Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kamptråd 6. kvartfinale Sparta - VIF fredag 14.03.25. kl. 1900
Vi leder altså 3-2 i kamper og kan innkassere semifinaleplass om vi vinner i Sarp fredag. Jeg håper veldig på at vi vinner denne slik at vi får kampfri lørdag, søndag og mandag før første semi som spilles tirsdag og hvor vi starter borte mot Storhamar eller Frisk. 

Hvis vi taper fredag blir det neglebiting før 7. kamp hjemme i Jordal søndag. Og om vi vinner da får vi bare en kampfri dag før semien.

Når det gjelder laget har Tommi Taimi hanglet veldig de to siste kampene. Heldigvis får vi tilbake Daniel Rokseth fra karantene slit at vi har seks backer.
Svar
Jeg tror dessverre vi blir rumpekjørt i en eventuell semi, men uansett så er det gull verdt med tanke på kamp- og sponsorinntekter, og ikke minst viktig for å selge inn produktet Vålerenga til publikum og sponsorer foran neste sesong (på samme måte som at manipuleringen av de kunstig høye tilskuertallene, for ikke å snakke om "skynd deg, snart utsolgt - og bli møtt med halvfull arena-promotering" bidrar godt på denne fronten).

Kampen i Sarpsborg har vi i våre egne hender. Vi er et bedre lag enn Sparta. Er vi påskrudd i 3 x 20, blir det ingen kamp 7. Er vi off, kan det fort bli en syvende kamp.
Svar
Laget er klart. Arnkværn i mål. Taimi ikke med i dag. Rokseth tilbake. Rekkene uforandret.
Svar
Merkelig at ingen har kommentert gårsdagens seier og veien videre til semi mot Storhamar.
Dette er tross alt det største som har skjedd for klubben denne sesongen, så langt.

Synes vi pisser på Sparta i store deler av kampen, de virker ganske så ufarlige selvom de har trykk en periode i andre. Gutta står opp for hverandre, blokker skudd og legger ned en stor innsats. Det som kommer forbi, tar som regel Arnkværn som viser nok en gang, at han er vår beste keeper.

Banens gigant idag mener jeg er Koch. Han er så rolig med puck, tar så gode valg og jobber hardt over hele banen. Første rekka bedre idag enn sist, viktig at de holder momentet oppe framover. Torrisen var også meget god da han kom inn for Karta. Er det noen som vet hva som skjedde med han forøvrig? Skada?

Bonsa var også veldig god og siden han har vært langt under pari i lang tid, må jeg innrømme at han har vært bedre i sluttspillet enn serien.

Sammendraget av kampen ser du her
Svar
(03-15-2025, 10:34 AM)Flemmern Skreiv: Merkelig at ingen har kommentert gårsdagens seier og veien videre til semi mot Storhamar.
Dette er tross alt det største som har skjedd for klubben denne sesongen, så langt.

Synes vi pisser på Sparta i store deler av kampen, de virker ganske så ufarlige selvom de har trykk en periode i andre. Gutta står opp for hverandre, blokker skudd og legger ned en stor innsats. Det som kommer forbi, tar som regel Arnkværn som viser nok en gang, at han er vår beste keeper.

Banens gigant idag mener jeg er Koch. Han er så rolig med puck, tar så gode valg og jobber hardt over hele banen. Første rekka bedre idag enn sist, viktig at de holder momentet oppe framover. Torrisen var også meget god da han kom inn for Karta. Er det noen som vet hva som skjedde med han forøvrig? Skada?

Bonsa var også veldig god og siden han har vært langt under pari i lang tid, må jeg innrømme at han har vært bedre i sluttspillet enn serien.

Sammendraget av kampen ser du her
Veldig bra gjennomført kamp av VIF. Syns vi har nådd et annet nivå hva gjelder intensitet i spillet og i går syns jeg alle bidro positivt. 
Virker mer solid og i dag falt de ikke i den forsvarsmodusen som har felt de tidligere.

Det var utrolig viktig at vi klarte å komme oss videre. Det betyr klingende mynt i kassa om vi klarer å selge ut hjemmekampene til uka (om klubben ikke har priset seg ut av stinn brakke da). 

Karterud nytt navn på skadelisten. Får håpe han og Taimi rekker semifinalene. Torrissen kom inn og gjorde en god figur i Karteruds fravær. Han spiller med den intensiteten som trengs. 

Det blir utrolig tøft mot hamar, men fredagens match øker troen på at vi kan få til noe.
Svar
Kampen mot Sparta var bunnsolid, og jeg er positivt overraska over at vi gjennomførte såpass bra på bortebane i en avgjørende kamp. Lover godt!

Det blir uhyre spennende å se hvordan laget fremstår mot Storhamar under en (delvis minus Trygg) annen ledelse. De har fått mer hvile, vesentlig dårligere motstand i kvartfinalene og taper knapt hockeykamper. Krever beinhard disiplin og 100 % påskrudde menn.
Svar

Gå til forum:

Bruker(e) som leser denne tråden: 1 Gjest(er)