Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rykte og ønsketråd sommer 2024
(06-25-2024, 04:14 AM)ForrestGump Skreiv:
(06-24-2024, 04:28 PM)NilsDN Skreiv: Veldig bra. Sommeren viktigste overgang.

Enig, det gir ro.

Nå lurer jeg bare på hva som skjer med Idumba.

Du nevnte noe med antall kamper e.l.
Hvorfor spille samtlige kamper av pre-season, for å så benke ham? (Med unntak av gode 70)
Han spilte jo sammen med Aron, mot bedre motstand, enn det vi spiller mot nå.

Jeg skjønner ikke hvorfor du på død og liv vil ha Idumba inn på laget. Dette har vi nok snakka om før, men jeg må allikevel spørre. Hva er det som tilsier at Idumba er bedre enn de 3 andre?
Han er IKKE rask, han har INGEN spesielt god pasningsfot og er i tillegg litt het i toppen bak der.
Kiil Olsen er vår klart beste stopper, langt bedre enn de andre vi har.
Kreuz har fått mye pepper her inne, men etter at laget har satt seg, viser han seg langt bedre enn tidligere i sesongen. Det er vel ikke mange stoppere i OBOS som har en så følsom pasningsfot. De lissepasningene han drar på 40-60 meter er ganske imponerende og det tvinger motstander til å sideforflytte laget og skape ubalanse.

Hammer'n er dessverre ikke god nok enda, men han viser en ro i spillet som vi forhåpentligvis får masse glede av i årene som kommer. Han må bare matches forsiktig med en typisk leder, og det har vi dessverre ikke pr nå bak der. Tipper allikevel at Kiil Olsen, gjennom å spille fast dette året, vil framså som en leder bak der neste sesong.

Idumba har en rå styrke, men det er ikke nok i dagens fotball. Kiil Olsen og Kreuz er vårt foretrukne stopperpar, og de gjør det faktisk ganske så bra om dagen.
Svar
Det er vel så enkelt som at Idumba er bedre defensivt, mens Kreutz bidrar mer offensivt. Og siden vi stort sett kjører kampene så har vi mer bruk for det siste enn for det første.
Svar
Verken Idumba eller Kamara er i planene våre for neste sesong det virker ganske åpenbart. 
Det kan godt hende at vi utløser en klausul om å hente Idumba etter x-antall kamper, men han har spilt en hel kamp (den første kampen) en hel omgang (den famøse Mjøndalen kampen) og har så tre innhopp som er på ti min eller mindre. De fem siste kampene har han vært ubenytta reserve. I cupen har han fått en hel kamp (mot Oppsal) og ellers to minutter mot Tromsø. Selv i post nord får han begrenset spilletid. Der har han riktignok spilt dobbelt så mange minutter som for a-laget men også der kun vært involvert i fem kamper. De virker fornøyd med å ha han ut lånekontrakten som en som kan komme inn fra benk om det virkelig kniper. Så har man nok mer fokus på å utvikle Hammer de gangene det er rom for det. Her håper jeg vi blir mer offensive framover. Leder man fire null til pause så bør i hvert fall han få prøve seg istedenfor å vente til det bare gjenstår 23 min. 

Kamara virket litt på gang, men nå kan jeg vanskelig forestille meg at han skal brukes noe særlig. Han har kun kontrakt ut året. Rijks har kontrakt ut 2026 og nå har vi jo akkurat fått inn en ny spiss som må få sine sjanser og som vel er tenkt som nytt førstevalg. Brajanac er i likhet med Lange spilleklar fra neste kamp og kan da få sin debut mot Start. 

Jokke har sagt at det spørs om det kommer noen flere inn da blir det nok i så fall å erstatte noen av de som reiser. 
Han har bekreftet at det er mye interesse rundt Bitiri og stor sannsynlighet for at han forsvinner. I så fall håper jeg vi får inn en ny back eller stopper. Kreuz kan jo være backup som back dersom vi henter en ny stopper. Får vi inn enten back eller stopper føles laget vårt temmelig komplett for å klare høstsesongen. 

Det har vært en del spekulasjoner rundt Ofkir og Håkans, jeg tror minst en av de forsvinner. Om begge gjør det så er jeg litt usikker på om vi trenger noen nye inn eller om vi har god nok konkurranse på kant plass. 
Thorvaldsen har tatt godt vare på sjansene han har fått. Lange virker skarp fra treningsvideoene og kan brukes som kant. Jones har vært en av de største positive overraskelsene for meg og forjenter å spille mye. Riisnæs har vært mye ving og det er trangt på midtbanen. Obasi vil vel få mer spilletid utover høsten uten at han nok blir helt fast på laget. 

Det virker som vi helt har gitt opp Okore, men kanskje kan det forrandre seg om vi selger Bitiri og Håkans og han ikke får noen spennende tilbud fra andre? Det virker i hvert fall for meg som det er langt større behov å styrke oss i bakre firer enn noe annet sted.  

Så ja summa sumarum er det nok en litt kjedelig slutt på overgangsvinduet som vi har i vente, men bra at vi har vært tidlig ute denne gangen.
Svar
(06-25-2024, 08:58 AM)NilsDN Skreiv: Det er vel så enkelt som at Idumba er bedre defensivt, mens Kreutz bidrar mer offensivt. Og siden vi stort sett kjører kampene så har vi mer bruk for det siste enn for det første.

Jeg tror ikke det er så enkelt nei. I starten av sesongen sleit vi defensivt med å slippe inn alt av mål. Allikevel ble Idumba satt på benken.
Hadde han vært så god defensivt, ville han da vært det første valget - eller foran Kreuz i det minste.Det ble poengtert fra Bakke at vi måtte "snøre igjen sekken".
Svar
Jeg har vel ikke helt troa på at vi er ferdig jeg da. Men det viktigste var å få på plass Ambina.

Tror Håkans drar og at det kommer inn noen der. Om det er lov å fortsatt håpe på Okore så gjør jeg det også.

Ellers håper jeg vel at vi signerer noen flere Obasi'er.
Svar
Når det gjelder Idumba så bør han returneres til Cape Town City FC så raskt som mulig. Tenker at det ikke er bra verken for oss, ham eller Cape Town at han sitter på benken i Oslo.

De som mener han bør spille en rolle på dette laget til høsten bør ta seg en tur på 2. lagskamper. Han spiller med en risiko og gjør valg som dessverre ikke hører hjemme på dette nivået. At tempo og duellkraft i boks veier dessverre ikke opp...

Vi har p.t 3 midstoppere som er bedre (Kili, Kreuz og Kjellsen).

Dersom vi får avviklet lånet til Idumba bør det hentes inn en ny midtstopper.
Svar
(06-25-2024, 09:41 AM)Flemmern Skreiv:
(06-25-2024, 08:58 AM)NilsDN Skreiv: Det er vel så enkelt som at Idumba er bedre defensivt, mens Kreutz bidrar mer offensivt. Og siden vi stort sett kjører kampene så har vi mer bruk for det siste enn for det første.

Jeg tror ikke det er så enkelt nei. I starten av sesongen sleit vi defensivt med å slippe inn alt av mål. Allikevel ble Idumba satt på benken.
Hadde han vært så god defensivt, ville han da vært det første valget - eller foran Kreuz i det minste.Det ble poengtert fra Bakke at vi måtte "snøre igjen sekken".

Ikke vet jeg, men det ble vel sagt at han var skadet? Han spilte 90 minutter mot Sogndal i serieåpninga. Mot Raufoss var han ikke i troppen. Så sitter han på benken hele kampen mot Stabæk. 

Kan jo være så enkelt som at det faktisk ikke er Kreutz som er hans utfordrer, men Kiil Olsen. Han spiller jo med Kreutz mot Sogndal. Det er jo ikke akkurat helt uvanlig at de har litt ulike roller i et midtstopperpar. Kreutz, med sin erfaring som dirigent. Og Kiil Olsen/Idumba som duellspilleren. Så har ikke Kiil Olsen akkurat spilt seg ut, og dermed blir Idumba sittende på benken. 

Det tilsier ikke at de nødvendigvis er misfornøyd med han. Mer at skal vi styrke den ene stopperplassen så er det en som er bedre enn Kiil Olsen som må inn. Som det ser ut nå så er det Kreutz offensive egenskaper og farta til Kiil Olsen, siden vi ofte står høyt, som prioriteres. Også mot Mjøndalen så ser vi at byttet er Kreutz - Hammer Kjelsen. Jeg tolker det som at de to sloss om den ene plassen, mens at Ambina og Kiil Olsen sloss om den andre.
Svar
(06-25-2024, 11:04 AM)anhenrik Skreiv: Når det gjelder Idumba så bør han returneres til Cape Town City FC så raskt som mulig. Tenker at det ikke er bra verken for oss, ham eller Cape Town at han sitter på benken i Oslo.

Media i Tanzania verkar sikre på at han skal til klubben Simba i Dar-es-Salaam.
Svar
(06-25-2024, 02:17 PM)magnusbe Skreiv:
(06-25-2024, 11:04 AM)anhenrik Skreiv: Når det gjelder Idumba så bør han returneres til Cape Town City FC så raskt som mulig. Tenker at det ikke er bra verken for oss, ham eller Cape Town at han sitter på benken i Oslo.

Media i Tanzania verkar sikre på at han skal til klubben Simba i Dar-es-Salaam.

Det er spennende, vet du om det er snakk om en overgang med en gang eller om det først er etter sesongen i så fall? 

Om det er med en gang så tenker jeg det er en fordel for alle parter. Da frigjøres lønnsmidler for en stopper eller back som vi kan ha over lengre tid. Det er jo liten tvil om at Idumbas situasjon nå ikke er gunstig eller sånn som alle parter hadde ønsket.

Jeg ser nå at @Engaman1913 skriver om det på twitter for 3 dager siden og viser til @hansrafael19 samme dag.
Det står at Simba forhandler med Cape Town om en overgang.
--
Så ja det samme som du meldte, veldig bra om det blir noe av. Da må nok Jokke ut på leting igjen, men det er det verdt.

Og all den tid han er i klubben kan vi jo ikke utelukke at Bitiri blir værende heller. Bytter vi Idumba med Bitiri så har vi dekning nok.
Svar
No treng vi ny keepertrenar. Tusen takk for innsatsen, Gjermund Østby!
https://www.vif-fotball.no/nyheter/legenden-slutter
Svar


Gå til forum:


Bruker(e) som leser denne tråden: 25 Gjest(er)