Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rykte og ønsketråd sommer 2024
(06-25-2024, 04:14 PM)magnusbe Skreiv: No treng vi ny keepertrenar. Tusen takk for innsatsen, Gjermund Østby!
https://www.vif-fotball.no/nyheter/legenden-slutter

Dette er tett opp mot uforståelig for meg. 

Gjermund ville fortsette, men fikk ikke tilbud om mer enn 30 % kontrakt fordi : "ønsket om en fornyelse basert på faglige vurderinger, sier daglig leder Svein Graff".

Er det noe vi virkelig har hatt suksess med de siste åra er jo keeperne våre. Klaesson, Sjøeng, Haug 

Og Gjermund har jo sammen med Egil vært selve symbolet på godt humør i gruppa. 

Nå slutter Gjermund på dagen med sluttpakke, utrolig trist.
Svar
(06-25-2024, 04:14 PM)magnusbe Skreiv: No treng vi ny keepertrenar. Tusen takk for innsatsen, Gjermund Østby!
https://www.vif-fotball.no/nyheter/legenden-slutter

"Ønske om fornyelse basert basert på faglige vurderinger" - det er en helt sjuk kommentar.
Sett utenfra er Gjermund den eneste som har levert i trenerteamet over tid. Hvor mange hovedtrenere har han hatt som sjef lissom.
Dette gir liten mening. Og så går han brått på dagen også.

Nok om det: Gjermund er hel ved. Synd han ikke får en ordentlig avskjed etter kamp.
Lykke til videre!
Svar
Dette var trist! Gjermund er en fantastisk person med en herlig og ærlig personlighet! Fått frem mange gode keepere hos oss.Respekt,heder og ære herifra!
Svar
Gjermund er en legende, uten tvil!
Men alt har sin ende i et arbeidsliv så sånn blir det når to parter har forskjellige visjoner og ønsker.

Takk for alt Gjermund!
Svar
(06-25-2024, 11:04 AM)anhenrik Skreiv: Når det gjelder Idumba så bør han returneres til Cape Town City FC så raskt som mulig. Tenker at det ikke er bra verken for oss, ham eller Cape Town at han sitter på benken i Oslo.

De som mener han bør spille en rolle på dette laget til høsten bør ta seg en tur på 2. lagskamper. Han spiller med en risiko og gjør valg som dessverre ikke hører hjemme på dette nivået. At tempo og duellkraft i boks veier dessverre ikke opp...

Vi har p.t 3 midstoppere som er bedre (Kili, Kreuz og Kjellsen).

Dersom vi får avviklet lånet til Idumba bør det hentes inn en ny midtstopper.
Det verste er at jeg har sett han i flere 2 lags kamper, men det er lov å være uenig i mitt syn på spilleren.
Det med risiko, synes jeg blei hefta ved ham p.g.a ufortjent rødt kort i pre-season, som han ikke skulle hatt, etter min og andres vurdering.
Han har ikke fått noen andre røde kort, han har ett gult kort på 12 kamper så langt i år. Press-resistant.
Synes hans fysikk vil være en god match med Arons fart, men skal la saken ligge.
Svar
(06-26-2024, 04:19 AM)ForrestGump Skreiv:
(06-25-2024, 11:04 AM)anhenrik Skreiv: Når det gjelder Idumba så bør han returneres til Cape Town City FC så raskt som mulig. Tenker at det ikke er bra verken for oss, ham eller Cape Town at han sitter på benken i Oslo.

De som mener han bør spille en rolle på dette laget til høsten bør ta seg en tur på 2. lagskamper. Han spiller med en risiko og gjør valg som dessverre ikke hører hjemme på dette nivået. At tempo og duellkraft i boks veier dessverre ikke opp...

Vi har p.t 3 midstoppere som er bedre (Kili, Kreuz og Kjellsen).

Dersom vi får avviklet lånet til Idumba bør det hentes inn en ny midtstopper.
Det verste er at jeg har sett han i flere 2 lags kamper, men det er lov å være uenig i mitt syn på spilleren.
Det med risiko, synes jeg blei hefta ved ham p.g.a ufortjent rødt kort i pre-season, som han ikke skulle hatt, etter min og andres vurdering.
Han har ikke fått noen andre røde kort, han har ett gult kort på 12 kamper så langt i år. Press-resistant.
Synes hans fysikk vil være en god match med Arons fart, men skal la saken ligge.

Min vurdering av risiko handler ikke om ukontrollerte taklinger eller kort. Det handler om valg med ballen i beina under press.

Å være uenig er selvfølgelig lov.
Svar
Bare jeg som syntes Idumba var bedre enn Ambina i treningskampene før seriestart?

Ambina har tilpasset seg bedre enn Idumba
Svar
(06-26-2024, 06:51 PM)Glennsoe Skreiv: Bare jeg som syntes Idumba var bedre enn Ambina i treningskampene før seriestart?

Ambina har tilpasset seg bedre enn Idumba

Nei uenig, Ambina så bedre ut, Idumba har alltid vært en løs kanon. Fikk vel blant annet rødt kort i treningskamp mot Brann før seriestart.
Svar
Siden jeg foreslo Baidoo her for noen uker siden, så er nå et par PL-klubber interessert

https://www.skysports.com/football/live-...eblog-body
Svar
(06-27-2024, 01:00 PM)NilsDN Skreiv: Siden jeg foreslo Baidoo her for noen uker siden, så er nå et par PL-klubber interessert

https://www.skysports.com/football/live-...eblog-body

Virker som overgangsvinduet kan bli en velsignelse for oss. 

Det kommer vel neppe så mange flere nye inn hos oss om ikke det skjer noe uventet selv om Håkans og Bitiri trolig drar. Jeg tror heller ikke Ofkir erstattes om han selges nå. Men forsvinner andre enn de så må vel noen inn. 

Men ser man på våre konkurrenter så står vel mange av de som har overrasket positivt i fare for å miste viktige brikker det er temmelig umulig å erstatte på kort sikt. 

Sogndal da med Baidoo som du nevnte 

Egersund mista Heine Åsen Larsen til Tromsø 

Og det går rykter om Bob Bradley til San Diego. Nå er vel det verken sikkert eller avhengig av overgangsvinduet, men skjer det vil det helt utvilsomt svekke dem. 

Ser man på tabellen så er det jevnt på de syv første, mens lyn og de andre under er et godt stykke bak. 

Om Egersund, sogndal og Stabæk svekkes vesentlig så er det kun Moss xxx og bryne igjen å være redd for. 

Moss skal virkelig ikke være en utfordring over 30 kamper. Så da har vi igjen xxx og bryne. Bryne er vel ganske stabile og gjerrige, men xxx slipper inn noe voldsomt med mål i blant. Mest komisk var det da de tapte 5-0 mot Åsane. 

For vår del virker det ikke som vi blir så veldig svekket i overgangsvinduet, vi har alt hentet ny spiss og kant og Lange synes jeg har sett bra ut fra videoene fra trening. Det forsvinner nok noen, men neppe noen helt uerstattelige. Så får vi heller diskutere det på nytt om Bjørdal, Risnæs eller Sjøeng plutselig blir borte. 

Alt i alt synes jeg det ser lyst ut nå med tanke på opprykk og at overgangsvinduet sånn det ser ut nå bidrar til å gjøre opprykk mer sannsynlig.
Svar


Gå til forum:


Bruker(e) som leser denne tråden: 17 Gjest(er)