Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rykte og ønsketråd overgangsvindu sommer 2025
King kommer da hit fra fast spill i Frankrike. Kamara kom hit fra benken i Sverige. Det er jo en forskjell der og?

King har ikke myye tid igjen på toppnivå. Men jeg tror han kan bidra her i 1,5 sesong.

Kamara satt en del på benken også fordi vi ønsket å prioritere andre spillere.

King har 200 kamper i Premier League og 100 fra Championship. Og 62 landskamper for Norge. Dette er noe helt annet enn Torgeir Børven som vil hjem fra tribunen i Tyrkia.

Hvis han vil runde av her så er jo det helt greit? Om han er 25% dårligere siden han var en toppspiss i Premier League så er han fortsatt bra nok.
Svar
(Igår, 12:43 PM)NilsDN Skreiv: King kommer da hit fra fast spill i Frankrike. Kamara kom hit fra benken i Sverige. Det er jo en forskjell der og?

King har ikke myye tid igjen på toppnivå. Men jeg tror han kan bidra her i 1,5 sesong.

Kamara satt en del på benken også fordi vi ønsket å prioritere andre spillere.

King har 200 kamper i Premier League og 100 fra Championship. Og 62 landskamper for Norge. Dette er noe helt annet enn Torgeir Børven som vil hjem fra tribunen i Tyrkia.

Hvis han vil runde av her så er jo det helt greit? Om han er 25% dårligere siden han var en toppspiss i Premier League så er han fortsatt  bra nok.

Helt enig det, men hadde jeg fått tippe hva Kamara skulle få ut av fjoråret så hadde jeg trodd langt mer. 

King har prestert bedre og er yngre, men jeg tror Kamara var mer motivert for å få det til her enn King vil være. 

Det er vanskeligere enn man skulle tro å gå ned i nivå og samtidig dominere. 
Det var kanskje det vi så i cupen og at de dårligere spillerne var mer sultne og derfor kjempet våre menn ut av stilen. 

Vi har prøvd med Pagge, Lange, Flo, Børven og veldig mange andre gamle spisstjerner det blir sjelden en stor suksess. 
Ørnen var fantastisk da han var up and comming, ikke like bra da han returnerte. 
Det samme kan vel sies om Moa 

Da tror jeg gamle midtstoppere ofte er bedre.
Svar
(Igår, 12:59 PM)Bohem33 Skreiv: King har prestert bedre og er yngre, men jeg tror Kamara var mer motivert for å få det til her enn King vil være. 

Hvorfor tror du det? King har vel tjent 300 millioner på å spille fotball og lønnes ut fra ryktene fortsatt med 25 millioner i året i Frankrike. Hvis han kommer hit så er det ikke for å tjene penger. Og hvis han da fortsatt velger å komme så må han jo ha en annen form for motivasjon.

Joshua King er fortsatt et helt annet sted i sin karriere enn Kamara. Kamara var vel droppet både i Häcken og Midtjylland før han kom til oss, mens King da altså spiller fast i en Topp 5 serie i Europa. King spilte sine beste år i Premier League, mens Kamaras høydepunkt var å få spille i MLS. Joshua King var på sin topp på et mye mye høyere nivå enn Ola Kamara var på sin og selv om det nå er 5 år siden så var han ønsket av Manchester United.

Hvis, og det er et hvis, King faktisk vil til oss så vil han være den beste/mest profilerte spilleren vi har hatt siden Ronny Johnsen sannsynligvis. Han kommer da gratis, siden kontrakten hans har gått ut. Og han kommer ikke hit for å loppe oss for penger, selv om han helt sikkert vil ha lønn. Jeg skjønner ikke helt skepsisen til det.

Men jeg må jo innrømme at jeg har snudd litt selv her da. Ser han spiller fast i Frankrike. Og da er du også god nok for en ikke alt for god Eliteserieklubb. Forutsetter da at King, hvis han kommer, også bare går inn og er en spiller i troppen på lik linje med alle andre.
Svar
(Igår, 01:36 PM)NilsDN Skreiv:
(Igår, 12:59 PM)Bohem33 Skreiv: King har prestert bedre og er yngre, men jeg tror Kamara var mer motivert for å få det til her enn King vil være. 

Hvorfor tror du det? King har vel tjent 300 millioner på å spille fotball og lønnes ut fra ryktene fortsatt med 25 millioner i året i Frankrike. Hvis han kommer hit så er det ikke for å tjene penger. Og hvis han da fortsatt velger å komme så må han jo ha en annen form for motivasjon.

Joshua King er fortsatt et helt annet sted i sin karriere enn Kamara. Kamara var vel droppet både i Häcken og Midtjylland før han kom til oss, mens King da altså spiller fast i en Topp 5 serie i Europa. King spilte sine beste år i Premier League, mens Kamaras høydepunkt var å få spille i MLS. Joshua King var på sin topp på et mye mye høyere nivå enn Ola Kamara var på sin og selv om det nå er 5 år siden så var han ønsket av Manchester United.

Hvis, og det er et hvis, King faktisk vil til oss så vil han være den beste/mest profilerte spilleren vi har hatt siden Ronny Johnsen sannsynligvis. Han kommer da gratis, siden kontrakten hans har gått ut. Og han kommer ikke hit for å loppe oss for penger, selv om han helt sikkert vil ha lønn. Jeg skjønner ikke helt skepsisen til det.

Men jeg må jo innrømme at jeg har snudd litt selv her da. Ser han spiller fast i Frankrike. Og da er du også god nok for en ikke alt for god Eliteserieklubb. Forutsetter da at King, hvis han kommer, også bare går inn og er en spiller i troppen på lik linje med alle andre.

Vi er enig i det meste som at ingen av oss tror at han kommer. 

Grunnen til at jeg ikke tror han er like motivert som Kamara dersom han faktisk kommer er at treneren har skrytt enormt av hvor proff Kamara har vært og at jeg tror dem på at han der har vært ganske eksepsjonell med tanke på at han ikke fikk spille i obos. Det krever noe spesielt å da klare å krumme nakken og kjempe på tenker jeg. 

King har virket noe mer overlegen i mange av de uttalelsene som jeg har linket til tidligere. At han hadde blitt så mye dårligere om han spilte i Enga fram til han var 17-18 enn om han dro utenlands, at han ikke kan tenke seg å spille på kunstgress og at han virker å ta seg selv mer høytidelig. Han har flere ganger vært sur på klubbene sine for manglende spilletid og sånne ting. Så kommer han hit og det ikke går på skinner fra dag en så tror jeg veien er kortere til at det blir dårlig stemning enn det var for Kamara. 
Sistnevnte ville vel gjerne fortsette her, men aksepterte at han ikke fikk ny kontrakt så vi skiltes som venner. 

Misforstå meg rett, jeg har ikke noe i mot King og synes han har prestert enormt bra og er et flott forbilde. Så om han kommer og lykkes er det fantastisk. 
Men vi gjør nok lurt i å sjekke ut mer realistiske overganger først tror jeg.
Svar
Virker som om Jocke har kontakt med han i hvert fall. Har vel beskrevet han som en drømmesignering tidligere. Og han har uttalt nylig at han vil spille her. Hvis han faktisk vil det så er det nå han har muligheten. Han bør så klart ikke være interssant for oss den dagen han faktisk er så dårlig at vi reelt sett er den beste klubben han kan gå til.

Siden det virker som han brenner for dette med å gi østkantunger muligheten så har han en del å vinne på å komme hit faktisk. Ingen husker evig og et par år utenfor Premier League gjør vel at unger ikke husker han så godt. Så han kan jo få opp profilen sin litt igjen i Oslo med å spille for oss.

Vi får vel se. Skal han spille her må han nesten gjøre det nå. Tror det er mye mer sannsynlig at han ikke kommer enn at han gjør.
Svar
Jeg hørte nå på Bakrommet-episoden med King, og gikk egentlig fra å tenke at dette hadde vært kult - til å håpe at det ikke skjer.

Måten han forteller om å kanskje komme til Vålerenga en dag tolker jeg som at han ser på det som å trappe ned. Trene et par ganger i uka, kamp i helga, og hjelpe de unge spillerne - som han sier det. Det høres ikke ut som en mann som vil til Vålerenga for å vinne noe. Veldig bra at han vil hjelpe unge spillere, men hvis det er det som er motivasjonen kan han bli trener.

Og han sier vel rett ut at han vil være et par år til i utlandet. Men at det er kanskje, og et veldig stort kanskje, på at det kunne vært aktuelt om et par år med Vålerenga. Da er han 35 år. Hvis han da skal hjem til "kunstgress og kulde" som han sier det, og har nok penger på bok, så tror jeg ikke motivasjonen hans er god nok. Da kan han heller ta en rolle som ungdomstrener og ta trenerkurs.
Svar
(10 timer siden)mestah Skreiv: Jeg hørte nå på Bakrommet-episoden med King, og gikk egentlig fra å tenke at dette hadde vært kult - til å håpe at det ikke skjer. 

Måten han forteller om å kanskje komme til Vålerenga en dag tolker jeg som at han ser på det som å trappe ned. Trene et par ganger i uka, kamp i helga, og hjelpe de unge spillerne - som han sier det. Det høres ikke ut som en mann som vil til Vålerenga for å vinne noe. Veldig bra at han vil hjelpe unge spillere, men hvis det er det som er motivasjonen kan han bli trener.

Og han sier vel rett ut at han vil være et par år til i utlandet. Men at det er kanskje, og et veldig stort kanskje, på at det kunne vært aktuelt om et par år med Vålerenga. Da er han 35 år. Hvis han da skal hjem til "kunstgress og kulde" som han sier det, og har nok penger på bok, så tror jeg ikke motivasjonen hans er god nok. Da kan han heller ta en rolle som ungdomstrener og ta trenerkurs.
Jepp. De som vil hente han gjør lurt i å høre den episoden.
Svar
(10 timer siden)mestah Skreiv: Jeg hørte nå på Bakrommet-episoden med King, og gikk egentlig fra å tenke at dette hadde vært kult - til å håpe at det ikke skjer. 

OK. Jeg har ikke hørt det, var bare sagt at han kunne tenke seg å spille her. Det der høres ikke så veldig bra ut. Men han sier jo også at han skal prøve seg alene i utlandet mens familien flytter hjem da. Kan jo fort hende at han kanskje kan snu litt på det der likevel. Hvem vet?

Men det viktigste er ikke hva jeg mener, men hva Jocke mener Big Grin

Uansett sikkert en ressurs vi kan knytte til oss. Men om han skal vente til han er pensjonist så kan han heller være trener og arrangere fotballskoler og sånt.
Svar
Det er vel ingen som ønsker King hit om to år.
Det er jo kun HVIS han skulle ønske det nå i sommer, fks i forbindelse med familiesituasjonen at det vil være aktuelt.
Jeg mener at vi egentlig er i en desperat situasjon på spiseplass, at det virkelig brenner på dass, og at hvis vi skal hevde oss noe over en 12 plass, så må vi ha inn minst en spiss av vesentlig høyere kvalitet enn de to vi har.
Svar

Gå til forum:

Bruker(e) som leser denne tråden: 2 Gjest(er)