Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rykte og ønsketråd overgangsvindu sommer 2025
(04-08-2025, 11:25 AM)NilsDN Skreiv:
(04-08-2025, 10:53 AM)Oldtimer Skreiv: Nå må vi ikke glemme at det ikke nødvendigvis er så lett å kvitte oss med spillere vi har kontrakt med

Det er jo som regel bare et spørsmål om pris. 

Verken Brajanac, Rijks eller Lange var spesielt dyre spillere. Primært ble de kjøpt for å få oss ut av OBOS. Og de er også gode nok for midt på treet Eliteserieklubber..Om de er gode nok for enda mer gjenstår å se.

Vi skal ikke alltid stole på Transfermarkt, men i følge det nettstedet ga vi rundt 5 millioner for Brajanac. Og litt mer for Lange. Mens Rijks var en god del billigere enn det igjen. Det var vel også rundt de prisene som sto i danske medier og det gir jo mening, vi var jo i OBOS og alt. Det er sikkert verken 100% nøyaktg eller totalt skivebom. Det er penger vi bør få igjen og sannsynligvis litt til også. 

Tipper det forsvinner en del spillere fra den norske ligaen i sommer. Og hvem som har penger og behov for dem da gjenstår å se. Dessuten finnes det jo flere fotballklubber i verden enn de som holder til i Norge da. Bl.a. ble det vel nevnt her at engelske klubber vurderte Rijks. Sikkert ikke de som holder til i Premier League, men de har jo litt penger lenger ned i systemet også der.
Jeg blir veldig overrasket dersom Lange drar. Han er i elleveren, så eneste muligheten er at noen er interessert i å kjøpe han for en forholdsvis høy sum og han har ikke prestert over evne så langt så tviler på mange som er interesserte i han. Tipper de som er nærmest døra er Obasi i form av utleie eller Rijks iform av salg eller utleie. Blir Risnæs solgt kan det bli en liten dominoeffekt. Det er den eneste spilleren vi har med litt verdi, men håper og tror vi iallefall beholder han ut sesongen selvom jeg helst hadde sett han i midten. Ambina kan vi ikke selge, han er jo hjerte i laget.
Svar
(04-08-2025, 07:36 PM)Blue 1978 Skreiv: Jeg blir veldig overrasket dersom Lange drar. Han er i elleveren, så eneste muligheten er at noen er interessert i å kjøpe han for en forholdsvis høy sum og han har ikke prestert over evne så langt så tviler på mange som er interesserte i han. Tipper de som er nærmest døra er Obasi i form av utleie eller Rijks iform av salg eller utleie. Blir Risnæs solgt kan det bli en liten dominoeffekt. Det er den eneste spilleren vi har med litt verdi, men håper og tror vi iallefall beholder han ut sesongen selvom jeg helst hadde sett han i midten. Ambina kan vi ikke selge, han er jo hjerte i laget.

Jeg og egentlig. Men på et eller annet tidspunkt må det jo tas valg. Og selv om det kanskje er overraskende om han drar, så er det enda mer overraskende om noen av disse drar.

Obasi, Promise, Ambina - Ingen av disse drar. Alt for tidlig for de 2 første. Ambina kan jo bli solgt dyrt så klart.
Pallas, Sørensen, Tshiembe - Akkurat kjøpt inn.
Vinicius - lånt inn for en drøy uke siden, og en spiller vi ønsker å benytte oss av opsjonen på. I følge Jocke.

Da står vi igjen med Lange, Braja og Rijks og har 10 utenlandske. Så det er jo fra den trioen exiter er mest sannsynlig. Bitri regner jeg ikke med.

Ser vi enda mer nøkternt på det så spiller Lange i en posisjon der vi har god dekning av norske spillere. Vi kan sette Riisnæs der, vi kan spille med Hagen der, vi har Sjøvold som pusher for spilletid, Strand. Så med Lange ut så trenger vi nødvendigvis ikke noen direkte erstatter. Og vi er på 9 utenlandske.

Så er spissplassen et annet tema. Her bør vi oppgradere enten Braja eller Rijks. Men sannsynligvis må vi hente i utlandet. Så da er vi like langt. King og Sæther er vel de to eneste norske alternativene jeg klarer å tenke meg av etablerte spillere.

I tillegg trenger vi en stopper til. Det kan jo gå litt begge veier. Her kan f.eks. Rosted være et norsk alternativ. Men siden stopperen skal erstatte Hammer Kjelsen så er vel også et norsk talent mulig. Og der har i hvert fall ikke jeg full oversikt. Men også her er det nok aktuelt med utenlandske spillere.

Så en utenlandsk må ut for at vi skal holde oss på 9. Hvis vi skal forsterke andre posisjoner så må kanskje 2 eller flere dra. Og da er nok Lange en av kandidatene til å dra. Ikke fordi han ikke er god nok. Men mer fordi han nok er en av dem som påvirker oss minst om drar. Men om han drar og hvor mange som drar er nok også litt avhengig av hvem vi mister og hvilke norske spillere vi kan hente inn.
Svar
Vet ikke helt hvor denne passer inn,men tv2.no har en artikkel om Riisnæs og hans tanker rundt Glimt budet,fortiden og fremtiden

https://www.tv2.no/sport/fotball/elitese...pp=sporten
Svar
(04-09-2025, 08:31 AM)NilsDN Skreiv:
(04-08-2025, 07:36 PM)Blue 1978 Skreiv: Jeg blir veldig overrasket dersom Lange drar. Han er i elleveren, så eneste muligheten er at noen er interessert i å kjøpe han for en forholdsvis høy sum og han har ikke prestert over evne så langt så tviler på mange som er interesserte i han. Tipper de som er nærmest døra er Obasi i form av utleie eller Rijks iform av salg eller utleie. Blir Risnæs solgt kan det bli en liten dominoeffekt. Det er den eneste spilleren vi har med litt verdi, men håper og tror vi iallefall beholder han ut sesongen selvom jeg helst hadde sett han i midten. Ambina kan vi ikke selge, han er jo hjerte i laget.

Jeg og egentlig. Men på et eller annet tidspunkt må det jo tas valg. Og selv om det kanskje er overraskende om han drar, så er det enda mer overraskende om noen av disse drar.

Obasi, Promise, Ambina - Ingen av disse drar. Alt for tidlig for de 2 første. Ambina kan jo bli solgt dyrt så klart.
Pallas, Sørensen, Tshiembe - Akkurat kjøpt inn.
Vinicius - lånt inn for en drøy uke siden, og en spiller vi ønsker å benytte oss av opsjonen på. I følge Jocke.

Da står vi igjen med Lange, Braja og Rijks og har 10 utenlandske. Så det er jo fra den trioen exiter er mest sannsynlig. Bitri regner jeg ikke med.

Ser vi enda mer nøkternt på det så spiller Lange i en posisjon der vi har god dekning av norske spillere. Vi kan sette Riisnæs der, vi kan spille med Hagen der, vi har Sjøvold som pusher for spilletid, Strand. Så med Lange ut så trenger vi nødvendigvis ikke noen direkte erstatter. Og vi er på 9 utenlandske.

Så er spissplassen et annet tema. Her bør vi oppgradere enten Braja eller Rijks. Men sannsynligvis må vi hente i utlandet. Så da er vi like langt. King og Sæther er vel de to eneste norske alternativene jeg klarer å tenke meg av etablerte spillere.

I tillegg trenger vi en stopper til. Det kan jo gå litt begge veier. Her kan f.eks. Rosted være et norsk alternativ. Men siden stopperen skal erstatte Hammer Kjelsen så er vel også et norsk talent mulig. Og der har i hvert fall ikke jeg full oversikt. Men også her er det nok aktuelt med utenlandske spillere.

Så en utenlandsk må ut for at vi skal holde oss på 9. Hvis vi skal forsterke andre posisjoner så må kanskje 2 eller flere dra. Og da er nok Lange en av kandidatene til å dra. Ikke fordi han ikke er god nok. Men mer fordi han nok er en av dem som påvirker oss minst om drar. Men om han drar og hvor mange som drar er nok også litt avhengig av hvem vi mister og hvilke norske spillere vi kan hente inn.

Du glemmer muligheten for utleie. Vårsesongen vil vise hvor mye Obasi blir brukt, men fortsetter han med lite spilletid håper jeg virkelig at gutten blir leid ut på høsten. Muligheten for spill i Obos bør være tilstede eller i klubber i ES med dårlig økonomi. Gutten må jo få kamperfaring. Da kan Promise overta hans plass på banen og det problemmet kan bli løstSmile

Også blir jeg ikke overrasket om Rijks ønsker å takke for seg dersom han ikke får mer spilletid. Dersom ryktene stemmer at klubber på lavere nivåer i England kan være interesserte kan det fort bli neste destinasjon i sommer og det vil frigjøre en plass til utenlandskvoten. Han er ikke spessiell dyr. Da kan vi få muligheten til å hente en spiss til som er utenlandsk alternativt en forsvarer spiller. Så er det store spørsmålet hvor mye penger vi vil ha til rådighet? Rosted håper jeg virkelig ikke vi henter. Nå er han 31 år, vil sikkert ikke være billig og kreve førstelagsspill. Dessuten så droppet han oss sist. Det harmonerer heller ikke med klubbens strategi med å hente yngre spillere med videresalgs potensial . Håper vi heller har øyne i lavere divisjoner og henter norske spillere der. Der har jeg heller ikke så mye oversikt for å være ærlig, men vil tro det finnes nok av spillere å, ta av som er i riktig alder, fortsatt sultne, ikke altfor dyre i drift og gode nok til å være fjerdevalg. 

Er ikke uenig med deg ift Lange, men enn så lenge er han vurdert som god nok for elleveren og da tviler jeg på at han blir solgt for under markedspris, og det tror jeg kanskje ikke vi vil få dersom han ikke blir bedre utover sesongen. Hagen har skuffet så langt, han passer nok best i rollen som sekser, men den plassen vil han aldri få så lenge Ambina er skadefri og ikke er suspendert. Håper også Sjøvold blir leid ut etterhvert. Han er i samme situasjon som Obasi og trenger kamperfaring på høyere nivå. Per nå er han ikke funnet god nok er jeg redd for. Time will show hva som skjer utoverWink
Svar
https://www.nettavisen.no/sport/valereng...95-2380776

Borchgrevink kobles til Hearts Skottland

VIF skal ha gitt grønt lys til besøket og skal være sikret en god overgangssum for backen som har kontrakt ut 2025

Til sommeren sier han med stor sannsynlighet farvel til Oslo og Eliteserien til fordel for skotsk fotball om de siste detaljene faller på plass.
Svar
Med Sjåtil inn, tviler jeg på at det hadde blitt mye spilletid. Er jo trist. Ekte Enga!
Svar
(04-10-2025, 03:15 PM)Ettlagioslo Skreiv: Med Sjåtil inn, tviler jeg på at det hadde blitt mye spilletid. Er jo trist. Ekte Enga!

Enig i det. Men mest trist er det jo at han ikke er god nok.
Svar
Da er han solgt. Lykke til du gode Engagutt.

https://www.vif-fotball.no/nyheter/borch...for-hearts
Svar
Da blir det mer penger å bruke på spiss i sommer. For det MÅ vi.
Svar
Han fortjener et utlandsopphold, så lykke til Christian!

https://www.youtube.com/watch?v=JJ4dikDM0CI
Svar

Gå til forum:

Bruker(e) som leser denne tråden: 4 Gjest(er)