Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rykte og ønsketråd sommer 2024
Vi kan ikke konkurrere mot PL i en budkrig nei. Men de kartlegger veldig mange flere enn de kjøper da. Og i så fall skal han nok helt sikkert ikke inn på laget, men på akademiet.

Det er jo heller ikke sånn at det nødvendigvis er negativt at han går til oss. De kan fortsette å følge han hos oss. Om han blir 20 millioner dyrere av det så har det liten betydning. Han vil fortsatt koste en tiendedel av hva en helt gjennomsnittlig spiller der koster.
Svar
(06-29-2024, 07:47 PM)NilsDN Skreiv: Vi kan ikke konkurrere mot PL i en budkrig nei. Men de kartlegger veldig mange flere enn de kjøper da. Og i så fall skal han nok helt sikkert ikke inn på laget, men på akademiet.

Det er jo heller ikke sånn at det nødvendigvis er negativt at han går til oss. De kan fortsette å følge han hos oss. Om han blir 20 millioner dyrere av det så har det liten betydning. Han vil fortsatt koste en tiendedel av hva en helt gjennomsnittlig spiller der koster.

Sa du ikke at noen PL klubber hadde vist interesse da? Brått så kupper de han om vi hadde lagt inn bud.
Svar
(06-29-2024, 07:30 AM)NilsDN Skreiv:
(06-28-2024, 09:49 PM)JackBlack Skreiv:
(06-28-2024, 12:20 PM)NilsDN Skreiv: Ok. Jeg foreslo Baidoo for noen uker siden. Siden da har han spilt enda bedre og har fått noen PL-klubber som undersøker litt. Det var ikle noe mer enn det. Jeg tror vi kunne kjøpt han for noen uker siden, for 6-7 millioner. Du gjør tydeligvis ikke det. Hvem av oss som har rett finner vi aldri ut av.

Jeg la ut en link og sa at det uansett ville vært vanskelig siden vi ikke hadde og fortsatt ikke har solgt Håkans.

Det var egentlig ikke noe mer enn det jeg hadde på hjertet. Jeg mener du er helt på jordet når du tror Baidoo er verdt 25-30 millioner og Molde ser ikke på oss som vi ser på Sogndal. Vi ser på Sogndal som en mulig leverandør av spillere, Molde ser ikke på oss som det. Vi har ikke solgt en spiller vi egentlig ville beholde/selge utenlands siden vi solgte Carew til RBK.

Vi har utover det et helt greit samarbeid med Sogndal. De spiller bl.a. med vår keeper. Skal du likevel ha en prissammenligning å gå etter er det Mannsverk. Sogndal solgte han for 10-12. Baidoo har vist mindre. Er mer risiko. Tipper 8-10 er prisen hans nå.
Angrepsspillere selges alltid dyrere enn defensive midtbanespillere. 
Dessuten har ikke Vålerenga 6-7 mill å legge på bordet nå. 
Det har vel vært relativt greit kommunisert med tanke på Ambina saken.

Forstår ikke hva du mener. Hvem er det som har kommunisert det, og har du i det hele tatt fått med deg at vi har kjøpt Ambina?

Angrepsspillere er ikke alltid dyrere enn defensvie midtbanespillere. Declan Rice ville kostet oss mer enn Brajanac. Ja, jeg vet det er to forskjellige ting og at du sikkert hadde med en uuttalt forutsetning om kvalitet også. Problemet er bare det at Sogndal selger ikke spillere på det prisnivået ukentlig. Så de har sikkert ikke en standard prisliste. Den siste "store" spilleren som kom fra Sogndal er Mannsverk. Han ble solgt for 10-12 millioner og var et godt kjent talent. Det er ikke Baidoo. Så det er ting som trekker prisen opp og det er ting som trekker prisen ned ifht Mannsverk.

Jeg tror vi kunne kjøpt Baidoo fot 6-8 millioner, pluss noen prosenter, hvis vi hadde lagt inn et bud på det for noen uker siden. Jeg vet ikke om det stemmer eller ikke. Det gjør heller ikke du. Det er ikke noe vits å diskutere det, det finner vi aldri ut av. Men jeg tror jeg er mye, mye nærmere enn de 25-30 millionene som en annen her mente han ville koste.

Sogndal solgte Ogbu til LSK for 3-4 millioner. De budene de fikk på Adams var ikke større enn at de lot kontrakten hans gå ut. Og den store, store gullkalven, Mannsverk, solgte de for 10-12 millioner til Molde. Folk må da gjerne gå rundt å tro at Sogndal kommer til å kreve 30 millioner for Baidoo, men det kommer de ikke til å gjøre.

Jeg foreslo Baidoo her for noen uker siden som erstatter for Håkans. Slutten av mai, tidlig juni. Når Håkans ble observert hos Hammarby. Bla tilbake og se om du vil. I den grad det i det hele tatt ble kommentert av andre så var det vel at folk mente Håkans var mye bedre. Så la jeg ut, som en oppdatering, at han nå ble fulgt av et par PL-klubber. Og skriver at det ville vel uansett blitt vanskelig siden vi ikke har solgt Håkans.

Av en eller annen grunn så må da minst tre stykker starte en diskusjon på det. En hevder spilleren koster 25 millioner (han gjør ikke, ref Mannsverk). En hevder vi ikke har penger (vi har, ref Ambina, Lange og Brajanac + at vi ville fått penger for Håkans). Og en hevder det bare er syting og klaging.

greia er bare at Sogndal har utalt flere ganger at dette er deres lotteribilett.  (ord som gullkalv  har blitt brukt, detminner lite om billigsalg. Mulig de ser for seg en sånn Gift Orban greie for alt jeg vet). Går han for 6 mill så skal jeg spise ordene mine. 

Jeg tror ikke det, men det får tiden vise. 
Branjac, Ambina og Lange ser så langt ut til å være langt billigere spillere enn det som har blitt snakket om fra Sogndal hold.
Pluss at rollene til spillerne inn er ganske anderledes en det vi ville fått i Baidoo. Lange som er det nærmeste å sammenligne med er mer en innoverkant med meget godt blikk og teknikk. En spiller som passer når vi skal bryte ned et lavtliggende forsvar.
Svar
Ny keepertrener hentet opp;

https://www.vif-fotball.no/nyheter/lukas...epertrener
Svar
Sakarias Opsahl ryktes bort fra Tromsø: https://www.itromso.no/meninger/i/JbEvqJ...ra-tromsoe
Svar
Nostalgi om han viser seg å ende opp her med tanke på arbeidet klubben har lagt ned på han tidligere år, men Petter Strand eller Elias Hagen må bok ut om det skal bli en realitet. Det bør også være motiverende for spillerne som føler at de ikke blir satset på. Da viser vi som klubb at det er andre innganger inn på laget enn å komme rett opp fra egen junioravdeling. Dette er også i tråd i henhold til hva klubben har kommunisert utad de seneste 4 årene. Tidligere år har vel de fleste aom har forlatt klubben i ung alder dratt smågrinete.

Han er vel mest lik Elias Hagen av spillerne som er i klibben? Jeg er litt usikker på hvordan han er aom spiller, men jeg har fått med meg at han har hevdet seg sterkt tidligere sesomger.

Samtidig må vi nok love spilleren en fast plass på laget dersom det skal bli en realitet ettersom han helt sikkert vil motta tilbud fra høyere nivå enn vi kan tilby per dags dato. Han er i alder der spilletid er alfa omega og til tross for at vi spiller i obos er det min hardere konkurranse om plassene hos oss enn det er hos FFK for eksempel.
Svar
Joda, nostalgisk med en retur for Opsahl, men det skjer neppe i sommer.
Vålerenga er gjerne over Tromsø i den historiske adelsrangen, men hvorfor en av de mest sentrale spillerne på fjorårets bronselag skulle ønske deg en tur til OBOS resten av sesongen kan jeg ikke forstå.
Svar
(07-03-2024, 09:16 AM)hmchrist Skreiv: Joda, nostalgisk med en retur for Opsahl, men det skjer neppe i sommer.
Vålerenga er gjerne over Tromsø i den historiske adelsrangen, men hvorfor en av de mest sentrale spillerne på fjorårets bronselag skulle ønske deg en tur til OBOS resten av sesongen kan jeg ikke forstå.

Enig, ville vært en glimrende signering, men ikke særlig realistisk og ikke der vi har størst behov. 

Det er vel i forsvarsleddet vi bør se etter nye. 

En del rykter på twitter om at Fasika forsvinner, det tror jeg vi er godt fornøyd med all den tid vi ikke bruker han men har han på lån et halvt år til. Men da begynner det å bli tynt på stopperplass og særlig når Kjelsen skal spille G19. Og på backplass er vi jo også ganske tynne. 

Men det største spørsmålet nå er vel hvem som forsvinner ut og hvor mye spilletid de nye gutta (Lange og Brajanac) får i starten. 

Er det noen muligheter for at noen vil overta lønnsutgiftene på Kamara da, han har kontrakt ut året, men nå er han vel tredjevalg på spissplassen og vi bruker kun en spiss. Tror han vil få minimalt med spilletid framover. Det handler mest om at han ikke er i fremtidsplanene og mindre om at han akkurat nå er så mye dårligere enn de to andre. Men de har lange kontrakter og en videreutviklings og vidersalgspotensial det har ikke han.  Reka er vel sikkert interessert.

Om vi enten beholder Bitiri (tviler på at det er sannsynlig) eller kvitter oss med Bitiri, Ofkir, Fasika og Kamara mot at vi henter inn en ny stopper eller enda heller en stopper og en back så har vi langt bedre balanse i laget samtidig som lønnsutgiftene nok går ned. 
Trolig forsvinner vel Håkans også det er ikke positivt, men det er til å leve med med tanke på hvor godt Jones og Risnæs har gjort det der og at Lange nå er inne.
Svar
Kan man spille CDM, så kan man også spille CM.
Svar
(07-04-2024, 04:57 AM)ForrestGump Skreiv: Kan man spille CDM, så kan man også spille CM.

Feil. Det er to vidt forskjellige roller.

Mye oftere at du ser "ankere" bli flyttet ned til midtstopperplass enn fremover i banen.
Svar


Gå til forum:


Bruker(e) som leser denne tråden: 18 Gjest(er)