Avstemning Hva tror du, stem på alt du tror
Du har ikke tillatelse til å avgi stemme i denne avstemmingen.
Vi vinner
29.51%
18 29.51%
uavgjort
0%
0 0%
tap
1.64%
1 1.64%
Håkans starter
13.11%
8 13.11%
Kamara starter
8.20%
5 8.20%
vi leder minst 2-0 etter 30 min
6.56%
4 6.56%
Storevik starter
6.56%
4 6.56%
Noen rapper huet til Riise (kun statuen altså)
4.92%
3 4.92%
Vi tar innpå Stabæk og eller xxx
13.11%
8 13.11%
En av spissene våre (ikke kantene) skårer
16.39%
10 16.39%
Totalt 61 stemmer 100%
* Du stemte på dette valget. [Vis resultater]

Trådvurdering:
  • 1 stemmer - 5 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ålesund - Enga Lørdag 16.00 Hva tror du? En kamptråd
#61
(05-14-2024, 08:03 AM)Gluecoma Skreiv:
(05-13-2024, 11:07 AM)Venga Skreiv:
(05-11-2024, 06:03 PM)Gluecoma Skreiv:
(05-11-2024, 05:53 PM)Venga Skreiv: Deilig med 3 poeng, men det er enormt mye å ta tak i for oss altså...

Nja, vi har egentlig full kontroll på bortebane, og skaper et hav av sjanser. Denne kampen var et steg i veldig riktig retning syns jeg

Husk at dette var mot et lag i omtrent oppløsning. Bare delvis enig i det første du skriver for det forvars spillet var direkte flaut å se på i perioder. Mot bedre motstand ville vi ha blitt straffet beinhardt pga det. I det andre du skriver ville jeg heller sagt en hav av halv sjanser som egentlig ofte ble skapt pga mange enkelt individers håpløse involveringer fra åfk sin side. Ellers så for vi håpe på at det positive resultatet utløser en positiv tro på det systemet Bakke så inderlig ønsker å få til.
Aalesund har 4 skudd, 2 av de på mål, og har et par ganske gode offensive spillere som er vanskelig å stoppe, som Braga og Atanga. Det er solid å på bortebane ikke slippe til mer enn 2 skudd på mål, uansett motstand. Jeg vet ikke hva du legger i "direkte flaut", men det kan godt hende vi hadde blitt straffet av bedre lag. 

Så er det 2 sider å se våre sjanser og mål på. Vi har en lang pasning fra Sjøeng som er perfekt vektet i bakrom (han har fått assists på sånn før)  på et løp som Bjørdal timer perfekt, og så har vi en sinnssyk pasning fra Ambina mellom back og stopper. I begge tilfellene er aafk 4 mot 1 spillere. Aafk kunne sikkert løst situasjonen bedre, men her mener jeg at det er våre spillere som gjør prestasjoner som de fleste forsvar hadde slitt med. 

På målene våre er aafk også i overtall, men på det første målet er Bjørdal sterk og kommer seg forbi, og Risnæs vinker og får ballen perfekt fra Bjørdal, mål nummer 2 er mer flaks og tilfeldigheter da innlegget kommer på feil spiller, men tilfeldigheter gjør at ballen ramler til Jones som gjør 2 helt uventede ting, som setter forsvar og deretter keeper ut av spill. 

Det kan godt hende du har rett, at det er aafk`s håpløse involveringer som skaper våre sjanser, men jeg valgene som gjøres i angrep er riktigere, og løpene som kommer er bedre enn tidligere. Derfor et steg i riktig retning.
Jeg er i hvertfall enig med deg i det siste du skriver. At dette er et steg i riktig retning, men det får vi svar på i torsdagens kamp mot xxx.
Svar
#62
(05-13-2024, 11:02 PM)Oldtimer Skreiv:
(05-13-2024, 08:54 PM)Østblokka Skreiv: Driter litt i hvordan poengene kommer nå altså, bare vi rykker opp. Vi kan spille finfotball i Eliteserien neste sesong.

Virkelig?
Vi bør vel vise at vi har noe i Eliteserien å gjøre?
Skjer neppe et mirakel i løpet av vintermånedene, kjedelig å rykke rett ned igjen.

Så hvis vi rykker opp med ræva fotball så er din teori at da rykker vi rett ned igjen? For en logikk.. Det viktigste nå er å rykke opp, ikke hvordan fotball som spilles. Når opprykket er sikret har man et overgangsvindu og mange måneder oppkjøring til å forberede seg til Eliteserien. Så ja, jeg driter i fotballen denne sesongen så lenge vi vinner og plukker poeng. Det er poengene og opprykk som teller.
Svar
#63
(05-14-2024, 05:28 PM)Østblokka Skreiv:
(05-13-2024, 11:02 PM)Oldtimer Skreiv:
(05-13-2024, 08:54 PM)Østblokka Skreiv: Driter litt i hvordan poengene kommer nå altså, bare vi rykker opp. Vi kan spille finfotball i Eliteserien neste sesong.

Virkelig?
Vi bør vel vise at vi har noe i Eliteserien å gjøre?
Skjer neppe et mirakel i løpet av vintermånedene, kjedelig å rykke rett ned igjen.

Så hvis vi rykker opp med ræva fotball så er din teori at da rykker vi rett ned igjen? For en logikk.. Det viktigste nå er å rykke opp, ikke hvordan fotball som spilles. Når opprykket er sikret har man et overgangsvindu og mange måneder oppkjøring til å forberede seg til Eliteserien. Så ja, jeg driter i fotballen denne sesongen så lenge vi vinner og plukker poeng. Det er poengene og opprykk som teller.

Selvfølgelig er poengene og opptrykk det viktigste.  Bare synes det er merkelig å drite i hvordan vi spiller, og hvordan vi fremstår, men deg om det.
Svar
#64
Vel, jeg syns dette viser at vi tok 3 steg tilbake etter Åfk kampen som jeg fryktet... Nå orker jeg ikke å bruke mer tid på dette laget as...
Svar


Gå til forum:


Bruker(e) som leser denne tråden: 7 Gjest(er)