04-13-2025, 09:07 PM
Kun noen hundre billetter igjen av 16.555. Etter taperprestasjonen i dag, forventes det noe helt annet. Ære!
Vålerenga - Rosenborg
|
04-13-2025, 09:07 PM
Kun noen hundre billetter igjen av 16.555. Etter taperprestasjonen i dag, forventes det noe helt annet. Ære!
04-14-2025, 12:19 PM
Utsolgt. Nå får dere faen meg rette opp gårsdagen.
Nydelig med utsolgt.
Og det en uke før kamp. Deilig. Jeg har nevnt det et annet sted og nå kommer det igjen, men så vidt jeg skjønner har vi gitt hele kortsida til bartene og folk som "identifiserer seg som trøndere". Det er jo tidlig i sesongen så dette var helt sikkert planlagt for lenge siden og derfor ikke mulig å endre. Men klubben har sjansen nå til å fylle stadion med egne folk. Østblokka kommer til å bli utsolgt ca hver eneste kamp - på Oslo taxi er halve tribunen omtrent billetter med kraftig OBOS-rabatt. Vi er på skuddhold nå til å fylle Oslo Taxi og da er det hovedtribunen neste. Jeg hadde blitt utrolig glad for å kunne oppleve jevnlig at OBOS-banken også var mest i Enga-farger. Brann-kampen kommer sikkert for tidlig så der blir det heller ingen endringer. Men klubben må nå ta noen avgjørelser for de kampene der bortelaget ønsker seg flere billetter enn det avgrensede hjørnet. Det er vel neppe flere andre enn Fredrikstad (i tillegg til Brann) som kan fylle hele langsiden så dersom man åpner for mer enn hjørnet for så blir det ikke utsolgt igjen. Men nok om det, og om kampen: Innsats er gratis. Konsentrasjon er gratis. Å sparke litt i Broholm, Nypan og Islamovic uten at det blir gult kort er også gratis. Sjøeng må ha dagen. Vi må ta de mulighetene vi får. Ambina og Bjørdal blir enda mer viktig enn i noen kamp de 2 har spilt sammen. RBK overkjørte Fredrikstad i bartebyen, vi skapte tett på ingenting mot Fredrikstad. Så er det stor forskjell på hjemme og borte selvsagt. Det er lenge siden vi var så store underdog mot RBK. Men scorer vi først er alt mulig, da er bare spørsmålet hvem som skal stå for målet...
Igår, 11:33 AM
(Igår, 08:51 AM)Loffen Skreiv: Nydelig med utsolgt.Vi er ganske store underdogs ja og er redd for ett tidlig mål i mot. Tidvis ok spill, jaging etter utligning, bytter som ikke forandre kampbildet særlig, bra press på slutten og kontring imot til 2-0. Har ett anstrengt forhold til RBK og hadde sovet som en lykkelig mann hvis vi hadde klart U. Nå må tenner løsne og neser knekke for å redde opp fadesen i cupen. NT tror tydeligvis på en mer jevn kamp 2.85 på H og 2.25 på B.
Igår, 11:55 AM
(Igår, 08:51 AM)Loffen Skreiv: Nydelig med utsolgt. Da får jeg også gjenta meg selv =) Jeg er ikke så glad i uttrykket bra for norsk fotball, men her skal jeg gjøre et unntak. Er det noe jeg virkelig mener at på ordentlig er bra for norsk fotball så er det at man legger godt til rette for kamp på tribunen. Det burde være et absolutt krav at bortesupporterne får hele den ene kortsida om de tre dager før kamp har klart å selge den ut. Det skaper en enorm ramme rundt kampen og gjør at hjemmesupporterne presterer bedre og at de på langsidene og i tv-stolen får en mye større opplevelse. Sjanten var ute på blue sky før sesongen og la ut nøyaktige mål for bortetribunen for å gjøre det lettere for motstanderne våre å lage en bra tifo. Det er klasse. Vi er Vålerenga, hvem faen skal vi være redde for? Så ja ser man kun på en kamp etter at hypen er skapt så kunne vi solgt den ut selv om bortesupporterne kun fikk 5 %, 15 % eller hva nå de har krav på. Men da fortsetter de å tenke at de kan se an hvilket vær det blir på kampdag og om de får tilbud om å låne familiehytta i påsken eller det går noe bra på kino. Om noen i dag nesten en uke før kamp går inn på klubbens sider for å kjøpe billett så ser de at det ikke finnes. Hva gjør de da? De trykker seg inn på neste kamp Vålerenga - Brann - select area Der er det masse plasser, men det blir fullt der og. Sånn er det jo på masse konserter, man kaster seg rundt og kjøper på sekundet fordi man vet det blir utsolgt. De tilstandene har vi vel kun opplevd på kampene mot lyn i fjor og hver gang vi kommer til cupfinalen. Sånn det er nå er det ikke noe problem å få kjøpt billett til kampene våre, men man må planlegge litt. Det er bra. Nå tror jeg vi får tre utsolgte kamper på rad (siden den tredje hjemmekampen i rekka er 16 mai) Da frister det langt mer å komme på kampen mot Molde 22 juni. Jeg er stolt over at vår klubb går foran og viser vei her, så kan jeg være enige i at om man kun ser på en kamp så taper man på det. Men hadde vi fått til full trøkk på begge kortsider i alle kamper så hadde Norsk fotball blitt mye mer interessant og våre egne supportere ville fått gode forhold også på bortebane. Det ville vært mine kampsaker til tinget i hvert fall, medlemsdemorati, hele langsida til bortesupportere og ikke lov å drive med dynamisk prising eller flå dem mer enn for tilsvarende billetter på hjemmetribunen og avskaff VAR. |
« Neste nyere | Neste eldre »
|