Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
De andre 2024
(07-27-2024, 04:29 PM)JohnnyJ Skreiv:
(07-27-2024, 03:53 PM)Wild Touch Skreiv: Meget bra skrevet. Stiller meg bak denne.

https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/KMM...enn-fansen

Mange selvmotsigelser her.

Roser den gule veggen og fansen til Dortmund der det er supporterne som styrer klubben. Konkluderer likevel med at supporterne er like viktige som "Barnefamilier, WAGs, pundits, og pubgjester". 
Dette er selvsagt helt feil. Fotball ER FOR supporterne. Spillere, trenere kommer og går men supporterne består. Derfor er det supporterne som er selve ryggraden i en fotballklubb, og ja, deres ord veier tyngre enn pubgjester og barnefamilier som dukker opp på 2 kamper i løpet av året. 

Det eneste han bidrar med i debatten er å diskredittere supporterne sine meninger. VG sine standpunkter med Welhaven i spissen er viden kjent, og ikke overraskende at det kommer unyansert oppgulp fra den kanten igjen.

Ikke veldig reflektert det innlegget der? Fotball kan bety så mangt for alle og enhver. For Cristiano Ronaldo har nok fotball vært en vei til berømmelse. Han har mest trolig blitt drevet av suget til å hele til å hele tiden være den beste fra ung alder. For deg betyr fotball mest trolig mye i form av å vise støtte ovenfor Klubben i ditt hjerte. For andre kan fotballsendingene på TV-en mens man er på hytta være ukens høydepunkt. Poenget mitt er at fotball kan være like viktig for all og enhver uavhengig hvilken form for tilknytning man har til det. Dersom man spør ronaldo vil han garantert heller ha små barn med ronaldodrakter enn aldrende menn som tenner bluss og drikker øl. 

Det er også sånn at en av de største inntektene til NFF er TV-avtalen for eliteserien og Tv2 ville neppe brukt massevis av kroner på en slik avtale dersom det ikke var seere. Sånn sett kan man argumentere for at Tv-seerne faktisk er viktigere for økonomien til klubbene enn hva tribuneaupportere er. 

Men det må også legges til at tribunelivet i Norge har blitt mye bedre de seneste årene og at den forbedrede av TV-avtalen kan komme av den grunn. Derfor er det flere faktorer og variabler som spiller inn, men en enkel konklusjon er at uten Tv-avtale overleve ikke norsk fotball slik vi kjenner det i dag, men det gjør den heller ikke uten tilskuere på stadion. Derfor er alle parter avhengig av hverandre. Men er det oppriktig slik at en Vålerengasupporter som bor i London er mindre verdt enn en som er på stadion annenhver uke?
Svar
(07-27-2024, 05:05 PM)Majorstuen Skreiv:
(07-27-2024, 04:29 PM)JohnnyJ Skreiv:
(07-27-2024, 03:53 PM)Wild Touch Skreiv: Meget bra skrevet. Stiller meg bak denne.

https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/KMM...enn-fansen

Mange selvmotsigelser her.

Roser den gule veggen og fansen til Dortmund der det er supporterne som styrer klubben. Konkluderer likevel med at supporterne er like viktige som "Barnefamilier, WAGs, pundits, og pubgjester". 
Dette er selvsagt helt feil. Fotball ER FOR supporterne. Spillere, trenere kommer og går men supporterne består. Derfor er det supporterne som er selve ryggraden i en fotballklubb, og ja, deres ord veier tyngre enn pubgjester og barnefamilier som dukker opp på 2 kamper i løpet av året. 

Det eneste han bidrar med i debatten er å diskredittere supporterne sine meninger. VG sine standpunkter med Welhaven i spissen er viden kjent, og ikke overraskende at det kommer unyansert oppgulp fra den kanten igjen.


Men det må også legges til at tribunelivet i Norge har blitt mye bedre de seneste årene og at den forbedrede av TV-avtalen kan komme av den grunn. Derfor er det flere faktorer og variabler som spiller inn, men en enkel konklusjon er at uten Tv-avtale overleve ikke norsk fotball slik vi kjenner det i dag, men det gjør den heller ikke uten tilskuere på stadion. Derfor er alle parter avhengig av hverandre. Men er det oppriktig slik at en Vålerengasupporter som bor i London er mindre verdt enn en som er på stadion annenhver uke?

Jeg går også under paraplyen som nøytral fotballfan når jeg går på puben med kompiser for å se en Premier league-kamp. Men da er jeg faktisk ydmyk nok til å vite at stemmen min ikke er like mye verdt som en Leeds-supporter som er på kampen. Ikke er jeg medlem av supporterklubben, ikke engasjererer jeg meg nok til å bli lei meg når de taper en kamp, ikke bruker jeg penger eller tid på å følge klubben heller. Jeg har mine tanker om VAR i premier league men da lar jeg heller de som er mer engasjerte få ta den diskusjonen.

Det er for meg åpenbart at de mest ivrige supporterne burde ha størst bestemmelsesrett, hvorfor skal nøytrale eller mindre engasjerte fans bruke sin stemme når de likevel ikke bryr seg? 
Alle klubber burde forøvrig vært medlemsstyrte sånn at det hadde vært reell demokrati i fotballen, men det er en annen diskusjon. Da ville uansett ikke disse personene du nevner møtt opp på møter eller tatt del i avstemminger.
Svar
Nå vel Stabæk utelukkes i kampen om opprykksplassene!
Svar
(07-27-2024, 05:26 PM)JohnnyJ Skreiv:
(07-27-2024, 05:05 PM)Majorstuen Skreiv:
(07-27-2024, 04:29 PM)JohnnyJ Skreiv:
(07-27-2024, 03:53 PM)Wild Touch Skreiv: Meget bra skrevet. Stiller meg bak denne.

https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/KMM...enn-fansen

Mange selvmotsigelser her.

Roser den gule veggen og fansen til Dortmund der det er supporterne som styrer klubben. Konkluderer likevel med at supporterne er like viktige som "Barnefamilier, WAGs, pundits, og pubgjester". 
Dette er selvsagt helt feil. Fotball ER FOR supporterne. Spillere, trenere kommer og går men supporterne består. Derfor er det supporterne som er selve ryggraden i en fotballklubb, og ja, deres ord veier tyngre enn pubgjester og barnefamilier som dukker opp på 2 kamper i løpet av året. 

Det eneste han bidrar med i debatten er å diskredittere supporterne sine meninger. VG sine standpunkter med Welhaven i spissen er viden kjent, og ikke overraskende at det kommer unyansert oppgulp fra den kanten igjen.


Men det må også legges til at tribunelivet i Norge har blitt mye bedre de seneste årene og at den forbedrede av TV-avtalen kan komme av den grunn. Derfor er det flere faktorer og variabler som spiller inn, men en enkel konklusjon er at uten Tv-avtale overleve ikke norsk fotball slik vi kjenner det i dag, men det gjør den heller ikke uten tilskuere på stadion. Derfor er alle parter avhengig av hverandre. Men er det oppriktig slik at en Vålerengasupporter som bor i London er mindre verdt enn en som er på stadion annenhver uke?

Jeg går også under paraplyen som nøytral fotballfan når jeg går på puben med kompiser for å se en Premier league-kamp. Men da er jeg faktisk ydmyk nok til å vite at stemmen min ikke er like mye verdt som en Leeds-supporter som er på kampen. Ikke er jeg medlem av supporterklubben, ikke engasjererer jeg meg nok til å bli lei meg når de taper en kamp, ikke bruker jeg penger eller tid på å følge klubben heller. Jeg har mine tanker om VAR i premier league men da lar jeg heller de som er mer engasjerte få ta den diskusjonen.

Det er for meg åpenbart at de mest ivrige supporterne burde ha størst bestemmelsesrett, hvorfor skal nøytrale eller mindre engasjerte fans bruke sin stemme når de likevel ikke bryr seg? 
Alle klubber burde forøvrig vært medlemsstyrte sånn at det hadde vært reell demokrati i fotballen, men det er en annen diskusjon. Da ville uansett ikke disse personene du nevner møtt opp på møter eller tatt del i avstemminger

Poenget mitt er at du har dannet deg et bilde av at man må fysisk være tilstede for å kunne ha en egen mening. Det finnes flust av Vålerenga-fans over hele Norge som ikke har mulighet til å være tilstede, men som helt sikkert har meninger, og flere av dem har helt sikkert bedre forståelse og kunnskap om sporten  enn både deg og meg. 

Jeg er helt enig at fans som møter opp hver uke skal bli hørt, men de skal ikke ha noe større innvirkning på sporten enn nøytrale fans. Oppmøtende supportere bør ha innvirkning på arrangement, men dersom det gjelder sportslige vurderinger bør ikke jeg, ikke du, og heller ikke Petter Strand ha noe større innvirkning enn andre. Fotball er en internasjonal sport som betyr så mye forskjellige for mange forskjellige.Noen vil spille det. Andre vil synge for full hals på tribunen. Noen vil kaste tennisballer og fiskekaker, mens noen spiser taco foran TV-skjermen hver uke og bruker fotball som en måte å alle familien på.

Hadde det ikke vært for nøytrale fans hadde ViF mest trolig ikke eksistert. Jeg vet ikke hvem som gir mest av Trøim VS deler av østblokka?
Svar
Det er litt moro at Hans Petter Sjøli trekk fram Dortmund, ja i og med at tennisballane og dei radiostyrte bilane er verkemiddel norske supporterar har lært frå tysk fotball. Der stoppa supporterane kampane i protest mot ei opning for investorar.

Då er det eigarmøtet i NTF som avgjer kva synet til NFF-styret skal vera.
https://www.kfl.no/var-fotballdemokrati/
Svar
Som allerede sagt så er dette demokrati. Det er ingen som er mer eller mindre verdt av supportere.

Ønsker noen at Vålerenga skal være for og ikke mot VAR så er det forslag til årsmøte og avstemming der. Flertallet bestemmer. Problemet er ikke fravær av demokrati eller at noen er mer verdt enn andre. Men for å få si din mening må du være medlem i klubben. Og møte opp på årsmøtet.

Så sånn sett kan du si at det er forskjell. Det er de som betaler medlemsavgift og som setter av en kveld som får mene noe om hva klubben skal mene. Uansett om det er oss, LSK, Molde eller noen andre. Alle norske klubber er demokratisk styrt og alle har sitt årsmøte som øverste organ. Og så styrer det valgte styret mellom årsmøtene.

Å påstå at det er forskjell på folk blir da litt søkt. De som ikke bruker tid på sin sak er det rimelig å anta at ikke er like interessert som de som faktisk gjør. Og da mister de innflytelse. Men det er helt selvvalgt.
Svar
Bra runde for oss det her og stort sett.

xxx avgir poeng. Stabæk og, men de taper jo mot Moss som da får 3. Mens Bryne spiller sin første uavgjort og avgir 2. Seier på bursdagen og vi begynner å få en luke.
Svar
(07-27-2024, 08:09 PM)NilsDN Skreiv: Bra runde for oss det her og stort sett.

xxx avgir poeng. Stabæk og, men de taper jo mot Moss som da får 3. Mens Bryne spiller sin første uavgjort og avgir 2. Seier på bursdagen og vi begynner å få en luke.

Yes! Spørsmålet er om vi er best i byen? :S
Svar
(07-27-2024, 08:09 PM)NilsDN Skreiv: Bra runde for oss det her og stort sett.

xxx avgir poeng. Stabæk og, men de taper jo mot Moss som da får 3. Mens Bryne spiller sin første uavgjort og avgir 2. Seier på bursdagen og vi begynner å få en luke.

Det var gode resultater ja. Gjør vi jobben, blir det mindre trøkk, og tror at et "lekent" Vålerenga spiller bedre uten press. Der er noen som leverer bedre under press, men historien sier at vi gjør ille det.
Svar
Satser på seier mandag!
Svar


Gå til forum:


Bruker(e) som leser denne tråden: 5 Gjest(er)