Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rykte og ønsketråd sommer 2024
(07-28-2024, 12:43 PM)JohnnyJ Skreiv:
(07-28-2024, 09:59 AM)NilsDN Skreiv:
(07-27-2024, 12:10 PM)Blue 1978 Skreiv: Baidoo får vi ikke . Er allerede verdt 14 mill og tviler på han går for under 20 . Slik jeg har forstått er flere klubber i Europa allerede interessert i han.. @Oldtimer , forslag på back som kunne passet inn hos oss?

Mulig jeg tar feil, men tviler sterkt på at Sogndal får 20 millioner for han. Hvem kjøper spillere med en halv sesong for Sogndal i OBOS-ligaen for 20 millioner? 

Ismaheel gikk vel fra FFK for 6-7 millioner. Hvis vi byr det vi får for Håkans og slenger med en videresalgsklausul så er vi på Mannsverknivå. Det tror jeg også Sogndal hadde akseptert.

Enig i at vi trenger backer og stoppere også. Men vi trenger noen neste nivå spillere også. Vi er ikke bedre nå enn når vi rykket ned.

Baidoo herjet i går også i kampen mot Start. 

Espen Ween meldte på OBOS-sendinga i går at han mest sannsynlig har spilt sin siste kamp for Sogndal, og at det er mange storklubber i Europa som er ute etter han nå.

Det hadde vært veldig rart om vi gikk for Baidoo nå. Utvilsomt en glitrende spiller, men timinga er merkelig når større klubber enn vår er interessert og han spiller på plassen der vi har best dekning. 

Selv om vi selger Håkans så har vi Jones som har vært fast på høyre og Thorvaldsen som virkelig fortjener mer spilletid som er best på venstre. De to kan virkelig herje med forsvar. 
Så har vi Kamara da som nok er nummer tre i rekka på spiss plass, men som har vist a han kan gjøre det veldig bra som høyre kant. Han har kontrakt ut året og vi bør prøve å få litt ut av han før han forsvinner. Han er i mine øyne en meget solid erstatning for en Obos klubb. Så har vi Obasi da som kanskje vil få litt mer spilletid utover høsten, han kan spille på begge kanter. Vi har Bully som kan brukes som kant på begge sider og som nå har fått litt kontinuitet i treningen, fortsetter det sånn bør han helt klart være klar for spilletid. 
Så har vi Lange da som de først snakket om å bruke som kant. Nå ser det kanskje ut som de planlegger å bruke han i en Bjørdal rolle som den mest offensive av midtbanespillerne, men han ser fryktelig god ut og Bjørdal er vel omtrent den vanskeligste å konkurrere ut. Det er vel noe av grunnen til at Kurd Rønning ikke vil signere ny kontakt, men så lenge han ikke er solgt er han også med å sloss der. 

Så ja om Baido var mulig å hente så kunne vi gjort det etter sesongen da har vi trolig ikke Kamara mer og da er fort Kurd også borte. Men å hente han nå hadde virket helt merkelig når man ser hvordan stallen er sammensatt. 
Kommer det flere inn nå så må det være i forsvar om ikke flere enn Håkans forsvinner. 

Misforstå meg rett jeg tror ikke vi har noen sjanse til å hente Baido nå om vi gjerne ville, men selv med muligheten hadde det vært veldig rart.
Svar
Jeg er helt enig i at vår beste sjanse til å hente han var tidlig i juni. Før andre fikk øynene opp for han. Men storklubber kjøper ikke Baidoo for at han skal spille for dem. Han er fortsatt uferdig. Hans smarteste karrieretrekk tror jeg vil være å gå til eb større norsk klubb å spille der. Ikke spille akademifotball i en stor klubb.
Svar
Må ærlig innrømme at jeg ikke har sett han spille. Tviler ikke på at han er veldig god, men som det er påpekt ovenfor så har vi andre alternativer på kantene som og må bli prioritert. Jones vil ryke om han ikke får en fast plass. Han har heller ikke skrevet ny kontrakt. Så ha vi Obusi som og ble lovpriset før sesongen på høyresiden Tipper Risnæs eller Lange tar venstre siden også har vi Thorvaldsen der i tillegg.

Er heller mer opptatt av at vi skal finne den neste Baidoo som ingens har oppdaget og som vi kan få for en billig penge. Noe jeg ikke tror vi har mye av pdt. Skjønte på JJ at dette med scouting fremover skal bli prioritert noe jeg tror er veldig lurt. Vi burde hatt en scout som utelukkende jobber med med Afrika.

Nå må vi må først jobbe med der vi er svakest og det er bakover og på VB også burde vi ideelt sett fått inn en venstrebeint midstopper, men det tviler jeg på skjer i dette vinduet
Svar
Venstrebacken til Start virker spennende etter kampen forrige runde spør du meg. 100% innsats, bra fysikk og fremoverlent. Jeg har ingen anelse om hvordan han har gjort det resten av sesongen riktignok, men dersom han spiller som han gjorde mot oss over tid vil klubber som Molde og B/G komme oss i forkjøpet om han ikke er aktuell nå.

Stabæk har også noen talenter med høyere potensial enn våre egne per dags dato. Dette er spillere som ikke har fått gjennombruddet sitt ennå og det resulterer ofte i at Molde og B/G ikke er interessert. Siem, Bakke og Myhre har også en bra dialog med Loberto vil jeg tro.

Filip Riise, Sebastian Olderheim, Oskar Spiten-Nysæther er alle eksempler. De to sistnevnte ville mest trolig kostet for mye X2 og litt til, men dersom vi går opp og Stabæk blir i Obosligaen er det faktisk en realistisk mulighet dersom spillerne ønsker å spille eliteserie. VIF som klubb må også villig til å bruke 8-sifret beløp slik man gjorde med Ilic. Det ville gitt store indirekte effekter med tanke på markedsføring ettersom man som klubb viser at VIF henter de største spillerne til Stabæk. Det vil gjøre det lettere for fremtidige signerer. Men som sagt, dersom de vil bort kan det være mulig å hente de for 20.000’-30.000’ pluss en god fortjeneste. Dette er spillere som alle vet vil havne utenfor Norges grenser en dag uansett. Spesielt Olderheim.
Svar
Venstrebacken til start?
Ble ikke han byttet ut etter 45 min mot Sogndal?

Da håper jeg heller de ser på bankene til Moss. Poengspillere begge to, men det er kanskje bare Hoffman som passer inn i systemet vårt.
Svar
(07-28-2024, 06:00 PM)JackBlack Skreiv: Venstrebacken til start?

Da håper jeg heller de ser på bankene til Moss. Poengspillere begge to, men det er kanskje bare Hoffman som passer inn i systemet vårt.

Som sagt, jeg er usikker på han, men jeg synes han bar bra mot oss. Han bevar synlig i begge bokser mot oss + scoring. *edit - han ble byttet inn i pausen mot Sogndal.
Svar
Antar at du mener Deni Dashaev. Født 2004, lokal gutt fra Sørlandet. Enig han var god mot oss.
Svar
(07-28-2024, 06:07 PM)Majorstuen Skreiv:
(07-28-2024, 06:00 PM)JackBlack Skreiv: Venstrebacken til start?

Som sagt, jeg er usikker på han, men jeg synes han bar bra mot oss. Han bevar synlig i begge bokser mot oss + scoring. *edit - han ble byttet inn i pausen mot Sogndal.

Du har rett. 
Joda, spennende type. Men veldig ung og uferdig. ifølge sofascore har han kun en skikkelig god kamp i år og det var mot Vålerenga.
Svar
Bud på Håkans er akseptert i følge Nettavisen

Daniel Håkans, Vålerenga | Nettavisen erfarer: Vålerenga har akseptert bud på Håkans
Svar
(07-29-2024, 03:07 PM)NilsDN Skreiv: Bud på Håkans er akseptert i følge Nettavisen

Daniel Håkans, Vålerenga | Nettavisen erfarer: Vålerenga har akseptert bud på Håkans

Med 9,5 mill umiddelbart lukter det forsterkning på backplass.
Svar

Gå til forum:

Bruker(e) som leser denne tråden: 23 Gjest(er)