiv: Ofte en grunn til at det blir flere feilpasninger også. Anderlecht spiller (bokstavelig talt) i en helt annen liga enn Arna-Bjørnar. Nesten hele laget deres spiller på det belgiske landslaget, i tillegg har de landslagsspillere fra flere andre decent nasjoner. Synes vi spilte veldig godt fra 5.-15. min og 45.-60. og veldig dårlig 22.-35. Slutten av andreomgang blir som forventet en forsvarskamp, og med en god porsjon dyktighet og litt flaks holdt vi dette ut. I sum en sterk prestasjon.

Resultatmessig er det alltid bra å vinne borte i Europa. Kampen blir heldigvis ikke huska for spillet, men resultatet Smile
Som du sier har Anderlecht stort sett bare landslagsspillere, men det så ikke sånn ut idag. De hadde også et hav av feilpasninger og var stort sett ufarlige i angrep. En stor del av æren skal nok jentene ha for sin defensive jobbing.
Samtidig er vi er nok heldige å møte dem på denne tiden av året. Med det laget burde nok Anderlecht prestert bedre.

Jeg er spent på hvordan hjemmekampen blir, om våre jenter spiller med like høye skuldre. Det ble jo sagt i forkant av kampen at jentene føler presset, spesielt med tanke på at vi kan passere Sverige på rankingen og da få enda et lag inn i CL.

Min påstand er at våre jenter er så gode, at om vi spiller opp mot vårt beste, skal dette være grei skuring på Intility.
Svar
(Igår, 09:37 PM)®øst Skreiv: Ofte en grunn til at det blir flere feilpasninger også. Anderlecht spiller (bokstavelig talt) i en helt annen liga enn Arna-Bjørnar. Nesten hele laget deres spiller på det belgiske landslaget, i tillegg har de landslagsspillere fra flere andre decent nasjoner. Synes vi spilte veldig godt fra 5.-15. min og 45.-60. og veldig dårlig 22.-35. Slutten av andreomgang blir som forventet en forsvarskamp, og med en god porsjon dyktighet og litt flaks holdt vi dette ut. I sum en sterk prestasjon.

Enig i mye her.
Var kanskje vi som fikk Anderlecht til å se ut som Røa...eller Arna for den saks skyld

Sterk prestasjon, ja!
Svar
Så ikke kampen, og kan ikke uttale meg om prestasjonen, men å vinne på bortebane i CL-kvalik med ti spillere i over en omgang er vel en sterk prestasjon uansett?

Kortet til Kovacs er helt horribelt dømt. Det ser jo ut som gult til Anderlechtspilleren, men så blir det rødt andre veien fordi hun får vondt, stakkar.
Svar
(Igår, 10:11 PM)andgus Skreiv: Så ikke kampen, og kan ikke uttale meg om prestasjonen, men å vinne på bortebane i CL-kvalik med ti spillere i over en omgang er vel en sterk prestasjon uansett?

Kortet til Kovacs er helt horribelt dømt. Det ser jo ut som gult til Anderlechtspilleren, men så blir det rødt andre veien fordi hun får vondt, stakkar.

Dommeren hadde faktisk først det gule kortet klart til Kovacs, men gjorde om til rødt når Anderlecht-spilleren hadde ligget og uffet seg et par minutter.
Herregud.

I hjemmekampen i neste uke er det satt opp en rumensk dommer.
Anderlecht har en sentral rumensk spiller i Vatafu (scoret i dag).
Håper ikke dommeren lar seg påvirke av det.
Svar


Gå til forum:


Bruker(e) som leser denne tråden: 1 Gjest(er)