Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rykte og ønsketråd sommer 2024
Skal ikke nekte for at det er litt spennende med Okore. Nivået hans bør være mer enn bra nok for Obos. 31 er ikke noen gærn alder.
Spørsmålet er jo om kroppen holder etter skadeproblematikken. Er ikke første gang vi har driti oss ut der. Her er det bare for det medisinske apparatet å virkelig være grundige i vurderingene.
Ofkir er vanskelig å vite hva skjer med. Mulig han har fått en reality check og kanskje er det ikke like mange beilere der ute som han ønsket. Er det uenigheter rundt lønn? Ikke klar før om en halvannen mnd uansett så mye kan skje. Men han kan helt klart gjøre god nytte for seg i laget om han blir!
Svar
(05-30-2024, 09:21 AM)NilsDN Skreiv:
(05-30-2024, 09:00 AM)Flemmern Skreiv:
(05-29-2024, 11:25 PM)Bohem33 Skreiv: Gud bedre for en spennende overgangsdag dette ble da.

Ryktene rundt Ofkir var vel at han ikke ville gå med på lønnskutt, spennende hvordan det er løst nå.
Og hva mente Ofkir i intervjuet med at han ikke er spilleklar på fem uker? At han ikke er spilleberettiget før start eller småskader eller ute av form. Håper det bare er det første.

Og Karl Mangne da (som jeg kaller vår nye prøvespiller) det høres da altfor godt ut til å være sant. Han er stopper, har spilt i PL han har landskamper og vil prøvespille for oss. Hvorfor?
Joa skjønner at han ikke har spilt på en stund, men det er ikke så lenge siden og han er da ikke så gammel. Krysser selvsagt alt for at han blir den nye Ronny Johnsen.

Ellers helt nydelig om vi får inn spillere alt nå så de er godt integrert i treninger og taktikk før de kan delta. Kanskje har vi lært av sesongoppkjøringa. Jeg sliter litt med å slippe det at vi gikk så lenge uten å få folk inn der med dårligere treninger og en dårlig start på sesongen som resultat. Jeg skjønner litt at man skal gå av T-banen før noen kan gå på (aka at vi måtte selge først) men at vi var så ekstreme på det var en dårlig beslutning og det ville vært langt billigere for oss å ha med to tidligere da enn å måtte hente nå. Men men vi må se framover og tenke at laget som møter Fræsta i oktober er langt sterkere enn deg vi stilte mot Tromsø. Og jaggu slo ikke Tromsø Fredrikstad 3-0 i dag.
Vi skal vinne finalen!

Når det gjelder Ofkir, er han leid ut til "sommern", men det er nok spikra en dato et sted. Klubben fikk også opsjon på kjøp, men den er ikke brukt skjønner jeg.
Grunnen til at han er tidligere tilbake i Norge, er fordi Manisa ikke kom til sluttspillet, og sesongen er derfor over for den klubben.
Så er det vel slik at om han skulle begynt å spille nå, ville nok Vålenga måtte ta over lønna hans i "mellomperioden" til utlånsavtalen er ferdig.
Tipper allikevel at dette løser seg og de blir enige slik at Ofkir er tidligere kampklar, om han overbeviser nok på trening.

Ofkir tror jeg er så enkelt som at han er leid ut til Tyrkia ut juni. Og han returnerer hit nå som sesongen der er over.

Spillere som blir leid ut er spilleberettiget for den klubben de leies ut til. Det er det samme som en overgang sånn sett. Ofkir blir derfor ikke spilleberettiget for oss før overgangsvinduet åpner.

Når det gjelder fremtiden til Ofkir så tror jeg ikke den er like avklart som det intervjuet gir inntrykk av. Det gir null mening å låne ut Ofkir hvis det er en spiller vi ønsker å beholde og han ønsker å bli. Så minst en av partene må jo ha ønska det her. Utlånet var jo også sånn at det var en opsjon på kjøp. Tyrkerne måtte kjøpe han hvis visse krav ble innfridd. Nå skjedde sannsynligvis ikke det, siden Ofkir nå er tilbake her. 

Men poenget er at jeg tviler på om Ofkir egentlig er med i noen planer her. Blir ikke særlig overraska hvis han blir solgt.

Står dette på NFF sine sider om utlån:
"Avbryte utlån før utlånsperioden er avsluttet
Dersom man ønsker å avbryte et eksisterende utlån må man sende inn til NFF sentralt en skriftlig bekreftelse fra begge klubber og spiller om dette.

Spilleren er ikke spilleberettiget før skriftlig tillatelse foreligger fra NFF."

Mer her

Med andre ord kan utlånsperioden forkortes om det er ønskelig for alle parter.

(05-30-2024, 10:09 AM)Hvalkjøtt Skreiv: Skal ikke nekte for at det er litt spennende med Okore. Nivået hans bør være mer enn bra nok for Obos. 31 er ikke noen gærn alder.
Spørsmålet er jo om kroppen holder etter skadeproblematikken. Er ikke første gang vi har driti oss ut der. Her er det bare for det medisinske apparatet å virkelig være grundige i vurderingene.
Ofkir er vanskelig å vite hva skjer med. Mulig han har fått en reality check og kanskje er det ikke like mange beilere der ute som han ønsket. Er det uenigheter rundt lønn? Ikke klar før om en halvannen mnd uansett så mye kan skje. Men han kan helt klart gjøre god nytte for seg i laget om han blir!

Slik jeg skjønte det, var det uenighet rundt det å gå ned i lønn når nedrykket var et faktum. Men det er vel bare rykter?
Uansett hva man måtte mene, Ofkir går utenpå de 2 vi har nå som spisser. Kamara er i utgangspunktet en bedre spiss, men alder og form tilsier nok at han er "ferdig" på høyt nivå.
Svar
Er ikke Ofkir først og fremst en ving da?
Det var ving han spilte den gangen han var god for Sandefjord. 
Tror der er bedre å bruke Jones som spiss og Ofkir på høyrevingen.
Svar
(05-30-2024, 10:52 AM)Oldtimer Skreiv: Er ikke Ofkir først og fremst en ving da?
Det var ving han spilte den gangen han var god for Sandefjord. 
Tror der er bedre å bruke Jones som spiss og Ofkir på høyrevingen.

Du har helt rett i det, men han spilte som en av to spisser hos oss mot slutten av forrige sesong.
Min påstand er allikevel at han er en bedre avslutter enn de 2 vi har nå, og jobber bra som førsteforsvarer. Derfor jeg mener han kunne vært bra som spiss.
Svar
(05-30-2024, 10:55 AM)Flemmern Skreiv:
(05-30-2024, 10:52 AM)Oldtimer Skreiv: Er ikke Ofkir først og fremst en ving da?
Det var ving han spilte den gangen han var god for Sandefjord. 
Tror der er bedre å bruke Jones som spiss og Ofkir på høyrevingen.

Du har helt rett i det, men han spilte som en av to spisser hos oss mot slutten av forrige sesong.
Min påstand er allikevel at han er en bedre avslutter enn de 2 vi har nå, og jobber bra som førsteforsvarer. Derfor jeg mener han kunne vært bra som spiss.

Nå var jo ikke det mere vellykket enn at vi rykka ned da.

Jeg mener det er rent idioti å ikke la Jones få tillit som spiss de siste 4 kampene før ferien og overgangsvinduet. 
Vi har ingenting å tape på det, og hvis det ikke er vellykket, så må vi kjøpe inn en ny spiss.
Svar
(05-30-2024, 11:16 AM)Oldtimer Skreiv:
(05-30-2024, 10:55 AM)Flemmern Skreiv:
(05-30-2024, 10:52 AM)Oldtimer Skreiv: Er ikke Ofkir først og fremst en ving da?
Det var ving han spilte den gangen han var god for Sandefjord. 
Tror der er bedre å bruke Jones som spiss og Ofkir på høyrevingen.

Du har helt rett i det, men han spilte som en av to spisser hos oss mot slutten av forrige sesong.
Min påstand er allikevel at han er en bedre avslutter enn de 2 vi har nå, og jobber bra som førsteforsvarer. Derfor jeg mener han kunne vært bra som spiss.

Nå var jo ikke det mere vellykket enn at vi rykka ned da.

Jeg meber det er rent idioti å ikke la Jones få tillit som spiss de siste 4 kampene før ferien og overgangsvinduet. 
Vi har ingenting å tape på det, og hvis det ikke er vellykket, så må vi kjøpe inn en ny spiss.

Ofkir spilte ikke mye på topp, det var først mot slutten og han bidro jo til at Ilic putta en del av måla. 
Enig i at Jones bør testes på topp. Allikevel mener jeg det er plass til Ofkir og at han er bedre enn de 2 vi bruker nå.

Dessuten har vi ikke tid til å teste Jones og avvente. Ny spiss/Ofkir må inn nå i sommer uavhengig hvor bra Jones er som spiss. Vi trenger en voksen kar på topp (da snakker jeg ikke Kamara).
Svar
Da jeg hørte intervjuet med Ofkir på klubbens sider og ikke bare leste teksten så ble det helt klart at han mente at han ikke var spilleberettiget før Start kampen og at det ikke handler om skader eller at han er ute av kampform. 

Om jeg ikke husker helt feil var det i podkasten Stang ut at det ble sagt at Ofkir var en av de som ikke ville gå ned i lønn. Det og behovet for å barbere budsjettet var nok grunnen til at han ble lånt ut. Som flere er innpå så var nok alles ønske at han skulle oppfylle kriteriene for at tyrkerne måtte kjøpe han så både klubben, Ofkir selv og sikkert tyrkerne er nok skuffet over at oppholdet ikke ble så bra som man drømte om. 

Ser man på utlånet hans har han vært involvert i 11 kamper har null mål og en assist. Han har spilt to fulle nittiminuttere har vært skadet to kamper (men det var i kamp tre og fire), han har spilt lenge (45-77 min) i fem kamper og kort (under 30 min) i fire kamper. To ganger har han vært ubenyttet reserve. Eller med andre ord starta 6, bytta inn 5, ubrukt reserve 2, suspendert 0, skada 2. Aldri utelatt fra tropp når spilleklar. 
For tyrkerne var sesongen en skuffelse de håpet på opprykk, men klarte vel så vidt å unngå nedrykk. 

Amor kom jo tilbake etter utlån og sa det var godt å være hjemme før han streiket og tvang igjennom en overgang så det at man ved tilbakekomst sier man er motivert kan man ikke stole for mye på. Når det er sagt så ville det vært supert å få Ofkir tilbake igjen, men jeg tror nok det er vel så sannsynlig at vi ikke ser han i kamp igjen som at vi gjør det. Budsjettmessig virker det som vi har mer kontroll på økonomien nå og at vi nok har råd til å ha han her om han vil spille. Men det er klart det kan bli murring i spillegruppa om han slipper lønnskutt som andre har måttet tåle. 

Angående Kamara så håper jeg han får beskjed fra klubben om å gi jernet fram til 20 juli og at han må bevise noe for å få mer spilletid. Han har bare kontrakt ut året så det er ikke noe vits i å bruke han om vi ikke er ganske sikre på at han vil levere. Da får han være super eller litt mindre super reserve. Men har man et sånt fokus så har han litt under to måneder på seg til å trene seg opp til gammel storhet. Så er Rijks første valg i juni kampene og vi håper han da får ro på seg til å bli bedre på avslutninger. Alt annet enn avslutninger synes jeg Rijks leverer bra på, det er bare så synd at det har en del å si for en spiss. Det blir jo litt som en keeper som er god på alt annet enn å redde. 

Kreuz har også kontrakt ut året og han håper jeg at vi ikke forlenger med om han ikke virkelig leverer. I de par siste kampene har han vært mye bedre og for to kamper siden var han vel til og med på rundens lag. Gøy om det fortsetter selvsagt, men jeg håper vi får inn en enda bedre makker til Olsen. Kanskje er det Karl Magne (prøvespilleren) og kanskje er det Hammer. Og kanskje kan Karl Magne være perfekt mentor for Hammer. Når det er sagt så tror jeg Karl Magne kan være en nyttig spiller for oss i mange år framover om vi går for han. 31 er ingen alder for en stopper. Hvor gammel var Ronny Jonsen sist vi sang ett år til Ronny? Han har vel heller ikke vært særlig skadeplaget så om han holder nivået bør han da kunne holde en stund. Men det blir spennende å se hva prøvespillet viser. 

Det er godt å se at vi får folk inn så er det litt vanskelig å vite hvordan de skal komponere laget. Jeg tviler på at vi igjen legger om til to spisser. Men Ofkir om han brukes kan vel både være spiss og ving. Lange kan vel både være midtbane (helst Bjørdal rollen) og ving, Riisnæs kan med fordel flyttes ned på midtbanen og ikke være ving. 
Ambina er best alene som sekser og ikke sekser ved siden av Hagen. Når det gjelder Ambina så går vel kontrakten hans ut til sommeren så det blir spennende om den forlenges. Det hadde vært veldig skuffende om han forsvant nå som han har levert noen gode kamper. 

Idumba derimot har kontrakt ut året. Det er som faen at det ikke er omvendt. Idumba starta første kampen og har etter det kun spilt over 10 minutter en gang. Det var i katastrofekampen mot Mjøndalen da han ble satt inn i pausen. Ellers har det vært tre korte innhopp og fem kamper uten noe spilletid. Med andre ord ingen stor suksess. 

Bitiri virker det vel som det går bedre med han er utlånt ut juni. I sin første kamp fikk han en omgang så har han spilt fulle nittiminuttere i åtte av ni kamper etter det. Men i de fem siste har han ikke fått spilletid av uviss grunn. Kanskje er de helt på grensa for når en opsjon utløses eller kanskje har de fått inn en ny spiller, ikke vet jeg. Har noen noe info? Det er vel vel så mye grunn til å håpe at de skal velge å beholde han som at han skal komme tilbake hit og brillijere vil jeg tro, men så lenge en av de to skjer får man vel være fornøyd. 

Ellers er det tydelig at vår nye danske speider brukes aktivt, men man skulle da tro at Jokke hadde en kanin eller to på lur også. 

Tar man en gjennomgang av posisjoner ser det bra ut på keeperplass. 
På stopper har vi Olsen som fast, Idumba begynner det vel å spøke for så nå tyder mye på at han forsvinner etter sesongen. Kjelsen har vi knapt sett på banen og Kreuz har vært rimelig fast. Det er ikke noe under at vi snuser på en ny stopper, signerer prøvespilleren vår så har vi god dekning her og. 

På backplass synes jeg det har fungert godt. Vi var litt redd for at alle våre tre (Jukle, Borch og Hedenstad) har slitt med skader tidligere, men det virker som det har godt seg bra til. Det er fint at Kreuz også kan være litt back om vi får bedre dekning på stopperplass. 

Def midtbane har fungert veldig fint i det siste med Ambina. Men her er vi sårbare og særlig om han drar hjem etter sesongen. Hagen er langtidsskadet og det samme er sjøvold. Strand kan brukes her men ideelt er det ikke. Så det er ikke helt utenkelig at vi bør tenke en ny man inn her og eller en som behersker denne og andre posisjoner der vi er sårbare. 

Sentralmidt ser mye bedre ut Riisnæs bør helst brukes her, men har fått plass på ving fordi han er så god at han må brukes. Strand har sett veldig bra ut og Bjørdal helt fantastisk ut i en litt mer offensiv rolle. I tillegg kan Kurd rønning brukes her så her har vi vel bedre dekning enn på noen annen plass med unntak av keeper. 

Vår eneste naturlige venstre ving er vel Thorvaldsen. Men vi har fem som Transfermarkt mener kan spille der (Håkans, Obasi, Bully, Jones og Åsen) I tillegg har vi Riisnæs som ikke kan spille der, men som spiller der fast og som gjør sakene sine bra. Det virker vel ikke som Bully, Obasi eller Åsen skal brukes så mye i år, men jeg tenker uansett at vi har bra med vinger. Det er vel kanskje her vi har tenkt oss å bruke Lange, men han er foreløpig ikke med på Transfermarkt. 

På høyre ving er Håkans fast om han kommer tilbake, Jones har vært god der i det siste så han er heller ikke noe dårlig valg. Ofkir trives jo også her om han faktisk kommer tilbake. 

Alt i alt har vi ganske bra dekning på vingene, så er det veldig fullt om både Håkans og Ofkri skal være med videre og litt tynnere om ingen av dem skal det. 

På spiss plass er Rijks foreløpig fast. Og hadde han vært en avslutter ville han vært en stor suksess. Nå sitter man litt med håpet om at det snart skal løsne på den fronten og et stort savn av en reell utfordrer til han. Kamara i glansdagene ville jo selv med fotjern utkonkurrert Rijks, men den Kamara vi har sett så langt har vært veldig langt fra de glansdagene. Om vi faktisk henter inn en ny spiss så kan det neppe tolkes annerledes enn at vi totalt har gitt opp Kamara. Det er litt vrient å finne penger til enda en spiss når vi bare bruker en av gangen. Kanskje er løsningen å bruke Jones som spiss særlig om det blir beinhard konkurranse blant kantene med Håkas og Ofkir i tillegg til de andre. 
Samtidig er det grenser for hvor lenge man kan stå med spisser som til sammen på ti kamper har tre mål. 

Hvem kan vi frykte å miste da? Håkans ligger litt i kortene og det er i så fall kjipt. Bjørdal eller Riisnæs hadde virkelig vært et slag tenker jeg selv om det er her vi har best dekning. Det virker ikke så sannsynlig at Sjøeng skal selges nå eller at Olsen skal det eller Jones selv om alle tre hadde etterlatt seg store tomrom. 

Men jeg er spent på om vi beholder Ambina og om vi henter en ny spiss. Samt hvordan det ser ut blant kantene etter at overgangsvinduet har stengt.
Svar
Ser at VPN skal snakke med Jokke i dag, så da blir det vel en ny podcast om ikke så lenge. Kanskje det blir svar på noen av spørsmålene der.

Vi bør definitivt beholde Ambina. Ikke bare er han god, han er også eneste friske spiller i den posisjonen han spiller i. 

Vi må rykke opp i år og vi trenger ikke å skape enda mer jobb for Jokke nå. Vi må rett og slett beholde de spillerne vi kan og som fungerer i sin posisjon.
Svar
Da er i hvert fall podcasten ute. 

Skal ikke ødelegge lyttertallene, men mange av de tingene som blir diskutert her blir kommentert der.
Svar
(05-30-2024, 03:20 PM)NilsDN Skreiv: Da er i hvert fall podcasten ute. 

Skal ikke ødelegge lyttertallene, men mange av de tingene som blir diskutert her blir kommentert der.

Ja fin pod fra VPN som alltid, absolutt interessant å høre selv om han selvsagt ikke avslører alle statshemmelighetene der. 

Mer sannsynlig at Ofkir spiller for oss i høst enn Bitiri ja, og ikke gitt at vi får Karl Magne selv om vi vil han han. Men han ville vel neppe spilt her om han ikke var åpen for ideen. 

Spennende å høre om speiderne og generelt hva han tenker. Så får vi håpe dette blir et bra vindu for oss. 

Jeg skulle gjerne hørt hans tanker rundt effektiviteten til Rijks og den generelle formen til Kamara. Men det spørs vel hvor mye spennende han kunne ha sagt om han hadde fått de to spørsmålene.
Svar


Gå til forum:


Bruker(e) som leser denne tråden: 10 Gjest(er)