Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
De andre 2024
(09-10-2024, 06:44 PM)NilsDN Skreiv: Tydelig at Covid har gjort noe med korttidsminnet her Smile

Riisnæs debuterte i serien helt på tampen av 2021-sesongen. Han hadde aldri noe med at FHM Abu spilte aldri for Fagermo. Han dro på utlån i mars 2020 og kom aldri tilbake. Israelsson dro fra oss foran 2020. Lekven dro etter 2020. Abdi dro etter 2018.

FHM dro sommeren 2021. Da var han akkurat blitt 22. Han spilte 58 kamper i Eliteserien for oss. Han kom i 2017, som 17-åring. Ble 18 senere samme år. Han ble satser på, men gikk læretiden i ulike roller. Han var her samtidig med mange av de som ble nevnt, men de fleste av dem var jo borte når han dro. Så i den grad de var konkurrenter så var konkurransen fra dem borte.

Han ønsket å spille midtbane og det var vel grunnen til at han dro. Fagermo hadde sin 11’er og så vist jeg husker så brukte han minst halve 2021 på å skjønne at Osame ikke var indreløper. Jeg tror at både OJ og Tobias Christensen var foran han i koen på 6’er plassen og det var vel derfor han dro.

Men 58 Eliteseriekamper før 22, selv om mange var som innbytter, er ikke dårlig.

Uansett har han dratt nå så det er jo ikke så mye å snakke om.

Her er for øvrig en artikkel om han fra TV2 i går
https://www.tv2.no/sport/fotball/ekstrem.../16983405/

Nå skrev jo ikke jeg noe annet rundt Riisnæs enn at han også ble brukt som back i backfirer av Fagermo. Satte vel aldri han opp mot verken abu eller abdi. (Y)
Svar
(09-10-2024, 05:30 PM)Majorstuen Skreiv:
(09-09-2024, 06:34 PM)JohnnyJ Skreiv: Synes det stikker mer i hjertet at en skikkelig Vålerenga-gutt som Kurd Rønning som gikk på VGS på initility velger å stikke av til vestlandet. Her må agentene ha hvisket han i øret.

Horn Myhre som kom fra Ullern som 17 åring og ble satset på men som likevel ønsket seg bort sier meg at han aldri hadde hjertet i klubben. Synes ikke det var et stort tap da og heller ikke nå. Det er ikke gitt at han hadde fått den samme utviklingen eller progresjonen her som i Brann. Synes han var for veik og duellsvak til å spille midtbane, dessuten hadde vi også spillere som f.eks Grødem (som kom samtidig) og Fridjonsson som var bedre offensivt enn FHM

Horn Myhre ble værende lenger enn vi kunne forvente spør du meg. Han spilte aldri en dårlig kamp de gangene han fikk muligheten. Fagermo brukte også Riisnæs og Horn Myhre som høyrebacker pga manglende muligheter til å dytte de inn sentralt. VIF som klubb satset aldri på Horn Myhre - enkelt og greit. Oldrup, Abu, Israelason, Lekven, OTH, Ibrahim ble alle foretrukket foran FHM. På høyreback var han andrefiolin bak Borch. Og si at han ikke hadde hjerte for Enga blir helt feil. Det eneste vi kan gjøre er å håpe at han velger VIF den dagen han er ferdig med et utenlandsopphold.
Helt enig med deg Majorstuen. FHM ble aldri riktig satset på. Håper han kommer til oss igjen etter utenlandsoppholdet (som nå sikkert kommer). Å si at han ikke hadde hjerte for klubben bli bare helt merkelig. Han er Oslo-gutt og helt sikkert glad i Enga.
Svar
(09-10-2024, 07:03 PM)Majorstuen Skreiv:
(09-10-2024, 06:44 PM)NilsDN Skreiv: Tydelig at Covid har gjort noe med korttidsminnet her Smile

Riisnæs debuterte i serien helt på tampen av 2021-sesongen. Han hadde aldri noe med at FHM Abu spilte aldri for Fagermo. Han dro på utlån i mars 2020 og kom aldri tilbake. Israelsson dro fra oss foran 2020. Lekven dro etter 2020. Abdi dro etter 2018.

FHM dro sommeren 2021. Da var han akkurat blitt 22. Han spilte 58 kamper i Eliteserien for oss. Han kom i 2017, som 17-åring. Ble 18 senere samme år. Han ble satser på, men gikk læretiden i ulike roller. Han var her samtidig med mange av de som ble nevnt, men de fleste av dem var jo borte når han dro. Så i den grad de var konkurrenter så var konkurransen fra dem borte.

Han ønsket å spille midtbane og det var vel grunnen til at han dro. Fagermo hadde sin 11’er og så vist jeg husker så brukte han minst halve 2021 på å skjønne at Osame ikke var indreløper. Jeg tror at både OJ og Tobias Christensen var foran han i koen på 6’er plassen og det var vel derfor han dro.

Men 58 Eliteseriekamper før 22, selv om mange var som innbytter, er ikke dårlig.

Uansett har han dratt nå så det er jo ikke så mye å snakke om.

Her er for øvrig en artikkel om han fra TV2 i går
https://www.tv2.no/sport/fotball/ekstrem.../16983405/

Nå skrev jo ikke jeg noe annet rundt Riisnæs enn at han også ble brukt som back i backfirer av Fagermo. Satte vel aldri han opp mot verken abu eller abdi. (Y)

Neida. Men jeg tror det var litt mer nyansert. Han ble satset på. Han var 21 og hadde medvirket i 58 kamper. Han sier vel noe om dette i det intervjuet jeg linka til. Han følte han stagnerte litt. Og for slt vi vet så var det behovet for et miljøskifte og ikke noe annet som var årsaken. Kanskje han hadde blitt god her, kanskje han hadde spilt på Kjelsås i dag. Ingen vet det. 

Uansett så har han dratt. Og han ble ikke god uka etter at han dro. Han, som flere andre i Brann, fant igjen sin mojo etter et år i OBOS. Får håpe det skjer her og.
Svar
(09-10-2024, 07:03 PM)Majorstuen Skreiv: Nå skrev jo ikke jeg noe annet rundt Riisnæs enn at han også ble brukt som back i backfirer av Fagermo.

Riisnæs ble brukt som back av Fagermo? Det kan ikke jeg huske...
Svar
(09-10-2024, 08:06 PM)hmchrist Skreiv:
(09-10-2024, 07:03 PM)Majorstuen Skreiv: Nå skrev jo ikke jeg noe annet rundt Riisnæs enn at han også ble brukt som back i backfirer av Fagermo.

Men det gjorde han altså.
Svar
(09-10-2024, 08:48 PM)Ettlagioslo Skreiv:

Er du helt sikker på det?
Beklager å bli en nerdete besserwisser, altså, men her måtte jeg kontrollere min egen hukommelse og gravde litt på nifs.no og vglive.no. Nå er vi vel milevis off-topic ("De andre"), men søren heller...

I 2021 hadde Riisnæs 1 innhopp som ble godskrevet som 0 minutter spilletid for A-laget i følge nifs.no - har ikke giddi å leite meg frem til hvilken kamp det var og hvor Riisnæs spilte i noen sekunder... 

I 2022 starta han i følge nifs.no ingen kamper, men hadde 14 innhopp for A-laget (totalt 156 minutter). 
I 13 av hans 14 innhopp ble det byttet ut offensive spillere (som regel Osame, Layouni og/eller Dicko) når han ble byttet inn. Kun én gang erstattet han en back, Jukle. Han kan selvsagt ha blitt satt inn i backlinja i noen av de 13 andre innhoppene, selv om han erstatta offensive spillere, men jeg mener bestemt at han spilte mye kant i de få minuttene han fikk.

I 2023 leda ikke Fagermo VIF i mer enn 10 kamper. I 2 av dem var ikke Riisnæs på banen. I de 4 kampene han startet står han oppført på midtbanen hos nifs.no (og Strand-Heggheim-Strandberg-Jukle/Zuta står oppført som backfirer) Han hadde også 4 innhopp. I 3 av disse 4 innhoppene erstatta han Odin T Holm, så da antar jeg han spilte videre på midtbanen etter byttet. I det siste innhoppet erstatta han Zuta tidlig i første omgang, og i denne kampen skriver VG-Live at "Riisnæs erstatter Zuta og Strand flyttes ned på backen". Mulig det også var tilfellet i de 10 minuttene han erstattet Jukle i 2022, men det sier ikke VG-Live noe om... (Strand var i alle fall på banen i den kampen også).

Så, jeg tør påstå at Fagermo først og fremst brukte Riisnæs på midtbanen. Sorry.
Svar
(09-10-2024, 11:42 PM)hmchrist Skreiv:
(09-10-2024, 08:48 PM)Ettlagioslo Skreiv:

Er du helt sikker på det?
Beklager å bli en nerdete besserwisser, altså, men her måtte jeg kontrollere min egen hukommelse og gravde litt på nifs.no og vglive.no. Nå er vi vel milevis off-topic ("De andre"), men søren heller...

I 2021 hadde Riisnæs 1 innhopp som ble godskrevet som 0 minutter spilletid for A-laget i følge nifs.no - har ikke giddi å leite meg frem til hvilken kamp det var og hvor Riisnæs spilte i noen sekunder... 

I 2022 starta han i følge nifs.no ingen kamper, men hadde 14 innhopp for A-laget (totalt 156 minutter). 
I 13 av hans 14 innhopp ble det byttet ut offensive spillere (som regel Osame, Layouni og/eller Dicko) når han ble byttet inn. Kun én gang erstattet han en back, Jukle. Han kan selvsagt ha blitt satt inn i backlinja i noen av de 13 andre innhoppene, selv om han erstatta offensive spillere, men jeg mener bestemt at han spilte mye kant i de få minuttene han fikk.

I 2023 leda ikke Fagermo VIF i mer enn 10 kamper. I 2 av dem var ikke Riisnæs på banen. I de 4 kampene han startet står han oppført på midtbanen hos nifs.no (og Strand-Heggheim-Strandberg-Jukle/Zuta står oppført som backfirer) Han hadde også 4 innhopp. I 3 av disse 4 innhoppene erstatta han Odin T Holm, så da antar jeg han spilte videre på midtbanen etter byttet. I det siste innhoppet erstatta han Zuta tidlig i første omgang, og i denne kampen skriver VG-Live at "Riisnæs erstatter Zuta og Strand flyttes ned på backen". Mulig det også var tilfellet i de 10 minuttene han erstattet Jukle i 2022, men det sier ikke VG-Live noe om... (Strand var i alle fall på banen i den kampen også).

Så, jeg tør påstå at Fagermo først og fremst brukte Riisnæs på midtbanen. Sorry.
Her tar du feil, en av grunnene til at Riisnæs gikk var fordi DEF ville bruke han som back. 
https://www.dagsavisen.no/sport/fotball/...erierival/
Svar
Nå er vel Riisnæs her fortsatt, mens Felix Horn Myhre dro fordi han ble satset på som back. At FHM spilte back er det ingen tvil om. Om Riisnæs også har blitt brukt som back er vel påstanden som diskuteres.

Uansett er vel FHM nok en ripe i lakken til Fagermo. At han i 2021 ikke var i stand til å se at FHM var sentral midtbane, mens Osame åpenbart ikke var det sier jo mye om denne talentutvikleren. Han klarte ikke å utvikle Odin, den mest talentfulle spilleren i Norge etter Ødegård i følge Fagermo, til noe mer enn en backupspiller i Celtic. Mens det han mente var Europas største stoppertalent ikke er god nok for å starte i OBOS.
Svar
Riisnæs ble også brukt som back, ja. Mener det var først og fremst i sesongoppkjøringen, og husker ikke om han fikk noe særlig spilletid i serien i den rollen.

Edit: Googlet og fant frem til dette - https://www.dagsavisen.no/oslo/sport/tri...-i-gymmen/
Svar
At Riisnæs har spilt en god del back, er det ingen tvil om, men det er mulig det var under Bakke, første sesongen ?
Svar

Gå til forum:

Bruker(e) som leser denne tråden: 6 Gjest(er)