Trådvurdering:
  • 1 stemmer - 5 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vålerenga 2025 - vurdering av stallen
For meg er det viktig å ha en balansert tropp, ikke en haug like spillere.
Hagen gir oss en annen dimensjon enn Ambina og de eventuelt andre vi skulle ha i den rollen.
Ingen andre har et bedre skudd enn Hagen, og han er den som forsøker mest å avslutte, noe som har vært et savn i klubben.
I tillegg er han den beste boksåpneren i klubben pr idag. Riisnæs er den som er mest lik Hagen i forhold til skudd og frispilling av medspillere, men det er mer driv i Riisnæs enn Hagen.
Det er garantert kamper vi har behov for Hagen i ES, derfor mener jeg det er galskap å kvitte seg med han.

Vi snakker allerede om 3-4 spillere som har gått, eller er på vei ut. Det er DISSE som skal erstattes med spillere vi trenger.
For å si det sånn, vi er ikke i posisjon til å velge fra øverste hylle.
Jeg ser ikke at Hagen er en spiller i vår beste start 11'er, men han er typen som kan endre kampbildet og slike spillere trenger vi.

Så kan vi legge den diskusjonen død og enes om at vi er uenige.
Svar
(12-31-2024, 02:00 PM)Blue 1978 Skreiv: Jeg tenker nå at det viktigste er å få ordnet på det bakre leddet og det bør vi  hapå plass helst før avreisen til Tenerife.

Så bør vi få avklart hvem som skal ut før andre skal inn. Jeg blir ikke overrasket dersom Bjørdal får fri kort til å gå dersom vi får et tilfredsstillende bud på han. Han var veldig god i fjor og er nå i en alder der det er perfekt for han å dra på et siste utenlands eventyr og sette av litt penger. Vi kan og få noen mill for han. Storevik blir ikke satset på og jeg tror og det og jobbes for at han finner seg en ny klubb. Ofkir regner jeg og med vil gå.

Av utlån så håper jeg at HK og Sjøvold bør gis muligheten. De er i en alder der de trenger kamperfaring.

I tillegg til førstnevnte spillere tenker jeg vi trenger en midtstopper til og en indreløper så man kan fortløpende vurdere behov for ving eller spiss. Litt prematurt å hente noen spillere på de plassene. De vi har må få muligheten til å vise om de er gode nok og tar opp Hansken slik som Jones gjorde i fjor.

Jeg tenker når det gjelder Bjørdal, at det er her han kan få en siste lukrativ kontrakt. Det er i disse situasjonene Trøim burde komme til sin rett, ellers ser jeg ærlig talt ikke poenget med han.
Svar
(12-31-2024, 04:00 PM)Ettlagioslo Skreiv:
(12-31-2024, 02:00 PM)Blue 1978 Skreiv: Jeg tenker nå at det viktigste er å få ordnet på det bakre leddet og det bør vi  hapå plass helst før avreisen til Tenerife.

Så bør vi få avklart hvem som skal ut før andre skal inn. Jeg blir ikke overrasket dersom Bjørdal får fri kort til å gå dersom vi får et tilfredsstillende bud på han. Han var veldig god i fjor og er nå i en alder der det er perfekt for han å dra på et siste utenlands eventyr og sette av litt penger. Vi kan og få noen mill for han. Storevik blir ikke satset på og jeg tror og det og jobbes for at han finner seg en ny klubb. Ofkir regner jeg og med vil gå.

Av utlån så håper jeg at HK og Sjøvold bør gis muligheten. De er i en alder der de trenger kamperfaring.

I tillegg til førstnevnte spillere tenker jeg vi trenger en midtstopper til og en indreløper så man kan fortløpende vurdere behov for ving eller spiss. Litt prematurt å hente noen spillere på de plassene. De vi har må få muligheten til å vise om de er gode nok og tar opp Hansken slik som Jones gjorde i fjor.

Jeg tenker når det gjelder Bjørdal, at det er her han kan få en siste lukrativ kontrakt. Det er i disse situasjonene Trøim burde komme til sin rett, ellers ser jeg ærlig talt ikke poenget med han.
Bjørdal er en fin fyr og en arbeidshest som gir alt for laget. Har skjønt  at mange her på forumet har ekstra sans for han, men hvis man ser bort fra fjorårets sesong, altså den i Obos har han samtidig ikke hatt så mange målpoeng å vise til. Strand har hatt samme svakhet. Når vi skal dominere banespillet , må vi ha spillere som har bedre skuddfot på avstand og mer kreativitet for å hjelpe spissene våre og gjøre oss mer uforutsigbare. Med en Ambina som rydder unna kunne det faktisk vært spennende å fått prøvd ut Hagen i spann med Risnæs i midten med Lange på venstre og Jones på høyre.
Svar

Gå til forum:

Bruker(e) som leser denne tråden: 1 Gjest(er)