11-26-2024, 07:24 PM
(11-26-2024, 04:21 PM)JackBlack Skreiv:
Da er det bekreftet at Fasika Idumba og Ola Kamara er ferdig i klubben.
https://www.dagsavisen.no/oslo/sport/tri...en-vi-har/
bra å få det bekreftet. Og som vi har sagt en stund så er den avgjørelsen den enste som gir mening, selv om de fortjener all mulig ros for å ha vært proffe, bidratt på trening og klart å sette laget foran seg selv så kan de ikke få kontrakt når det er langt mindre sannsynlig at de ville fått spilletid til neste år enn i år. Jeg vet lite om lønna til Idumna, men Kamara tror jeg ikke var billig med sin CV så det bør åpne noen muligheter for å få inn nye. Virker som ting sakte men sikkert begynner å ta form nå så har Jokke gode muligheter for å jobbe med overganger de neste ukene.
Før sesongen var vel OB nærmest å sikre seg Bjørdal. Vg skrev om bud på ti mill, da vil jeg tro de hadde vært villige til å spytte litt i lønningsposen hans og. Han har fått ros av Jokke og andre flere ganger for å velge å bli her til tross for langt lavere lønn. Men hvor mye lavere klarte jeg ikke å finne så da spørs det vel om de noen gang har sagt det. Så får vi bare håpe da at han er villig til det videre også, jeg kan ikke skjønne at han skal ha sunket i verdi etter i år. Men han har kontrakt i flere år så vi må ikke selge.
Ellers sier Hornland at han er sliten og ikke vet om han orker et år til. Da magner det vel bare at Knutsen endelig skal dra til utlandet så kan det hende at noen av storlagene kollapser og. Må si jeg gleder meg skikkelig til neste sesong, selv om det ikke er noen tvil om at vi må handle.