Tråder: 111
Ble medlem: Oct 2023
Omdømme:
46
Vi leder altså 3-2 i kamper og kan innkassere semifinaleplass om vi vinner i Sarp fredag. Jeg håper veldig på at vi vinner denne slik at vi får kampfri lørdag, søndag og mandag før første semi som spilles tirsdag og hvor vi starter borte mot Storhamar eller Frisk.
Hvis vi taper fredag blir det neglebiting før 7. kamp hjemme i Jordal søndag. Og om vi vinner da får vi bare en kampfri dag før semien.
Når det gjelder laget har Tommi Taimi hanglet veldig de to siste kampene. Heldigvis får vi tilbake Daniel Rokseth fra karantene slit at vi har seks backer.
Tråder: 4
Omdømme:
9
Jeg tror dessverre vi blir rumpekjørt i en eventuell semi, men uansett så er det gull verdt med tanke på kamp- og sponsorinntekter, og ikke minst viktig for å selge inn produktet Vålerenga til publikum og sponsorer foran neste sesong (på samme måte som at manipuleringen av de kunstig høye tilskuertallene, for ikke å snakke om "skynd deg, snart utsolgt - og bli møtt med halvfull arena-promotering" bidrar godt på denne fronten).
Kampen i Sarpsborg har vi i våre egne hender. Vi er et bedre lag enn Sparta. Er vi påskrudd i 3 x 20, blir det ingen kamp 7. Er vi off, kan det fort bli en syvende kamp.
Tråder: 111
Omdømme:
46
Laget er klart. Arnkværn i mål. Taimi ikke med i dag. Rokseth tilbake. Rekkene uforandret.
Tråder: 4
Omdømme:
9
Kampen mot Sparta var bunnsolid, og jeg er positivt overraska over at vi gjennomførte såpass bra på bortebane i en avgjørende kamp. Lover godt!
Det blir uhyre spennende å se hvordan laget fremstår mot Storhamar under en (delvis minus Trygg) annen ledelse. De har fått mer hvile, vesentlig dårligere motstand i kvartfinalene og taper knapt hockeykamper. Krever beinhard disiplin og 100 % påskrudde menn.