7 timer siden
(Igår, 02:25 PM)Wild Touch Skreiv: Og Idle76, hadde du virkelig "meldt deg ut"? For å få svar på det, må vel VIF prestere som B/G over tid, og så kan vi jo se om fansen synest det er verd å bytte ut styret hver gang dem er missfornøyd med noe. Vet ikke med deg, men jeg ville gjerne heller vært uenig med styre av og til, på bekostning av at vi spillte i Europa HVERT år, og til og med gjør det bra der!
VAR er en teknisk ting, som selv om jeg er sterkt i mot, ville godtatt at vi var for hvis det var en rettferdig behandling på årsmøtene. Jeg ville nok kommet sjeldnere på kamp, men et rettferdig utført vedtak er helt greit. Jeg er med i flere organisasjoner, også i styrer, og det å rette seg etter årsmøtets vilje er alfa og omega, ellers bør man ikke sitte i et styre. Å være uenig er helt greit, men å aktivt jobbe mot årsmøtets vedtak er illojalt.
Så ja, hvis styret hadde kuppet et vedtak ved å legge begrensninger på hvem som skal få bestemme i medlemsdemokratiet, også på grunn av "en filleting som VAR", så hadde jeg 1. stilt mistillitsforslag, og 2. meldt meg ut hvis styret fikk fortsette. Overkjøring av medlemsdemokratiet er ikke en filleting. Da kan vi like godt bare kjøre Red Bull-modellen, og da gir jeg faen uansett. Jeg heier ikke på AS-er.
Det å blande inn hvor bra B/G har gjort det resultatmessig er et blindspor. At styret opptrår redelig er en prinsippiell sak. Hvis et styre ikke vil rette seg etter årsmøtets vedtak, som er foreningas høyeste organ, da bør de gå av. Reka har rett i det, men det krever at styremedlemmene har et minimum av ære og redelighet. Dessverre har styret i B/G vist gang etter gang i mange år vist at de ar alt annet enn det.