Igår, 03:35 PM
(Igår, 03:12 PM)Wild Touch Skreiv: Det er ikke VAR som tar feil, det er dommeren. VAR peker bare på at dommerens første reaksjon, eller mangel på reaksjon, KAN være feil. Det er dommeren som.har siste ordet. Fint at du ikke er mot VAR av prinsipp, for det syns jeg blir for dumt.
Nei, VAR i fremtiden kan bli riktig så bra det. Teknologien går stadig fremover. En semiautomatisk offside-teknologi blir innført neste år i noen serier.
https://www.vg.no/sport/i/AvqXkr/bundesl...-nyvinning
Men VAR i Norge er i øyeblikket ikke på det nivået det bør være. Dette er en sak jeg mener vi kan ta en mer kynisk tilnærming til. I stedet for prøving og feiling i årevis med en First Price variant av VAR her hjemme, så kan vi la de store seriene ta seg av utviklingen av VAR. Og så kan vi vurdere den gjeninnført her når det faktisk er klart og fungerer tilfredsstillende. Også en b-løsning.
Så VAR-diskusjonen er ganske VARiert. Det går på alt fra hvordan dette i sin tid ble innført, NFFs rolle i det. Der ledelsen i NFF gjør NFF til en part. Og hvordan vi skal forholde oss til VAR fram til teknologien blir mer utviklet. Så jeg ønsker fjerning av dagens VAR. Og om det kommer tilbake i fremtiden så må det testes ut skikkelig.
Jeg mener også at NFF bør forstå sin egen rolle i det her og ikke være en part.
Og jeg mener at NFF også bør lytte til kundene sine. Hvis man driver en restaurant der en stor del av kundene lar det regne fiskeboller på kokken, så bør man endre på menyen. Selv om noen også faktisk liker maten de får servert.
VAR har blitt prøvd. Det fungerte ikke. Gå tilbake til tegnebrettet og kom opp med noe som faktisk fungerer. Så skal vi ta stilling til det da. Å fortsette å tviholde på noe som åpenbart ikke fungerer, selv om folk i varierende grad lar seg hisse opp av det, gjør bare vondt verre. Å ikke være lydhør for innspill gjør bare at NFF fremstår arrogante og har null tillit om man skal gjøre et nytt forsøk en gang i fremtiden.