Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rykte og ønsketråd sommer 2024
(09-16-2024, 02:44 PM)NilsDN Skreiv: Tromsø har i hvert fall hentet 18 år gammel venstreback fra Kjelsås.

https://www.nordlys.no/filip-18-klar-for...34-2040827

Får håpe det er en vi har hatt kontroll på, så det ikke blir en ny Romsaas-historie ut av det.

Han der er god. 
Hadde veldig gjerne sett han i Vålerenga.
klassisk vingback, sånne som etterlater seg masse rom Wink

Var kamp mellom Tromsø og Sarpsborg tilslutt.
Svar
Synes Sjøeng er litt «shaky» til tider, kan det være et alternativ å signere Kristoffer Klaesson? Synes uansett vi trenger en klasse keeper når vi er tilbake i eliten
Svar
Kan være enig at Sjøeng er shaky til tider, men han har vært veldig bra i det siste. Når det er sagt er klaesson alt annet en stabil. Om vi skulle hatt en klassekeeper er ikke Klaesson det beste alternativet.
Svar
Tror uansett at vi er nødt til å ta noen litt tøffe og kanskje litt kjipe valg i 2025.

De 5 bakerste og spissplassen er vel der vi må forsterke. Vi bør ha inn 4-5 spillere som går rett inn på laget om vi skal ha ambisjoner om noe mer enn å bare sloss mot nedrykk i 2025.
Svar
Tror vi at både Mees og mo er med neste år?

Jeg ville satset på Mees..
Svar
Nå har Brajanac gjort det bra scoringsmessig, men føler med Mees. Han var kanongod når han mista plassen. I tillegg føler jeg han er en mye mere lagspiller. Gleden han viste på vegne av andre og klubben, ser jeg ikke på samme måte hos Brajanac. Mulig det bare er meg.
Svar
(09-23-2024, 02:50 PM)Glennsoe Skreiv: Tror vi at både Mees og mo er med neste år?

Jeg ville satset på Mees..

Begge er så klart med neste år. Om de er her om et år idag, er et spørsmål om de kan levere på eliteserie nivå eller ikke.
Svar
Vet at mange liker Mees, men jeg syntes ikke han har vist i nærheten av nok til at han skal være et klart førstevalg. I hvert fall ikke om vi har ambisjoner. Jeg var helt sikker på at vi skulle hente ny spiss dette vinduet, nettopp fordi Mees ikke har vist mer enn "ok" nivå. De fleste spissene i OBOS ville scoret en del mål for dette laget, og jeg syntes i mange av kampene har han nok vært en av de svakere spillerne på laget. Men elsker typen og håper han blir lenge i klubben.

Brajanac syntes jeg heller ikke har helt overbevist enda. Han har mer ekstremferdigheter enn Mees, spesielt i form av hodestyrke. Virker som trenerne er ganske bestemt på at han er førstevalg og foran Mees i køen. Syntes han har vist nok til å delvis rettferdiggjøre det, men han har heller ikke "gjort plassen til sin egen" - for å bruke en klisje.

Tror Brajanac egentlig er hentet mtp. neste år, og tviler på at vi henter ny spiss i vinter. Med mindre Mees vil forlate klubben, da trenger vi selvfølgelig en erstatter.
Svar
Etter mitt syn så er verken Mees eller Mo gode nok til å være førstevalget, selv om så klart begge er gode nok til å være i troppen. Etter mitt syn så er egentlig også Mees bedre all round, mens Mo kanskje er mer målfarlig. Mo virker mest som en budsjettversjon av Ilic. Men synes ingen av dem er spesielt kliniske avsluttere, selv om det har blitt en del mål likevel mot svak motstand.

Jeg tror ingen av dem har 15 Eliteseriemål i seg i 2025 dessverre og det er det vi trenger. Men Mo har vel stort sett scoret målene sine som tap-ins innenfor 5-meter. Og jeg synes han bidrar lite i banespillet. For lite egentlig. Så jeg ville nok byttet ut Kamara med en som var bedre enn begge. Vi trenger 3 spisser og nummer 2 og 3 kan godt være Mo og Mees.

Sentral midtbane synes jeg er bra. Det er gode spillere med litt varierte ferdigheter. Her har vi Strand/Bjødal, Hagen/Ambina og Lange/Riisnæs. Dobbel dekning og vanskelig å finne spillere som er markert mye bedre. Jarl kan vel også steppe inn for Ambina.

Vi vet vel at Kamara og Idumba drar. Så løsning på stopper og spissplass er å hente inn spillere som skal rett inn i 11'er. Er skeptisk til også om Jarl og Kiil Olsen er gode nok når de blir satt under press, som de nok kommer til å bli i mye større grad i Eliteserien.

På backplass så mener jeg vi egentlig trenger 2 inn. Jeg tror ikke Borch blir en back på høyt Eliteserienivå, selv om jeg liker fyren aldri så mye.

Men hvis vi ikke får inn 2-3 nye fjes i forsvarsrekka og en spiss som scorer på mer enn bare tap ins og kanskje også en venstrekant så kommer nok 2025 til å ligne for mye på 2023 egentlig. Vi lurer oss selv hvis vi tror at det laget vi har i dag er bra nok til å sloss særlig høyt på tabellen. Fundamentet er der, det er ingen spesielt svake punkter og bredden i troppen er god. Men vi må likevel ha inn noen som hever oss. Stallen, som den er i dag, tilsier en plass fra nummer 10 eller lavere.
Svar
(09-23-2024, 04:33 PM)NilsDN Skreiv: Etter mitt syn så er verken Mees eller Mo gode nok til å være førstevalget, selv om så klart begge er gode nok til å være i troppen. Etter mitt syn så er egentlig også Mees bedre all round, mens Mo kanskje er mer målfarlig. Mo virker mest som en budsjettversjon av Ilic. Men synes ingen av dem er spesielt kliniske avsluttere, selv om det har blitt en del mål likevel mot svak motstand.

Jeg tror ingen av dem har 15 Eliteseriemål i seg i 2025 dessverre og det er det vi trenger. Men Mo har vel stort sett scoret målene sine som tap-ins innenfor 5-meter. Og jeg synes han bidrar lite i banespillet. For lite egentlig. Så jeg ville nok byttet ut Kamara med en som var bedre enn begge. Vi trenger 3 spisser og nummer 2 og 3 kan godt være Mo og Mees.

Sentral midtbane synes jeg er bra. Det er gode spillere med litt varierte ferdigheter. Her har vi Strand/Bjødal, Hagen/Ambina og Lange/Riisnæs. Dobbel dekning og vanskelig å finne spillere som er markert mye bedre. Jarl kan vel også steppe inn for Ambina.

Vi vet vel at Kamara og Idumba drar. Så løsning på stopper og spissplass er å hente inn spillere som skal rett inn i 11'er. Er skeptisk til også om Jarl og Kiil Olsen er gode nok når de blir satt under press, som de nok kommer til å bli i mye større grad i Eliteserien.

På backplass så mener jeg vi egentlig trenger 2 inn. Jeg tror ikke Borch blir en back på høyt Eliteserienivå, selv om jeg liker fyren aldri så mye.

Men hvis vi ikke får inn 2-3 nye fjes i forsvarsrekka og en spiss som scorer på mer enn bare tap ins og kanskje også en venstrekant så kommer nok 2025 til å ligne for mye på 2023 egentlig. Vi lurer oss selv hvis vi tror at det laget vi har i dag er bra nok til å sloss særlig høyt på tabellen. Fundamentet er der, det er ingen spesielt svake punkter og bredden i troppen er god. Men vi må likevel ha inn noen som hever oss. Stallen, som den er i dag, tilsier en plass fra nummer 10 eller lavere.
Og hvilken spiss skulle det vært @nils ? Den spissen du nevner koster kjapt 15 mill om ikke mer og med de andre spillerene du nevner så er vi kjapt på 30-35.. Det er en utopi.Er enig i at ingen av spissene har imponert så langt, men litt is i magen må vi ha. Mo har vært her i 3 mnd og Mees fikk vi vel så og si gratis og så dårlig har de ikke vært . Begge viser og innstats. 
 En topp tre neste år hadde vært artig, men kanskje greit å være mer edruelig å satse på topp 6-7 og det har vi etter mitt syn en god nok tropp til om vi får par spillere på back og i midtforsvaret.
Svar


Gå til forum:


Bruker(e) som leser denne tråden: 7 Gjest(er)