(6 timer siden)Thorstein Skreiv: (8 timer siden)Loffen Skreiv: Morten P er ute og mener ting igjen.
Makan til gretten gammal gubbe skal man lete lenge etter.
Men har du lyst til å spy litt i kjeften over feil argumenter, misforståelse av faktum og hinsides "gre alle over samme kam" så er linken her:
https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/f...95-2385936
Klarer du å fortelle oss hva du mener er helt feil i denne kommentaren?
Hærverk er vel ugreit om det er hos oss på Intility eller på bortebane. Dette er liksom ikke noen stickers lenger. Det er full nedtagging av hele bortefeltet, toaletter og transportmidler til kamp. Hva hjelper det Vålerenga? Har Vålerenga er historie som gjør dette til en viktig del av vår supporterkultur?
Internjustisen i Klanen har tradisjonelt vært god. Det virker ikke som den er helt på plass nå for tiden og at man heller velger å gi en tommel opp til dette. Hvorfor?
Jeg synes Morten P som vanlig tar litt hardt i, men rundt temaet hærverk tenker jeg han har et godt poeng.
Det er ikke meg du spør, men jeg kan si mange ting jeg synes er veldig problematisk med kommentaren.
Og man skal ikke lenger enn fem ord ut i teksten før jeg får en veldig vond smak i munnen.
Begynner man å omtale andre mennesker som kreft eller skadedyr så er man over i et landskap med svært mørk historie.
Man kan gjerne kritisere vold, hærverk og selvfølgelig rasisme, men det er også hans eneste poeng.
At deres stemme er den eneste demokratiske er så dumt at det nesten ikke er mulig å si det. Da har han virkelig ikke prøvd å forstå hva kritikken mot NFF går ut på. At var ikke er demokratisk innført at norsk toppfotball stemmer mot medlemmene og har en leder som er avhengig av å selge kurs til nff, at de først lover at toppklubbene skal veie tungt og så innstiller på å si ja til var (de kunne laget en blank innstilling til fotballtinget) kritikken mot fifa, korrupsjon vm i Qatar og senere saudi Arabia med alle brudd på menneskerettigheter det innebærer. At klavenes smisker med uefa osv osv osv jeg skal ikke skrive en avhandling her men les josimar eller hva de faktisk skriver hør gode vibber eller andre podder om det så ser man at det er ikke bare folk som gjør hærverk om de ikke får bestemme alt selv. Det handler om grunnverdiene i norsk fotball at klubbene er medlemsstyrte og ikke kan kjøpes av investorer.
15 minutter lydløs dumskap skriver han om de tydeligste men mest fredfulle aksjonene man kan tenke seg. Supportere kommer på kamper kjøper billett og støtter laget men viser i et kvarter hvordan det hadde vært om de ikke var der. Siden det er dumskap må han mene at det er deres forbanna plikt å oppføre seg som han bestemmer. Er de stille er de dumme og om de velger å ikke dra på en kamp (aka boikotte) er det enda mer forkastelig.
Hvorfor det egentlig? Er de så fæle burde han vel priset seg lykkelig om de ikke kom eller holdt kjeft?
Klubben har vel ikke lov til å utestenge noen fra bortekamper det er hjemmekamper de bestemmer over vel. Og hvorfor blir det bedre om vi bare har 350 plasser? Er ikke målet å ha mange som oppfører seg bra og i så fall gripe inn mot de som ikke gjør det?
Også synes jeg det er stor forskjell på hærverk på doer og T-baner samt å storme en billettluke, alt det er en skikkelig uting og å tagge på en vegg bak bortetribunen eller å henge opp noen klistremerker. Her skjærer han alt over en kam.