Avstemning Hva tror du skjer mot Viking?
Du har ikke tillatelse til å avgi stemme i denne avstemmingen.
Vi vinner
21.00%
21 21.00%
Uavgjort
8.00%
8 8.00%
Tap
6.00%
6 6.00%
De 11 som ble tippet i første innlegg starter
9.00%
9 9.00%
1-2 av de som ble tippet starter ikke
15.00%
15 15.00%
Flere enn 2 av de som ble tippet starter ikke
2.00%
2 2.00%
Vi henter en forsvarsspiller før Viking kommer på besøk
9.00%
9 9.00%
Var protester fører til at kampen stoppes
2.00%
2 2.00%
Vi selger over 13K billetter
25.00%
25 25.00%
Vi selger over 14733 billetter
3.00%
3 3.00%
Totalt 100 stemmer 100%
* Du stemte på dette valget. [Vis resultater]

Trådvurdering:
  • 2 stemmer - 5 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hei vi er tilbake, Vålerenga - Viking Søn 30 mars 1430 En kamtråd i tiippeform
Nydelig seier. Bjørdal er kongen. For en kanon på 3-1.
Måten 1-1 kommer på er skrekkelig på utrolig mange måter.
Mye å gå på både i angrep og forsvar men sånn er det gjerne i runde 1.
Svar
Bjørdal er så deilig ass. Jaaaaaaaa Enga!
Svar
Sjøeng holdt på og gi mange hjertestans med en nydelig pasning rett foran mål til Viking spissen når han selv er på siden. Kong Jarl reddet han der. Og fy F for en treff Jarl fikk på langskuddet sitt..

Ujevn dommer og mange gule kort. Alt i alt var vi det førende laget og ingen stakk seg ut negativt.
Svar
Hvis man kan oppsummere denne kampen uten å gå i dybden, er det 2 ting jeg ønsker å nevne.
Brajanac har ikke tatt steget foreløpig og er helt ufarlig på topp. Skal ikke gå i detalj, men det er mangler på det aller meste.
Kiil Olsen er den andre jeg reagerer på. Hvorfor inn i helvete skal han spille så mye bakover? Er han virkelig så rævva med ball i beina? For meg var han sammen med Braj, banens minst gode. Som stopper må du gjøre mer enn å spille på tvers og bakover. Det målet vi slipper inn er også en svak involvering av Kiil Olsen, selvom det ikke er hans feil. Kan ikke selge seg sånn i straffefeltet.
Gutten er den raskeste vi har, men jeg tror ikke det blir veldig mye behov for det. Er ikke så ofte vi trykker motstander bakover i ES, og får kontring imot. I de situasjonene er han gull verdt.
Mitt tips er at han blir benka av de 3.
Resultatet av hans tilbakespill, gjør at alle andre medspillere snur opp og vender tilbake, før Sjøeng, under press, måker ballen opp i ingenmannsland hvor vi mister ballen. Igjen Kiil Olsen, hva er poenget? Det verste eksempelet idag var da vi pressa Viking bakover og Kiil Olsen får ballen i midtsirkelen, vender fram og tilbake uten å finne direkte pasning, og ender opp med å spille til keeper. Det er så elendig at jeg ikke kan få sagt det. Det er langt bedre at våre bakerste spiller ballen framover når vi er på vei fram, eller er etablert. Sjansen for feil bakover blir minial, og det er i tillegg en langt større sjanse for at man treffer en medspiller som er på vei fram, eller er etablert framme.

Ellers er kampen preget av ekstremt mange feilpasninger og slurv. Heldigvis gjelder det også Viking. Det setter vi på kontoen for første kamp.

Ambina var god, det samme kan vi si om Bjørdal og Lange. Sørensen viser glimt av klasse. Sjøeng er forøvrig bunnsolid bortsett fra hjerneblødninga.
Riisnæs var meget god i andre, og Rijks viser seg mer fram på de få minuttene enn Braj gjør hele kampen.

Stort sett en god kamp fra alle kan vi fastslå, med unntak av de 2 nevnte som jeg mener kunne vært mye bedre.

Deilig med seier dog Smile
Svar
Flere enn meg som la merke til at storskjermene bufret og stoppet opp utrolig mange ganger?
Hva har de feeden sin fra? Tv2 play?

Dere som så kampen på tv? Hvordan var kvaliteten på tv2 play?
Svar
Får håpe vi ser Rijks fra start mot Sarpsborg.
Selv om han ofte bommer på digre sjanser(som den på overtid i dag), så er han gjerne langt mer innvolvert i spillet enn Braja.
Svar
Tenker jeg legger meg slik:

Sjøeng 6 - ingen klasseredninger men god 1-mot-1. En hjerneblødning
Sjåtil 6 - solid back, men ikke like god som Borch på crosser. Var likevel fornøyd med innsatsen
Kiil 6 - rask og løper opp flere sjanser. Kunne vært bedre på scoringa imot.
Jarl 7 - god i dag, og det skuddet hadde fortjent en bedre skjebne
Pallas 7 - mye bedre enn forventa (siden vi har signert en Brasse). Frisk framover og Tripic fikk ikke til noe på noen av sidene
Ambina 8 - overalt som vanlig. Trodde han skulle greie irritere et rødt på Tripic, men han må begynne å bli gammel
Lange 6 - ok kamp, men litt omstendelig. Tror fortsatt Riisnæs kan gjøre samme jobb.
Bjørdal 9 - veldig god kamp etter hvert. Det siste målet var sååå digg!
Riisnæs 7 - ujevn, men spilte seg opp i andre
Sørensen 8 - lovende, men hadde håpet han var enda mer direkte
Braja 6 - ok til å vinne dueller, men ganske ufarlig i boksen i dag

For lite tid til å rangere innbytterne (men alle de 3 foran var friske mot 10 mann)

Bakke/Myhre 7 - bra sesongstart, traff på det meste taktisk. Vi var best også før de blei 10 mann (disclaimer: så bare de 75 siste)

Dommer 7 - synes han var bra jeg. La lista lavt for sabotasje, høyt for taklinger, slik jeg liker det. Og greide seg vel egentlig uten VAR (som er det viktigste)
Svar
(03-30-2025, 06:45 PM)Glennsoe Skreiv: Sjøeng holdt på og gi mange hjertestans med en nydelig pasning rett foran mål til Viking spissen når han selv er på siden. Kong Jarl reddet han der. Og fy F for en treff Jarl fikk på langskuddet sitt..

Ujevn dommer og mange gule kort. Alt i alt var vi det førende laget og ingen stakk seg ut negativt.

Var hadde fjernet den om det hadde blitt scoring. Grunnen til at sjøeng spiller ballen såpass nære vikingspilleren er jo åpenbart fordi vikingspilleren står inne i 16-meteren på en 5meter. Han har ikke lov til å touche ballen før den er utenfor/en vif spiller toucher ballen.
Svar
(03-30-2025, 07:34 PM)Flemmern Skreiv: Hvis man kan oppsummere denne kampen uten å gå i dybden, er det 2 ting jeg ønsker å nevne.
Brajanac har ikke tatt steget foreløpig og er helt ufarlig på topp. Skal ikke gå i detalj, men det er mangler på det aller meste.
Kiil Olsen er den andre jeg reagerer på. Hvorfor inn i helvete skal han spille så mye bakover? Er han virkelig så rævva med ball i beina? For meg var han sammen med Braj, banens minst gode. Som stopper må du gjøre mer enn å spille på tvers og bakover. Det målet vi slipper inn er også en svak involvering av Kiil Olsen, selvom det ikke er hans feil. Kan ikke selge seg sånn i straffefeltet.
Gutten er den raskeste vi har, men jeg tror ikke det blir veldig mye behov for det. Er ikke så ofte vi trykker motstander bakover i ES, og får kontring imot. I de situasjonene er han gull verdt.
Resultatet av hans tilbakespill, gjør at alle andre medspillere snur opp og vender tilbake, før Sjøeng, under press, måker ballen opp i ingenmannsland hvor vi mister ballen. Igjen Kiil Olsen, hva er poenget? Det verste eksempelet idag var da vi pressa Viking bakover og Kiil Olsen får ballen i midtsirkelen, vender fram og tilbake uten å finne direkte pasning, og ender opp med å spille til keeper. Det er så elendig at jeg ikke kan få sagt det. Det er langt bedre at våre bakerste spiller ballen framover når vi er på vei fram, eller er etablert. Sjansen for feil bakover blir minial, og det er i tillegg en langt større sjanse for at man treffer en medspiller som er på vei fram, eller er etablert framme.

Ellers er kampen preget av ekstremt mange feilpasninger og slurv. Heldigvis gjelder det også Viking. Det setter vi på kontoen for første kamp.

Ambina var god, det samme kan vi si om Bjørdal og Lange. Sørensen viser glimt av klasse. Sjøeng er forøvrig bunnsolid bortsett fra hjerneblødninga.
Riisnæs var meget god i andre, og Rijks viser seg mer fram på de få minuttene enn Braj gjør hele kampen.

Stort sett en god kamp fra alle kan vi fastslå, med unntak av de 2 nevnte som jeg mener kunne vært mye bedre.

Enig med det meste, men synes at KO spilte bra (så bare på TV), men at Jarl hadde en del miss og burde vært tøffere på 1-1 målet.
Veldig skuffende med Braja. En bedre / tøffere spiss hadde fått mer ut av noen av innleggene. Bra oppsummering av Geir etter kampen. 
Mye å gå på, 
litt heldig med dommeren. 
VAR var bra (=usynlig)
Deilig med seier.
Svar
(03-30-2025, 11:20 PM)Talentløs Skreiv:
(03-30-2025, 07:34 PM)Flemmern Skreiv: Hvis man kan oppsummere denne kampen uten å gå i dybden, er det 2 ting jeg ønsker å nevne.

Enig med det meste, men synes at KO spilte bra (så bare på TV), men at Jarl hadde en del miss og burde vært tøffere på 1-1 målet.
Veldig skuffende med Braja. En bedre / tøffere spiss hadde fått mer ut av noen av innleggene. Bra oppsummering av Geir etter kampen. 
Mye å gå på, 
litt heldig med dommeren. 
VAR var bra (=usynlig)
Deilig med seier.
Synes AKO leverte ganske solid jeg. 
Viktig å hvile i deler av kampen å danne strekk i motstanderlaget. Greit å sende ballen til en mer kreativ spiller da. 
Solid oppe i situasjoner, vant så og si alle hodedueller. 
Brajanac var vår dårligste spiller. Synes han timer presset sitt dårlig. 
Jeg tror stopperparet vårt etter hvert blir Tshiembe og AKO.
Skal ikke se bort i fra at det kommer en spiss i sommer. 
J King kunne tenke seg å spille for oss men heldigvis er slike tider forbi der vi signerer spillere som er ferdig. 
Ellers mye enig.
Svar

Gå til forum:

Bruker(e) som leser denne tråden: 2 Gjest(er)