Trådvurdering:
  • 5 stemmer - 4 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rykte og ønsketråd vinter/vår 24/25
(03-25-2025, 02:59 PM)mestah Skreiv: Rabona nevner vel i siste episode med tabelltips at vi skal ha vært nær å signere en stopper til. Men at det kom en annen klubb å tilbudte tre-gangern det vi kunne gi, og vi dermed mistet spilleren på oppløpssiden.

Dette ble spilt inn for omtrent en uke siden, og skal ha vært ganske ferskt da.

Vi trenger jo en. Men vinduet stenger jo i overimorgen. Er vel han fra Sørafrika sikkert da. Han som gikk til Molde.

Men jeg har ikke helt trua på akkurat det å fly inn folk fra andre siden av jorda for å spille kamp om noen dager. Så kanskje like greit. Men ja, 3 stoppere er lite. Backene våre er ikke midtstopperemner, de er begge 1,70ognoe. Og vi har ingen på midtbanen å dra ned heller.
Svar
Slik som det ser ut nå håper jeg Vålerenga henter Solo Owusu fra Odd. Halvt år igjen av kontrakten. Fredrikstad la inn bud på 750 000 som ble avslått nylig.
Odds klart beste spiller de siste sesongene, og kan bekle flere plasser.

Han er 29 år, men er så god at han ville gitt en sunn konkurranse.

Ikke en typisk Jokke-signering, men en som kanskje gir mening gitt situasjonen likevel.
Svar
(03-26-2025, 07:58 AM)termii Skreiv: Slik som det ser ut nå håper jeg Vålerenga henter Solo Owusu fra Odd. Halvt år igjen av kontrakten. Fredrikstad la inn bud på 750 000 som ble avslått nylig.
Odds klart beste spiller de siste sesongene, og kan bekle flere plasser.

Han er 29 år, men er så god at han ville gitt en sunn konkurranse.

Ikke en typisk Jokke-signering, men en som kanskje gir mening gitt situasjonen likevel.

Det er vel ikke det dummeste, men jeg føler vel samtidig at det er et stort skritt til siden.

Vi fikk 2 millioner visstnok for Kjelsen. Vi må betale da mer enn 750 000 for Owusu. Hvis han er da bare et mellomsteg så blir det vel kontrakt ut året da. Da har vi en økonomisk gevinst på kanskje en million. Men Hammer Kjelsen kunne ikke forlatt oss som bosmanspiller uten at vi får utdanningskompensasjon. Jeg er ikke helt sikker på akkurat hvor mye, men han signerte proffkontrakt her før 2021 sesongen. Så det blir jo for noen år da. 6-7-800 000 kanskje? Så å selge han i år sammenliknet med å la han gå kontraktstiden ut er bare en drøy million mer enn vi uansett ville fått. Og skal vi bruke den på en kortsiktig løsning?

Det er ikke de helt store summene, men jeg mener vel at hvis vi ikke finner en erstatter som er bedre, eller mer langsiktig, så kunne vi like gjerne bare beholdt Hammer Kjelsen. I hvert fall rent økonomisk. Fordelen med det er at det hadde gitt oss muligheten til å overtale han til å bli. Det er ikke sikkert det hadde lyktes, men det hadde i hvert fall vært en mulighet.

Vi får se hvordan det blir de siste par dagene. Men jeg håper vi får inn en stopper og jeg håper det blir en langsiktig løsning. 

Jeg håper vi i hvert fall har en langsiktig plan her. At vi skal ha, f.eks. 4 stoppere. Og dette er profilen de skal ha. Vi har nok ikke råd til å ta alt for mange omveier dit. Hver gang vi tar en nødløsning så blir det der vannet ut.
Svar
Riisnæs skal muligens til Glimt?!?! Håper vi ikke finner noen erstatter og at dette ikke blir noe av, isåfall burde vi få mye penger for han.
Svar
Glem det. Helt jævlig at den i utgangspunktet lille filleklubben der, plutselig kan komme med bud til oss.
Svar
Håper Jokke bruker huet her, han MÅ bli, ifølge tv2 er han tiltenkt rolle som back eller indreløper i Glimt. Dette kan ikke bli noe av, tipper han ender opp som f.eks Gulliksen dersom han går. Håper hans kjærlighet for Enga er stor nok til at han velger å bli.
Svar
Her må bud avslås
Svar
Hvis ledelsen er så tjukke i hue at de selger han, har vi mista 2 av de beste vi har offensivt. Da er det god natt og Obos raskere enn man aner.
Svar
Hadde vært ille om vi hadde solgt han tidligere i vinduet, men det å eventuelt selge 3 dager før sesongstart er helt blåst
Svar
Er jo forståelig om han velger å gå dit dersom tilbudet er godt nok. Er jo en fantastisk mulighet for han i såfall.
Der blir han jo helt sikkert dyrket i en rolle også, noe vi virkelig har feilet stygt på.
Svar

Gå til forum:

Bruker(e) som leser denne tråden: Mannenigata, recaf, 22 Gjest(er)