Trådvurdering:
  • 1 stemmer - 2 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rykte og ønsketråd vinter/vår 24/25
(11-26-2024, 04:21 PM)JackBlack Skreiv:
Da er det bekreftet at Fasika Idumba og Ola Kamara er ferdig i klubben.

https://www.dagsavisen.no/oslo/sport/tri...en-vi-har/

bra å få det bekreftet. Og som vi har sagt en stund så er den avgjørelsen den enste som gir mening, selv om de fortjener all mulig ros for å ha vært proffe, bidratt på trening og klart å sette laget foran seg selv så kan de ikke få kontrakt når det er langt mindre sannsynlig at de ville fått spilletid til neste år enn i år. Jeg vet lite om lønna til Idumna, men Kamara tror jeg ikke var billig med sin CV så det bør åpne noen muligheter for å få inn nye. Virker som ting sakte men sikkert begynner å ta form nå så har Jokke gode muligheter for å jobbe med overganger de neste ukene. 

Før sesongen var vel OB nærmest å sikre seg Bjørdal. Vg skrev om bud på ti mill, da vil jeg tro de hadde vært villige til å spytte litt i lønningsposen hans og. Han har fått ros av Jokke og andre flere ganger for å velge å bli her til tross for langt lavere lønn. Men hvor mye lavere klarte jeg ikke å finne så da spørs det vel om de noen gang har sagt det. Så får vi bare håpe da at han er villig til det videre også, jeg kan ikke skjønne at han skal ha sunket i verdi etter i år. Men han har kontrakt i flere år så vi må ikke selge. 

Ellers sier Hornland at han er sliten og ikke vet om han orker et år til. Da magner det vel bare at Knutsen endelig skal dra til utlandet så kan det hende at noen av storlagene kollapser og. Må si jeg gleder meg skikkelig til neste sesong, selv om det ikke er noen tvil om at vi må handle.
Svar
Ja, bra å få det bekreftet. Selv om jeg hadde blitt mer overraska hvis de ble enn jeg ble over at de dro da.

Personlig blir jeg mer overraska om Bjørdal forsvinner nå enn om han hadde gjort det etter nedrykket. Han har en kid på 18 måneder, en samboer som jeg antar at har en jobb der hun tjener sine egne penger. Er man en ung fyr uten forpliktelser så kan man reise litt rundt og gå for de feteste lønningene. Med familie og barn så er det litt annerledes. Rent økonomisk så må man jo da sammenlikne hva samlet inntekt for begge blir her vs andre steder. Det hjelper jo lite om Bjørdal tjener mer hvis samboer blir stående uten inntekt. Hva koster det å komme seg ut og inn av boligmarkeder. Og andre ting som om man virkelig har lyst til å flytte fra familie og venner?

Alt har sin pris så klart og de fleste er villige til å ofre litt mer for 10 millioner i året sammenliknet med f.eks. 3. Jeg tror nok dessverre at Bjørdal er mye næmere klubber som kan betale 3 enn han er klubber som kan betale 10. Jeg er kjempefornøyd med Bjørdal, men han er også en 28 år gammel midtbanespiller, med 2 år igjen på kontrakten, og som har fartstid fra norsk nivå 1 og 2. Ingen landskamper.

Foreslår heller vi belønner han med et lønnspålegg, kanskje et brukbart sign on fee og en 4 års kontrakt. Som andre har sagt, det er i sånne situasjoner vi trenger Trøim. Mye bedre om han bruker pengene sine på at vi kan beholde de vi ønsker å beholde. Og ikke bare pøser inn penger på et eller annet bomkjøp. Samme med unge spillere, f eks Jones nå. Gi fyren et lønnstilbud som i hvert fall er så bra at han ikke bare setter seg på første fly så fort noen er interessert. Da har vi også en lengre kontrakt og mer forhandlingsmakt den dagen noen faktisk blir det. Det er veldig mye mer lønnsomt, også økonomisk, å beholde enn å hele tiden skulle fornye.
Svar
Håper Jokke også får fikset ny kontrakt for Hammer-Kjelsen. Ville vært tragisk hvis han forsvant uten å legge igjen en krone. Med ny kontakt kan han kanskje da lånes ut og få spilletid i 2025 i en passende klubb.
Svar
I årets første treningskamper syntes jeg idumba var bedre enn Ambina.

Ikke alle som tilpasser seg like godt..

Tror Idumba lett finner seg en ny klubb..
Svar
Håper og tror på minst 2 signeringer før jul.
Tipper det ventes på avslutningen av eliteserien til helga før ting blir kommunisert hvert fall.
Svar
(Igår, 06:09 PM)VIF123 Skreiv: Håper og tror på minst 2 signeringer før jul.
Tipper det ventes på avslutningen av eliteserien til helga før ting blir kommunisert hvert fall.

Jeg er ikke like sikker som deg. Men det hadde vært bra.
Svar

Gå til forum:

Bruker(e) som leser denne tråden: ep1fo, 9 Gjest(er)