Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kamptråd VIF - Sparta onsdag 30.10.24. kl. 1830
Onsdagskamp her altså. Fredag får vi den første "Superfredag" med full runde. Klubbene ønsker å prøve ut fredag som kampdag. Vi skal til Stavanger til sen kveldskamp kl. 2030. De andre klubbene har valgt søndag som andre kampdag denne uka. Hvorfor vi spiller onsdag i stedet for søndag vites ikke.

Uansett, vi skal forsvare tabelltopp. Mot et Sparta-lag som ikke imponerer. De har nylig tapt for både Narvik og Lørenskog. Og i går søndag var de sjanseløse hjemme mot Oilers. Tap 1-7.

På tabellen ser vi at Storhamar er tre poeng bak oss, men også at de har to færre kamper enn oss. De to kampene er borte mot hhv Stjernen og Sparta. Vi møter nettopp Storhamar to lørdager på rad i november. Først hjemme 16.11. og så borte 23.11. Skal vi ha noe håp om å vinne serien må disse kampene vinnes!

Tabellen  EHL Standings - Hockey/Norway

Onsdag feirer vi frivilligheten! | Vålerenga

Forhåndssalget er brukbart. Inkludert de 200 billettene til de inviterte frivillige. Men det blir glissent i bortesvingen. Det klages på dårlig oppmøte i Sparta Amfi, og de har få supportere med på bortekamp.
Svar
Det var ikke en imponerende kamp dette, og vi sliter voldsomt 5 mot 5 - noe vi har gjort hele sesongen.
Først og fremst var det elendig dømming denne kampen, som gjorde at vi fikk 6 utvisninger (1 straffe) og de kun fikk 1. En rekke tvilsomme situasjoner ga våre menn 2 minutter, men i motsatt enda i klarere situasjoner, lot dommerne det bare gå.
Det er ikke dårlig å slippe inn 3 mål, men det er ekstremt dårlig å ikke score mer enn 1.
Motstanderlaga har en klar oppskrift, presse vår 1.rekke i vår egen sone slik at vi ikke får etablert spill hos motstander. Dette fungerer dessverre alt for ofte og våre beste er ikke gode å forsvare seg nok til å vinne pucken kontrollert - iallefall ikke ofte nok. Lepaus er ubrukelig defensivt, så vi spiller i praksis i undertall når 1.rekka presses bakover.

Jeg må allikevel dra fram noe jeg gnåla om forrige sesong. Hvorfor inn i helvete spiller Røya i overtall? Han kom utpå når vi tok ut keeper på slutten også, selvom det ble kort.
Fyren eier ikke puckkontroll, og har liten eller ingen oversikt over spillet. Når vi er i overtall, skal vi produsere. Han skal med andre ord IKKE spille overtall.
I undertall er han derimot god, og han jobber bra. Det kvalifiserer ikke til å spille i overtall dog.

Sparta er et middelmådig lag, med en haug rejects og mindre gode spillere. Det er smått utrolig at vi ikke slår dem spør du meg.
Svar
Ser ikke alle kamper, men fikk med meg denne.

Som Flemmern sier var det påfallende hvor mange utvisninger Enga fikk i forhold til Sparta.
Burde vært bortelaget som fikk flest.
I stedet altså 5 utvisninger + straffe i mot for Enga og kun EN utvisning for Sparta. Smått utrolig.

Jeg vil påstå at dommerne her virket partiske fordel Sparta og ødela for Enga.
Dette pluss marginer i mot gjorde at det ble tap.
Hadde bl.a 3 skudd i metallet og Spartas keeper var god.
Svar
Er vel ikke så rart at dommeren er partisk;

"Roy Stian Hansen (født 20. august 1985 i Kirkenes) er en norsk toppdommer i ishockey fra Storhamar IL. Han var målvakt på aldersbestemte lag hos Storhamar Dragons før han ble dommer. Han ble seriemester med Eldre junior sesong 2002/03."
Svar
Hansen har den fortiden, ja.
Skjønte det måtte være noe.
Svar
Jeg syns Balizs viste i dag hvorfor han ble ligaens beste målvakt i fjor. Sto som en vegg i dag. Men det er ingen unnskyldning. Lepaus med 3 utrolige unødvendige utvisninger som koster oss et mål i mot. Vi skaper omtrent ingenting i hele kampen. Jeg syns kun 1 spiller for godkjent i dag og det er vår Canadier Tim McGauley. Syns han så bra ut, jobber hardt, vant dueller og hadde bra fart. Syns det skjedde noe nesten hver gang han hadde pucken.

Jeg syns Balizs viste i dag hvorfor han ble ligaens beste målvakt i fjor. Sto som en vegg i dag. Men det er ingen unnskyldning. Lepaus med 3 utrolige unødvendige utvisninger som koster oss et mål i mot. Vi skaper omtrent ingenting i hele kampen. Jeg syns kun 1 spiller for godkjent i dag og det er vår Canadier Tim McGauley. Syns han så bra ut, jobber hardt, vant dueller og hadde bra fart. Syns det skjedde noe nesten hver gang han hadde pucken.
Svar
Espengoo: Skaper vi omtrent ingenting?
Da har vi ikke sett samme kamp.
33-13 i skudd til Enga.
Sparta-keeperen, marginer i mot og dårlige dommere får ta det meste av skylden for tapet.
Svar

Gå til forum:

Bruker(e) som leser denne tråden: 3 Gjest(er)