Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Egersund - Enga 16. juni kl 15
#1
På søndag blir det spennende å se om Enga fortsetter den gode formen på kunstgresset i Egersund.
Mye burde ligge til rette for det.

Egersund har scoret hele 30 mål i serien til nå, men her skiller to absurde bortekamper seg klart ut. 7-1 mot Start og 5-4 mot Stabæk(etter å ha ligget under 0-4)!

I sine fem hjemmekamper har de "bare" scoret 8 mål. 
Kun seiere mot Aalesund og Åsane.
Ikke veldig imponerende.
Andreas Helmersen som er deres toppscorer med 11 mål så langt har bare puttet ett av dem på hjemmebane.

Enga har 4-1-1 på bortebane så langt.
Det grufulle tapet mot Mjøndalen er nå bare et vagt minne når det nå virker som gutta har kommet i flytsonen.
16 av Engas 27 mål er scoret borte.

Ambina kommer vel inn på laget igjen etter karantene.
Hva med Strand...hvor alvorlig er skaden?
Håkans ser vi kanskje ikke på laget igjen?
Er vel stor sannsynlighet for at han forsvinner i sommer.

Forøvrig melder Yr mulighet for endel regn og ganskje kjølig vær i Egersund søndag.
Svar
#2
Det 7-1 resultatet er vel fra en treningskamp. Start slo Egersund hjemme 16. mai.
Svar
#3
Egersund har skåra 9 av sine 30 mål i første omgang og 21 i andre.
Kan tyde på et utholdende lag som får hull på byllen når motstanderen mørnes.
Arne Scheies påstand om at 2-0 er en farlig ledelse kan vise seg å være en klok advarsel å høre på.
Så i tillegg til å være påskrudd fra start gjelder det vel så mye å spille til dommeren blåser i denne kampen. Nå antar jeg at Egersunds snuoperasjon mot Stabæk er grundig notert, slik at spillerne skjønner at de ikke kan slippe seg ned om de leder mot slutten og at trenerne skjønner at de ikke må svekke laget med for mye bytter heller.
Sterk i trua på 3 poeng, og tenker jo at et nynedrykka lag skal være storfavoritter mot et nyopprykka lag, men Egersund har vist at de ikke kan kimses av, så her er det bare å ta oppgaven på aller største alvor.
Svar
#4
Her bør det rett og slett være divisjonsforskjell i favør av oss.

Egersund har levert en imponerende sesong resultatmessig. Men det er ikke uvanlig at nyopprykka lag gjør det bra i starten av sesongen. For så å falle tilbake når litt av dampen går ut av dem. At FFK ligger foran Molde og Viking i Eliteserien er vel litt av det samme. 

Regner med at den flyten og entusiasmen som har preget Egersund nå er i ferd med å forsvinne. De har overrasket mange, sikkert også seg selv. Men spiller for spiller er det et hav av forskjell mellom oss og Egersund. Og det forventer jeg også at vi får se.
Svar
#5
Dette virker som et lag vi hadde snubla for et par mnd tilbake. Men det er ingen grunn til å ikke vinne denne!
Vi er grundig advart etter stabæk kampen så her er det bare å holde fokus i 90+ så går dette fint.
Svar
#6
En ting er å peke på at nyopprykkede lag kan ha flyt i starten.
Men når det er spilt 12 kamper så er vi ikke lenger i starten. Levanger hadde flyt i starten.
Egersund har 22 poeng og er bare 8 unna å ha sikret ny kontrakt. Da snakker man ikke om blaff lenger.
Men joda, på en normal dag skal vi ta disse. På samme måte som vi på en normal dag skal ta Moss (og det gikk jo greit til slutt).

Det som blir spennende er hva som er status på Juklerød og Strand. Jeg vil gjerne ha begge tilgjengelig for kamp. Ambina er tilbake fra karantene og jeg antar han starter.
Så får vi se om vi fortsetter med både Kamara og Rijks fra start. Det fungerte jo greit det...
Svar
#7
(06-13-2024, 11:26 AM)Loffen Skreiv: En ting er å peke på at nyopprykkede lag kan ha flyt i starten.
Men når det er spilt 12 kamper så er vi ikke lenger i starten. Levanger hadde flyt i starten.
Egersund har 22 poeng og er bare 8 unna å ha sikret ny kontrakt. Da snakker man ikke om blaff lenger.
Men joda, på en normal dag skal vi ta disse. På samme måte som vi på en normal dag skal ta Moss (og det gikk jo greit til slutt).

Det som blir spennende er hva som er status på Juklerød og Strand. Jeg vil gjerne ha begge tilgjengelig for kamp. Ambina er tilbake fra karantene og jeg antar han starter.
Så får vi se om vi fortsetter med både Kamara og Rijks fra start. Det fungerte jo greit det...

Vi er vel egentlig ikke uenige. Men tidlig i sesongen så spiller terminlista større rolle, hjemme og bortekamper, flyt, osv.

Som jeg sa så er neppe FFK Norges 3.beste fotballag i den forstand at de har det 3.beste laget. Til tross for at de bare har 2 lag foran seg på tabellen. Og hvis du faktisk ser på resultatene til Egersund så stemmer nok det jeg sier mer. Det er bare det at det ikke helt gjenspeiler seg i tabellposisjon foreløpig. 

De taper mot Start 16.mai. Spiller uavgjort mot Levanger. Så kommer kampen alle fikk med seg, da de snur 0-4 til 5-4 mot Stabæk. Men i kampen etter taper de hjemme mot Raufoss. Deretter slår de Åsane 1-0 hjemme og spiller uavgjort mot Sogndal. 

De siste 6 rundene har gitt dem 8 poeng. Serien er så jevn, så de hadde vært utenfor kvalik hvis de hadde tapt en av de kampene de har vunnet. Det er 6 poeng mellom 2.plass og 8.plass. Og formen deres de siste 6 kampene gir dem 1,33 poeng pr kamp. Det samme snittet som over en sesong gir dem rundt en 10.plass et sted.

Flyten kom først og fremst i starten av sesongen når de tok 14 poeng på de første 6 rundene. Jeg skal ikke prate dem ned, men da slo de tabelljumbo Sandnes Ulf, et AaFK i krise, et ikke veldig sterkt Ranheim og en sannsynligvis sterk seier mot Moss. De ligger der de ligger fortsatt pga den flyten de hadde i starten. Hvor de sikkert var gode, men også hadde litt flaks med kampprogrammet. Tabellsituasjonen lurer deg litt.
Svar
#8
Jeg tror ikke folk forstår hvor viktig denne kampen er. 

Laget som vinner ligger meget godt an til å rykke opp. 
La oss anta at vi går på et bananskall, hva skjedde sist Egersund var på øverste nivå i norsk fotball? 

Jo det skal jeg fortelle deg, da ble vi okkupert av Tyskland. 

Hva vil da skje neste gang? 
Russisk invasjon? 
Marsattack? 
Ny pandemi? 
Monstermastene velter?
VAR-innføres i alle organiserte kamper i hele landet? 
Jim Solbakken blir fotballpresident?  

Jeg håper vi slipper å få vite svaret. 
Denne kampen må vi bare vinne!
Svar
#9
(06-13-2024, 01:55 PM)Bohem33 Skreiv: La oss anta at vi går på et bananskall, hva skjedde sist Egersund var på øverste nivå i norsk fotball? 

Jo det skal jeg fortelle deg, da ble vi okkupert av Tyskland. 

(osv.)

Der ja! Nå er vi på nivå! Me like  Big Grin Big Grin Big Grin

(Er det forresten noen som har et tips til hva jeg kan ha haka av for i Chrome-innstillingene, som gjør at denne Vurder-knappen ikke funker?? Funka før...)
Svar
#10
(06-13-2024, 01:55 PM)IBohem33 Skreiv: Jeg tror ikke folk forstår hvor viktig denne kampen er. 

Laget som vinner ligger meget godt an til å rykke opp. 
La oss anta at vi går på et bananskall, hva skjedde sist Egersund var på øverste nivå i norsk fotball? 

Jo det skal jeg fortelle deg, da ble vi okkupert av Tyskland. 

Hva vil da skje neste gang? 
Russisk invasjon? 
Marsattack? 
Ny pandemi? 
Monstermastene velter?
VAR-innføres i alle organiserte kamper i hele landet? 
Jim Solbakken blir fotballpresident?  

Jeg håper vi slipper å få vite svaret. 
Denne kampen må vi bare vinne!
Cool Wink Thums up
Svar


Gå til forum:


Bruker(e) som leser denne tråden: 1 Gjest(er)