(09-21-2024, 06:01 PM)NilsDN Skreiv: Lett å la seg blende av å slå en serie med dårlige lag. I dag møter vi et helt middels Bryne og selv om vi kan vinne, så gir ikke uavgjort noe feil bilde av kampen.
Jeg vil påstå at Bryne er like middelmådig som LSK har vært i mange år. Men enorm innsats og dødballer kan dra deg ganske langt.
Bryne ville nok ikke blitt en kasteball om de rykker opp. De er gode på det de er gode på, og har et par gode mann på topp. Deres toppscorer hadde nok putta mer mål om han hadde spilt for oss vil jeg tro.
Enkelte (nå mener jeg ikke deg Nils
) mener jo at det er så stor forskjell på Eliteserien og Obos. Vi har nå sett og erfart over tid at så ikke er tilfelle.
De beste laga i Obos kan slå alle på nedre halvdel i eliteserien. Nå sier jeg ikke at Obos laga vinner alle kampene mot de Eliteserie laga, men det er ikke gitt at de 6 dårligste laga i Eliteserien ville vært topp 6 i en serie mot de 6 beste fra Obos hvor alle møter alle hjemme og borte.
Et annet argument er jo de lage som har rykka opp og beholdt stammen, har gjort det ganske så bra i Eliteserien. Vi trenger ikke nevne klubber, men det er jo åpenbart ganske mange som har gjort det såpass bra at vi må innrømme at Obos ikke er så dårlig som enkelte tror.
Selvom vi ikke styrker laget nevneverdig når vi rykker opp, tror jeg ikke vi blir en kasteball. Vi vil nok slite med topp 6, men målet vårt er vel ikke å være topp 3 neste sesong vil jeg tro, men sakte bygge opp laget for framtiden.
Dagens kamp viser at vi er solide bakover, selv mot dødballspesialister. Vi er rett og slett seige å spille mot.
Jeg tror faktisk vi sikra opprykk idag grunnet Moss sitt tap. De har igjen Bryne borte og vil slite der.
Kampen mot Aafk til uka kan faktisk bli et bananskall. 9 seire på rad, 14 uten tap, så en uavgjort. Humm, skumle saker.
Forøvrig Nils, tøm innboksen din, den er full