Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rykte og ønsketråd sommer 2024
(06-28-2024, 08:34 AM)NilsDN Skreiv: Hva du vet Majorstuen.

Vi kan ikke hente afrikanske spillere før de er 18, så det blir nok vanskelig.

Sogndal solgte Adams og Ogbu billig til LSK. Baidoo foreslo jeg for noen uker siden, før konkurransen kom.

At du tror Sogndal hadde krevd 10-20 millioner for Baidoo for en måned siden og kommer til å kreve 25-30 nå orker jeg ikke engang diskutere med deg. De solgte Ogbu til LSK for 3 millioner. 

Sammenlikningen din med Riisnæs er heller ikke relevant. Sogndal og vi er ikke på samme sted i nærinskjeden. Sogndal selger til norske klubber, vi gjør ikke det. Men jeg vet ikke helt hvor du har vært hvis du ikke har fått med deg at vi er en selgende klubb. Sånn sett er vi helt like Sogndal, det er bare prisen som er litt høyere..Hadde vi fått et bud på Riisnæs på samme nivå som Osame så selger vi han.

Du vet at Sogndal tviholdt på Adams og lot han gå bosman fordi ingen bud var akseptable til tross for flere bud fra norsk eliteserie?

Det at det er lettere å hente spillere før de blir 17 gjaldt faktisk ikke afrikanske spillere. Det var litt utydelig skrevet av meg. Det gjaldt norske spillere. 

Jeg vet ikke om de har fått med deg situasjonen klubben er i og har vært i siden 2008? 1 bronse og 1 sølv. Nå er vi i Obosligaen, Molde er i eliteserien. Molde har rundt 10 medaljer siste 10 årene. Vi kan komme i den posisjonen at vi kan ta 10 medaljer relativt kjapt vi også, men per nå er forskjellen på oss og Molde er stor. Om du legger klubbfølelse dine til side vil du nok innse at Molde ser like langt ned pp oss som det vi ser på Sogndal.
Svar
Ok. Jeg foreslo Baidoo for noen uker siden. Siden da har han spilt enda bedre og har fått noen PL-klubber som undersøker litt. Det var ikle noe mer enn det. Jeg tror vi kunne kjøpt han for noen uker siden, for 6-7 millioner. Du gjør tydeligvis ikke det. Hvem av oss som har rett finner vi aldri ut av.

Jeg la ut en link og sa at det uansett ville vært vanskelig siden vi ikke hadde og fortsatt ikke har solgt Håkans.

Det var egentlig ikke noe mer enn det jeg hadde på hjertet. Jeg mener du er helt på jordet når du tror Baidoo er verdt 25-30 millioner og Molde ser ikke på oss som vi ser på Sogndal. Vi ser på Sogndal som en mulig leverandør av spillere, Molde ser ikke på oss som det. Vi har ikke solgt en spiller vi egentlig ville beholde/selge utenlands siden vi solgte Carew til RBK.

Vi har utover det et helt greit samarbeid med Sogndal. De spiller bl.a. med vår keeper. Skal du likevel ha en prissammenligning å gå etter er det Mannsverk. Sogndal solgte han for 10-12. Baidoo har vist mindre. Er mer risiko. Tipper 8-10 er prisen hans nå.
Svar
(06-28-2024, 12:20 PM)NilsDN Skreiv: Ok. Jeg foreslo Baidoo for noen uker siden. Siden da har han spilt enda bedre og har fått noen PL-klubber som undersøker litt. Det var ikle noe mer enn det. Jeg tror vi kunne kjøpt han for noen uker siden, for 6-7 millioner. Du gjør tydeligvis ikke det. Hvem av oss som har rett finner vi aldri ut av.

Jeg la ut en link og sa at det uansett ville vært vanskelig siden vi ikke hadde og fortsatt ikke har solgt Håkans.

Det var egentlig ikke noe mer enn det jeg hadde på hjertet. Jeg mener du er helt på jordet når du tror Baidoo er verdt 25-30 millioner og Molde ser ikke på oss som vi ser på Sogndal. Vi ser på Sogndal som en mulig leverandør av spillere, Molde ser ikke på oss som det. Vi har ikke solgt en spiller vi egentlig ville beholde/selge utenlands siden vi solgte Carew til RBK.

Vi har utover det et helt greit samarbeid med Sogndal. De spiller bl.a. med vår keeper. Skal du likevel ha en prissammenligning å gå etter er det Mannsverk. Sogndal solgte han for 10-12. Baidoo har vist mindre. Er mer risiko. Tipper 8-10 er prisen hans nå.
Angrepsspillere selges alltid dyrere enn defensive midtbanespillere. 
Dessuten har ikke Vålerenga 6-7 mill å legge på bordet nå. 
Det har vel vært relativt greit kommunisert med tanke på Ambina saken.
Svar
(06-28-2024, 09:49 PM)JackBlack Skreiv:
(06-28-2024, 12:20 PM)NilsDN Skreiv: Ok. Jeg foreslo Baidoo for noen uker siden. Siden da har han spilt enda bedre og har fått noen PL-klubber som undersøker litt. Det var ikle noe mer enn det. Jeg tror vi kunne kjøpt han for noen uker siden, for 6-7 millioner. Du gjør tydeligvis ikke det. Hvem av oss som har rett finner vi aldri ut av.

Jeg la ut en link og sa at det uansett ville vært vanskelig siden vi ikke hadde og fortsatt ikke har solgt Håkans.

Det var egentlig ikke noe mer enn det jeg hadde på hjertet. Jeg mener du er helt på jordet når du tror Baidoo er verdt 25-30 millioner og Molde ser ikke på oss som vi ser på Sogndal. Vi ser på Sogndal som en mulig leverandør av spillere, Molde ser ikke på oss som det. Vi har ikke solgt en spiller vi egentlig ville beholde/selge utenlands siden vi solgte Carew til RBK.

Vi har utover det et helt greit samarbeid med Sogndal. De spiller bl.a. med vår keeper. Skal du likevel ha en prissammenligning å gå etter er det Mannsverk. Sogndal solgte han for 10-12. Baidoo har vist mindre. Er mer risiko. Tipper 8-10 er prisen hans nå.
Angrepsspillere selges alltid dyrere enn defensive midtbanespillere. 
Dessuten har ikke Vålerenga 6-7 mill å legge på bordet nå. 
Det har vel vært relativt greit kommunisert med tanke på Ambina saken.

Forstår ikke hva du mener. Hvem er det som har kommunisert det, og har du i det hele tatt fått med deg at vi har kjøpt Ambina?

Angrepsspillere er ikke alltid dyrere enn defensvie midtbanespillere. Declan Rice ville kostet oss mer enn Brajanac. Ja, jeg vet det er to forskjellige ting og at du sikkert hadde med en uuttalt forutsetning om kvalitet også. Problemet er bare det at Sogndal selger ikke spillere på det prisnivået ukentlig. Så de har sikkert ikke en standard prisliste. Den siste "store" spilleren som kom fra Sogndal er Mannsverk. Han ble solgt for 10-12 millioner og var et godt kjent talent. Det er ikke Baidoo. Så det er ting som trekker prisen opp og det er ting som trekker prisen ned ifht Mannsverk.

Jeg tror vi kunne kjøpt Baidoo fot 6-8 millioner, pluss noen prosenter, hvis vi hadde lagt inn et bud på det for noen uker siden. Jeg vet ikke om det stemmer eller ikke. Det gjør heller ikke du. Det er ikke noe vits å diskutere det, det finner vi aldri ut av. Men jeg tror jeg er mye, mye nærmere enn de 25-30 millionene som en annen her mente han ville koste.

Sogndal solgte Ogbu til LSK for 3-4 millioner. De budene de fikk på Adams var ikke større enn at de lot kontrakten hans gå ut. Og den store, store gullkalven, Mannsverk, solgte de for 10-12 millioner til Molde. Folk må da gjerne gå rundt å tro at Sogndal kommer til å kreve 30 millioner for Baidoo, men det kommer de ikke til å gjøre.

Jeg foreslo Baidoo her for noen uker siden som erstatter for Håkans. Slutten av mai, tidlig juni. Når Håkans ble observert hos Hammarby. Bla tilbake og se om du vil. I den grad det i det hele tatt ble kommentert av andre så var det vel at folk mente Håkans var mye bedre. Så la jeg ut, som en oppdatering, at han nå ble fulgt av et par PL-klubber. Og skriver at det ville vel uansett blitt vanskelig siden vi ikke har solgt Håkans.

Av en eller annen grunn så må da minst tre stykker starte en diskusjon på det. En hevder spilleren koster 25 millioner (han gjør ikke, ref Mannsverk). En hevder vi ikke har penger (vi har, ref Ambina, Lange og Brajanac + at vi ville fått penger for Håkans). Og en hevder det bare er syting og klaging.
Svar
https://www.tv2.no/sport/fotball/elitese.../16485924/

Det kan like så godt vise seg at du har rett, men det å sammenligne priser med 2021 er totalt offside. I 2021 var prisene på eksportene våre opp mot 50.000’. I dag er prisene opp mot 100.000’. Det å sammenligne dette er som å sammenlikne epler og pærer. Det er ikke mer enn et år siden vi fikk 40 for OTH som hadde 5 gode kamper for oss (?)ingenting hadde vært bedre for oss som klubb om vi hadde fått baidoo for drøye 5, men jeg tviler sterkt på det. Og jeg er helt enig med deg. Baidoo er lamgt bedre Håkans. Håkans er i mine øyne ganske begrenset i likhet led Strand. (Tilfeldig at vi har scoret 4+ i 2/3 kamper uten Strand?)
Svar
De dyreste spillerne ut av Norge har blitt dyrere. Det er riktig. Overganger internt i Norge der Glimt eller Molde henter dem har også blitt dyrere. Resten av klubbene har akkurat like lite/like mye som før.

Men heller ikke de klubbene betaler fantasipriser.

Hvis vi byr 8 millioner og 15% overgangssum for Baidoo så er det 8 millioner til Sogndal og muligens 4-5 til på et senere tidspunkt. Det er en bra deal for en OBOS-klubb også i 2024. Hvis han blir der i to år og presterer veldig bra kan de få noe mer. Men ikke vanvittig mye mer.

Det er også mye mer risiko mee å hente en spiller som Baidoo sammenliknet med Mannsverk. Mannsverk er norsk, han er mye mer kartlagt. Har prestert over tid. Det er mer forutsigbart. Litt mer vanskelig å spå hvordan Baidoo er over tid, hvordan han takler eventuell motgang, interesse fra større klubber, hvor stabil han er over tid. Sånne ting. Det er større risiko, derfor er han ikke helt oppe på Mannsverk-nivå prismessig. Så kan jo så klart Glimt eller Molde bare bestemme seg for å hente han. Så vi måtte eventuelt slått til før de våkna opp. Derfor foreslo jeg han i mai/juni. Alt nå kan det være for sent egentlig.
Svar
405 39 634. Du får sende en sms dit neste gang istedenfor å skrive det her.
Svar
(06-29-2024, 05:38 PM)Majorstuen Skreiv: 405 39 634. Du får sende en sms dit neste gang istedenfor å skrive det her.

Bortsett fra at det er et annet nummer enn det der han svarer på.
Svar
(06-29-2024, 05:38 PM)Majorstuen Skreiv: 405 39 634. Du får sende en sms dit neste gang istedenfor å skrive det her.

Har du ikke noe bedre? Dette er et diskusjonsforum. Her synser man om mange ting, bl.a. om hvilke spillere. Nøyaktig det samme JJ drev med fram til han fikk rollen som sportssjef.

Men for all del, gå gjerne rundt å tro at Baidoo er verdt 30 millioner.
Svar
(06-29-2024, 05:32 PM)NilsDN Skreiv: De dyreste spillerne ut av Norge har blitt dyrere. Det er riktig. Overganger internt i Norge der Glimt eller Molde henter dem har også blitt dyrere. Resten av klubbene har akkurat like lite/like mye som før.

Men heller ikke de klubbene betaler fantasipriser.

Hvis vi byr 8 millioner og 15% overgangssum for Baidoo så er det 8 millioner til Sogndal og muligens 4-5 til på et senere tidspunkt. Det er en bra deal for en OBOS-klubb også i 2024. Hvis han blir der i to år og presterer veldig bra kan de få noe mer. Men ikke vanvittig mye mer.

Det er også mye mer risiko mee å hente en spiller som Baidoo sammenliknet med Mannsverk. Mannsverk er norsk, han er mye mer kartlagt. Har prestert over tid. Det er mer forutsigbart. Litt mer vanskelig å spå hvordan Baidoo er over tid, hvordan han takler eventuell motgang, interesse fra større klubber, hvor stabil han er over tid. Sånne ting. Det er større risiko, derfor er han ikke helt oppe på Mannsverk-nivå prismessig. Så kan jo så klart Glimt eller Molde bare bestemme seg for å hente han. Så vi måtte eventuelt slått til før de våkna opp. Derfor foreslo jeg han i mai/juni. Alt nå kan det være for sent egentlig.

Hvis PL klubber har vist interesse for Baidoo er han nok kartlagt over tid og en spiller som de følger med på. Vi kan ikke konkurrere mot sånt.
Svar


Gå til forum:


Bruker(e) som leser denne tråden: 15 Gjest(er)