Trådvurdering:
  • 1 stemmer - 3 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mobilisering til kampen mot Stabæk
#11
(11-06-2023, 09:00 PM)hmchrist Skreiv: Huff, her er jeg ambivalent.
Er vi sikre på at det er mer publikum gutta trenger?
Pleier de å senke skuldrene og spille festfotball når tribunetrøkket er på topp?
Klarer vi å støtte? Og kun støtte? Eller blir det ukvemsord og kvesting når det butter (for det gjør det alltid i løpet av en kamp)?
Gir det gutta våre selvtillit at vi maser om "Kom igjen, Enga" (dere jobber ikke godt nok), mimrer om Kaasa i Istanbull (alt var bedre før), at dette er selve livet (dere skuffer oss stort om dere ikke leverer) eller rett og slett religionen vår (dere spotter oss ved å ikke levere). Eller når vi synger om søppel eller på annet vis om oss sjøl (VI er Vålerenga, dere er bare innom).
Jeg drømmer om spillersanger til det kjedsommelige (DU er helten, DU er helten og DU er helten) og en tribune som jubler, klapper og hoier for hver minste prestasjon som ikke er farlig (Bra, gutta! Fortsett sånn!). Fortelle gutta at vi trur på dem, helt konkret. Ikke bare trua på Vålerenga, men trua på Sjøeng, Bitri, Strandberg, Kiil-Olsen, Jensen, Borch, Riisnæs, Bjørdal, Strand, Hagen, Jukle, Håkans, Ofkir, Ilic, Børven osv...
Mistenker nesten at tomme tribuner kunne gjort gutta godt mot Stabæk, men for all del, vi får gjøre vårt beste og la nerver og dritsnakk ligge hjemme og heie frem gutta. Om vi klarer å ta 3 poeng for 3. gang på hjemmebane, så smaker det godt for både de på banen og de på tribunen at vi er flere som deler festen. 


Føler litt det samme, synes supporter kulturen vi viser ikke alltid bidrar positivt, men gir negative ytringer ovenfor trener, laget, spillere, ledere og som regel går det utover de som er på banen. Jeg og min familie sitter alltid på Oslo Taxi Tribunen, opplever spesielt i derbykamper masse negativitet, ræva kroppsholdninger og masse ukvemsord ovenfor egne spillere. Vi skaper ikke trygghet og prestasjonene blir deretter. 

Etter kampene er det alltid; vi vant tribunekampen, selv om vi tapte kampen. Hva vant vi, vi vant ingenting? Jo, vi var en stor gjeng, noen ikledd matchende finlandshetter med ukvemsord som viser fingeren til alt og alle, stopper våre egne overgangsmuligheter med bruk av fyrverkeri og bluss kastes ut på banen når det vi trenger er mål. Dommeren legger heller ikke til disse stoppene i banespillet, vi ødelegger for oss selv og lagets muligheter. Bør og se på sangene, hvor støttende er de egentlig for de utpå banen...vi må skape glede og entusiasme, ikke frykt. 

Hvorfor blir gode trenere, gode spillere, spillere i utvikling dårligere ved å spille på Vålerenga? Selvtilliten til gutta, hva med den.. mange blomstrer i andre klubber etter å ha vært hos oss. Vi kan stille oss spørsmålet om vi vil. 

Å spille med 5 bak er det mange lag som gjør med godt hell. Men våre sidebacker blir ikke med når vi får ballen og skal angripe, det blir støttepasninger gang på gang tør ikke utfordre, tør ikke gå på overganger- redde for å gjøre feil og blir stående igjen i forsvar. Vi supportere har tatt standpunkt om at spillerstallen er for dårlig med 5 bak. Bakke har klart dette med hell i andre klubber: når vi har ballkontroll og angriper så må vi gjøre det med sidebackene, de må tørre.... og ja de må hjem igjen når vi forsvarer oss. 

NÅ MÅ VI STØTTE GUTTA!! juble, klappe, gutta trenger oss. Slutte og alltid finne, lete etter syndebukker og fremheve oss selv på tribunen som så utrolig gode. Andre supportergruppen er langt bedre enn oss, de støtter sine, har bedre sanger og tekstene høres bedre. 

Måtte bare, kjør debatt.
Svar
#12
(11-06-2023, 10:12 PM)Lilleberg Skreiv:
(11-06-2023, 11:55 AM)Østblokka Skreiv: Klubben burde sette ned prisene på billettene og reklamere hardt for matchen.

Tåler Gutta fulle tribuner?

Ok, skal vi bare droppe det og bli hjemme da?
Svar
#13
Ja, da gjør vi heller som mange i tråden her foresår.
Taktfaste "Heia VIF" og "Klapp, klapp, klapp" i 90 minutter. Eller ennå bedre: At alle blir hjemme.
Skikkelig konstruktivt.

Det å gi langefingern til god supporterkultur har blitt en vanesak for enkelte her inne. Blir dere ikke lei selv eller mener dere faktisk alvor?
Svar
#14
2 for 1 på de to siste hjemmekampene.

https://www.vif-fotball.no/nyheter/2-for...e-to-siste
Svar
#15
(11-07-2023, 04:37 PM)JohnnyJ Skreiv: Ja, da gjør vi heller som mange i tråden her foresår.
Taktfaste "Heia VIF" og "Klapp, klapp, klapp" i 90 minutter. Eller ennå bedre: At alle blir hjemme.
Skikkelig konstruktivt.

Det å gi langefingern til god supporterkultur har blitt en vanesak for enkelte her inne. Blir dere ikke lei selv eller mener dere faktisk alvor?

Jøss, for et drittungesvar? Er det ikke lov å diskutere hva "god supporterkultur" er? 
Har du sett NOEN som oppfordrer til at alle skal bli hjemme? Eller 90 min med Heia VIF, klapp, klapp, klapp? 
Du dikter opp ting mellom linjene, tillegger meg og "mange andre" meninger vi ikke har uttrykt og svarer ordentlig trassig og teit. 

Jeg oppfordrer til mer "heltedyrkelse" (og da mener jeg dyrkelse av fotballspillerne, ikke de "gode supporterne"). 
viftab sier "NÅ MÅ VI STØTTE GUTTA!! juble, klappe, gutta trenger oss. Slutte og alltid finne, lete etter syndebukker og fremheve oss selv på tribunen som så utrolig gode."
Hvalkjøtt spør om gutta er sterke nok mentalt, og Lilleborg spør om gutta tåler fulle tribuner. 

Ut av dette leser du: "Heia VIF, klapp, klapp, klapp" i nitti minutter, eller bli hjemme. Godt gjort!

Er du uenig i at spillerne våre ser ut som nervøse aspeløv på banen? 
Er du uenig i at historien viser at "mye trøkk" ikke nødvendigvis betyr gode resultater? 

Hvor mange poeng har "seirene på tribunen" skaffe laget denne sesongen? 

På søndag kan du hver gang du åpner kjeften tenke "Om noen sang/ropte/sa dette til meg, ville jeg da fått økt selvtillit?" - for det er selvtillit gutta trenger. De ER gode fotballspillere, men trur det knapt sjøl. Klarer du å overbevise dem? 
Svar
#16
(11-07-2023, 05:35 PM)Langbølgen Skreiv: 2 for 1 på de to siste hjemmekampene.

https://www.vif-fotball.no/nyheter/2-for...e-to-siste

Sesonkortholdere eller de med Østblokka+ kan også ta med seg en person gratis. 

Alle mann til Valle!
Svar
#17
Skjønner poenget til Hmchrist og andre og er ikke nødvendigvis uenig,, men hvordan dere klarte å få mobilisering til en viktig kamp til å bli noe negativt og starte en krangel på det er ganske utrolig.

Det er samling i bunn og laget TRENGER vår støtte. Så plis la tråden handle om det frem mot helgen og ikke det surmaga greiene om at laget ser ut som aspeløv med støtte osv.

Nå mobiliserer hele Vålerengafamilien hvor også flere av oss skal møte på trening lørdag for at vi skal unngå nedrykk
Svar
#18
(11-07-2023, 09:23 PM)Østblokka Skreiv: Skjønner poenget til Hmchrist og andre og er ikke nødvendigvis uenig,, men hvordan dere klarte å få mobilisering til en viktig kamp til å bli noe negativt og starte en krangel på det er ganske utrolig.

Det er samling i bunn og laget TRENGER vår støtte. Så plis la tråden handle om det frem mot helgen og ikke det surmaga greiene om at laget ser ut som aspeløv med støtte osv.

Nå mobiliserer hele Vålerengafamilien hvor også flere av oss skal møte på trening lørdag for at vi skal unngå nedrykk

Mitt poeng, selv om det også inneholdt noe som kan oppfattes som kritikk, er at vi trenger å være klare på at vi støtter spillerne om vi mener alvor med å mobilisere. Mere folk i seg selv er ikke det viktigste, det viktigste er å støtte spillere på en sånn måte at treneren og kapteinen skal slippe å komme bort til supporterne og be om at vi står sammen i dette etter kampen…
Svar
#19
(11-08-2023, 02:07 AM)hmchrist Skreiv:
(11-07-2023, 09:23 PM)Østblokka Skreiv: Skjønner poenget til Hmchrist og andre og er ikke nødvendigvis uenig,, men hvordan dere klarte å få mobilisering til en viktig kamp til å bli noe negativt og starte en krangel på det er ganske utrolig.

Det er samling i bunn og laget TRENGER vår støtte. Så plis la tråden handle om det frem mot helgen og ikke det surmaga greiene om at laget ser ut som aspeløv med støtte osv.

Nå mobiliserer hele Vålerengafamilien hvor også flere av oss skal møte på trening lørdag for at vi skal unngå nedrykk

Mitt poeng, selv om det også inneholdt noe som kan oppfattes som kritikk, er at vi trenger å være klare på at vi støtter spillerne om vi mener alvor med å mobilisere. Mere folk i seg selv er ikke det viktigste, det viktigste er å støtte spillere på en sånn måte at treneren og kapteinen skal slippe å komme bort til supporterne og be om at vi står sammen i dette etter kampen…
Støtten denne sesongen har da vært upåklagelig til tross for elendige resultater med utsolgte bortefelt og enormt trøkk på Østblokka kamp etter kamp. Det at spillerne og trener kommer bort til fansen etter dommeren blåser i fløyta har vel ingenting med at de føler vi ikke står sammen i dette?? De kommer bort for å forklare seg/vise støtte/beklage etter kamp på eget intiativ til et utsolgt bortefelt i Sarpsborg.
Svar
#20
feilsitering

(11-08-2023, 02:07 AM)hmchrist Skreiv:
(11-07-2023, 09:23 PM)Østblokka Skreiv: Skjønner poenget til Hmchrist og andre og er ikke nødvendigvis uenig,, men hvordan dere klarte å få mobilisering til en viktig kamp til å bli noe negativt og starte en krangel på det er ganske utrolig.

Det er samling i bunn og laget TRENGER vår støtte. Så plis la tråden handle om det frem mot helgen og ikke det surmaga greiene om at laget ser ut som aspeløv med støtte osv.

Nå mobiliserer hele Vålerengafamilien hvor også flere av oss skal møte på trening lørdag for at vi skal unngå nedrykk

Mitt poeng, selv om det også inneholdt noe som kan oppfattes som kritikk, er at vi trenger å være klare på at vi støtter spillerne om vi mener alvor med å mobilisere. Mere folk i seg selv er ikke det viktigste, det viktigste er å støtte spillere på en sånn måte at treneren og kapteinen skal slippe å komme bort til supporterne og be om at vi står sammen i dette etter kampen…


Du mener altså at supporterne ikke støtter spilllerne nok, og at de forventer mer av oss? Da har du neppe hørt på intervjuer med spillerne etter kampene som roser oss hver gang.

Disse evighetssangene (som du mener er ødeleggende) hjelper å holde atmosfæren og trykket oppe. Men vi er ikke like ille som f.eks Fugla eller RBK som har et begrenset repertoar og synger det samme på repeat.
Det er en god variasjon mellom kjente og kjære chants, spillersanger og lange sanger. Noe som har vist seg å fungere bra.

Jeg tolket det som at du ville ha mer av spillersanger ala "Andrej Ilic *klapp, klapp, klapp*", og enkle heiarop som støtter laget (noe jeg satt på spissen)
 Men da var visst det et "drittungesvar".
Du sier jo selv at det er akkurat det du mener, og møter deg selv i døra. I tillegg forsvarer du de som ikke vil ha flere supportere på kamp. Kan godt ha en diskusjon om god supporterkultur, men selvom du har noen likesinnede her inne så er 90% av oss andre uenige om, så du kommer nok ikke langt hvis du vil prøve å forandre på tribunekulturen. Hvis det er så ille for deg så får du heller stå på Patriot-siden eller hovedtribunen. Er ikke verre enn det Wink
Svar


Gå til forum:


Bruker(e) som leser denne tråden: 4 Gjest(er)