Trådvurdering:
  • 2 stemmer - 5 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Eliteserien 2025
Om Ambina.

https://www.tv2.no/sport/jeg-mistet-alt/17610720/

Og ja, latteren og smilet smitter.
Svar
(04-03-2025, 12:46 PM)Bohem33 Skreiv:
(04-03-2025, 12:26 PM)Leksa Skreiv: Litt redd for den kampen her.
Usikker på om vi hadde vunnet mot Viking 11 mot 11.
Før utvisningen var Viking på vei til å ta over og på 2-1 skulle de vel hatt straffe(?). 
Vi har litt for lite trøkk i egen boks, og synes Sjøeng plasserer seg litt rart til tider. Ruser ut da han kanskje burde holdt plassen, men det har kanskje noe med eget trøkk i boks å gjøre.
Sjåtil og Pallas er jo ikke hodespillere, mulig brassen er det. 
Uansett skulle jeg gjerne sett litt mer galskap og fandenivoldskhet i egen boks. 
Er også redd vi må handle spiss i sommer men håper jeg tar feil. 
Vi hadde en del muligheter på kontringer som heller ikke blei utnyttet. 
Vel vel, det var premiere og positivt er at man ser samspillet sitter enkelte ganger. 
Kanskje vi skal være litt kyniske med i Østfold?

Skjønner frykten. Sarp på sitt beste tror jeg vi skal slite mot selv på en god dag, men sarp på sitt dårligste bør vi kjøre greit over selv på en middels. 
Sånn sett kommer det kanskje mer an på dem enn oss. 

Braja hadde en forferdelig dag på jobb søndag, så jeg tror det er god grunn til å håpe og forvente mer av han i de to neste kampene. 

Riisnæs har også litt å gå på fra forrige kamp tenker jeg. 

I tillegg er det mange av dem vi ikke fikk sett søndag som jeg forventer mye av og det lover godt 

Vi har to veldig spennende spillere i Kevin og vår nye brasse som vi enda ikke har sett i aksjon i en tellende kamp. Kanskje får vi det søndag eller onsdag? 

Obasi så veldig lovende ut i oppkjøringa så har vel formen dabbet litt av fram mot seriestart, men kanskje han kommer nå som sola titter fram. 

Thorvaldsen hadde et friskt innhopp og som nevnt er min våteste drøm at det blir Aasen som avgjør søndag. 

Det vil ikke overraske meg om vi setter inn Strand for Riisnæs og legger oss dypt så sarp må styre. Det er ikke da sarp er på sitt beste selv om det ikke er det vi liker best å se på. 

Mot Fredrikstad blir stopperne våre og Braja kjempe viktige defensivt for å markere på innkast og cornere, men det er vel oppgaver de alle tre bør klare godt. 

Vinner vi en av de to så er jeg veldig fornøyd selv om håpet alltid er å vinne begge. Men selv med to tap så er vi på snittet man trenger for å overleve i ligaen så vi kan slippe ned skuldra litt og være i utfordrer posisjon. 

Det var veldig synd at Jo Inge Berget ikke fikk det røde kortet han absolutt skulle ha hatt i forrige kamp, det ville gjort det enklere for oss. Men sånn er det. 

Fredrikstad tror jeg blir tøffere, men alt er mulig.
Mange gode poenger her. 
For å være helt ærlig vet jeg ikke nok om S08 og men sikkert mye sannhet i det som nevnes rundt topp/bunn-nivå.
Riisnæs var anonym i store deler av kampen ja, men han blir bra for oss i år. 
Kanskje Thsiembe er den spilleren som vil gi oss pondusen vi trenger i forsvar(?)
Leder vi med tre mål er det bare å slenge innpå Aasen. Gutten putter, og feirer i full utfoldelse og arroganse foran Gudjohnsen. Makan til møkka-spiller som agerer slik i en treningskamp!
Godt tips angående Riis og Strand.
Blir ganske forutsigbart hvis innkast er det FFK skal kjøre i år. Jeg skjønner jo at det er ett av mange våpen men FFK har jo tidligere vært ett spillende lag. 
Tre poeng med fra Østfold er absolutt godkjent!
Svar
(Igår, 12:52 PM)Ettlagioslo Skreiv: Om Ambina.

https://www.tv2.no/sport/jeg-mistet-alt/17610720/

Og ja, latteren og smilet smitter.

Herlig fyr. Bare å gi han lang kontrakt. Han tror jeg kommer til å bli en vanvittig bra spiller for oss. 

Og sikkert greit for noen av våre egne unge å høre litt på han her. Når motgang defineres som at de ikke får klippekort på laget i en alder av 18, sånn at de kan få seg noen kamper og en fet kontrakt i en annen klubb før de har lov ti l å kjøpe sprit på polet, så har man godt av å høre litt på det der.
Svar
Kontrakt ut 2027, men skulle gjerne plussa på ett eller to år på den. Da må klubber i Europa ha tjukk lommebok, hvis de vi ha han. Helst blir han her leeenge.
Svar
Takk Leksa (jeg skulle gjerne sitert deg, men da kræsjer dataen min)

Mange sier om mange lag at det er stor forskjell mellom bunn og topp og jeg skal ikke være altfor påståelig på at det nødvendigvis er så mye mer sant for sarp, men ser man på dem i fjor så tapte de 7-1 for ham kam 16.mai, og 4-1 for sandefjord kampen før. Så hadde de både seier og tap med sifrene 4-2 mot molde på begge sider der igjen. Det kan tyde på at det svinger litt.
Ellers vant de 4-1 mot rbk noen kamper senere og tapte 6-0 mot glimt så da hadde de i hvert fall to seksmålstap i ligaen i fjor. Det vil jeg gjerne ha reprise av. Det var vel bare to hjemmelag i fjor som slapp inn flere mål enn dem i ligaen (sarp slapp inn 28 på hjemmebane), og mange lag slapp inn omtrent halvparten så mange mål.

Fotballpodcasten Rabona sa i sin før kamp sending at det er en på laget vårt som ikke er spilleklar, men at de hadde lovet å ikke si hvem det var. Det er jo litt mystisk.
Jeg tviler på at det er Bully man sikter til da.
Har noen sett noe fra noen treninger?

Vet noen om Vinícius Nogueira de Oliveira er spilleberettighet og kampklar? Jeg tviler vel på om vi sender ut han fra start, men det hadde vært fint om han var i troppen.
Han ble vel sittende litt på et hotellrom i sverige og fikk vel ikke være med på treninger heller da han mistet visumet eller hva det var så det er ikke sikkert han har hatt en helt optimal opplading så det er mulig vi lar han få noen uker trening med laget.

Kevin spilte ikke søndag, da tror jeg ikke vi kaster utpå han fra start, men større undre har skjedd.

Tipper vi starter med de samme 11 som i premieren eller at vi bytter inn Strand for Riisnæs.
Blir det to endringer så er det nok Kevin og Olsen. Men flere endringer enn det blir det neppe om alle er klare tror jeg.

Men det hadde ikke gjort noe om noen av byttene kom litt før da. Strand og Thorvaldsen fikk 11 min på banen, Rijks og Hagen fikk 2 min. Da får man ikke så mye mulighet til å prege kampen.
Jeg skjønner at Bakke spiller fantasy og gjerne vil ha de som starter utpå der i over en time så han får to poeng for dem, men jeg tror Rijks hadde fått til mer på 25 min enn på to.

Ellers kan man vel si at sarp er glade i å kontre så de trives neppe like godt med å måtte styre spillet. Jeg tror vi vil prøve å være kompakte bakover og ikke bry oss så mye om ballbesittelsen så vil vi sikkert variere hvor høyt vi presser, men prøve å være raske når vi vinner ballen.
Jeg tror den kampen ville kledd Rijks langt bedre enn FFK kampen.

Junior Gudjonsson fikk ikke så mange minuttene på banen i sarpsborgs første kamp, men jeg vil gjerne at han skal være på banen når Aasen kommer inn og skårer.
Svar
(Igår, 02:51 PM)Bohem33 Skreiv: Takk Leksa (jeg skulle gjerne sitert deg, men da kræsjer dataen min)

Mange sier om mange lag at det er stor forskjell mellom bunn og topp og jeg skal ikke være altfor påståelig på at det nødvendigvis er så mye mer sant for sarp, men ser man på dem i fjor så tapte de 7-1 for ham kam 16.mai, og 4-1 for sandefjord kampen før. Så hadde de både seier og tap med sifrene 4-2 mot molde på begge sider der igjen. Det kan tyde på at det svinger litt.
Ellers vant de 4-1 mot rbk noen kamper senere og tapte 6-0 mot glimt så da hadde de i hvert fall to seksmålstap i ligaen i fjor. Det vil jeg gjerne ha reprise av. Det var vel bare to hjemmelag i fjor som slapp inn flere mål enn dem i ligaen (sarp slapp inn 28 på hjemmebane), og mange lag slapp inn omtrent halvparten så mange mål.

Fotballpodcasten Rabona sa i sin før kamp sending at det er en på laget vårt som ikke er spilleklar, men at de hadde lovet å ikke si hvem det var. Det er jo litt mystisk.

Vet noen om Vinícius Nogueira de Oliveira er spilleberettighet og kampklar? Jeg tviler vel på om vi sender ut han fra start, men det hadde vært fint om han var i troppen.
Han ble vel sittende litt på et hotellrom i sverige og fikk vel ikke være med på treninger heller da han mistet visumet eller hva det var så det er ikke sikkert han har hatt en helt optimal opplading så det er mulig vi lar han få noen uker trening med laget.

Kevin spilte ikke søndag, da tror jeg ikke vi kaster utpå han fra start, men større undre har skjedd.

Tipper vi starter med de samme 11 som i premieren eller at vi bytter inn Strand for Riisnæs.
Blir det to endringer så er det nok Kevin og Olsen. Men flere endringer enn det blir det neppe om alle er klare tror jeg.

Men det hadde ikke gjort noe om noen av byttene kom litt før da. Strand og Thorvaldsen fikk 11 min på banen, Rijks og Hagen fikk 2 min. Da får man ikke så mye mulighet til å prege kampen.
Jeg skjønner at Bakke spiller fantasy og gjerne vil ha de som starter utpå der i over en time så han får to poeng for dem, men jeg tror Rijks hadde fått til mer på 25 min enn på to.

Ellers kan man vel si at sarp er glade i å kontre så de trives neppe like godt med å måtte styre spillet. Jeg tror vi vil prøve å være kompakte bakover og ikke bry oss så mye om ballbesittelsen så vil vi sikkert variere hvor høyt vi presser, men prøve å være raske når vi vinner ballen.

Junior Gudjonsson fikk ikke så mange minuttene på banen i sarpsborgs første kamp, men jeg vil gjerne at han skal være på banen når Aasen kommer inn og skårer.
Alt i orden;-)

Virker som du har god oversikt og fine tilbakemeldinger på hvordan S08 har stått frem

Når det gjelder spilleren Rabona har nevnt så lurer på om det kan være Promise..
Podcasten Spiss Vinkel hadde vært på trening og sett Promise. Etter å ha sett han mente de at han var en av de som ville slå i gjennom i år. Nå er jo den Podcasten litt sensasjons-søkende men han hadde i hvert fall briljert på denne treningen. 

Jeg har en følelse av at Thsiembe vil presse ut Jarl før AKO. Litt på grunn av farten til AKO. Samtidig kan jo Jarl også steppe inn som en form for sweeper (defensiv midt). Det er jevnt bak der nå og det er bra.
Litt som Panzer, R Johnsen og Wæhler for å rosemale litt. 

Enig, jeg tror dette kan være en kamp for Mees.
Svar
(Igår, 03:08 PM)Leksa Skreiv:
(Igår, 02:51 PM)Bohem33 Skreiv: Takk Leksa (jeg skulle gjerne sitert deg, men da kræsjer dataen min)
Alt i orden;-)
Virker som du har god oversikt og fine tilbakemeldinger på hvordan S08 har stått frem
Når det gjelder spilleren Rabona har nevnt så lurer på om det kan være Promise..
Podcasten Spiss Vinkel hadde vært på trening og sett Promise. Etter å ha sett han mente de at han var en av de som ville slå i gjennom i år. Nå er jo den Podcasten litt sensasjons-søkende men han hadde i hvert fall briljert på denne treningen. 
Jeg har en følelse av at Thsiembe vil presse ut Jarl før AKO. Litt på grunn av farten til AKO. Samtidig kan jo Jarl også steppe inn som en form for sweeper (defensiv midt). Det er jevnt bak der nå og det er bra.
Litt som Panzer, R Johnsen og Wæhler for å rosemale litt. 
Enig, jeg tror dette kan være en kamp for Mees.

Hvis de har lovet å ikke si at Promise ikke er spilleklar så fjaser de fælt. Det trodde jeg alle viste. 
Han blir jo 18 først i august. Nå har han vel dratt hjem igjen og gjort det bra for et lag der. 
Det blir spennende å se hva han får til. 

Jeg sjekka med copilot hvem vi kan forvente at starter på søndag, og det kan virke som den oversikten du påsto at jeg har er betydelig overdrevet. For copilot hadde mange overraskelser på lur: 

Copilot
Vålerenga har en sterk tropp, og det er forventet at flere nøkkelspillere vil starte i søndagens kamp mot Sarpsborg 08. Her er noen av de spillerne som sannsynligvis vil være med fra start:

Forventet startoppstilling
Keeper: Kjetil Haug
Forsvar: Christian Borchgrevink, Fredrik Oldrup Jensen, Stefan Strandberg, Leonard Zuta
Midtbane: Henrik Bjørdal, Tobias Christensen, Osame Sahraoui
Angrep: Amor Layouni, Seedy Jatta, Torgeir Børven
Disse spillerne har vært sentrale i Vålerengas kamper så langt og vil sannsynligvis fortsette å spille en viktig rolle i kampen mot Sarpsborg 08

--
Jeg fulgte opp med å spørre om hvilket resultat som er mest realistisk 
--

Basert på tidligere møter og nåværende form, er det vanskelig å forutsi et eksakt resultat mellom Sarpsborg 08 og Vålerenga. Historisk sett har kampene mellom disse lagene vært jevne, med begge lag som har vunnet 9 ganger hver og 7 kamper som har endt uavgjort1.

Nøkkelfaktorer
Sarpsborg 08 har en tendens til å være sterke hjemme, og deres defensive organisering kan gjøre det vanskelig for Vålerenga å score.
Vålerenga har vist god form i angrep og kan utnytte overgangene effektivt.
Statistikk
Over 1.5 mål: 84% av kampene mellom disse lagene har hatt mer enn 1.5 mål1.
Begge lag scorer: 65% av kampene har hatt mål fra begge lag1.
Et sannsynlig resultat kan være en 2-1 seier til Sarpsborg 08 eller en 1-1 uavgjort, men fotball er uforutsigbart, og alt kan skje på kampdagen.

--------
Moralen er at man ikke alltid skal stole på alt man får fra AI, håper du noterer det du og Donald om du eller Elon er her inne og leser.
Svar

Gå til forum:

Bruker(e) som leser denne tråden: 8 Gjest(er)