04-08-2025, 08:31 AM
(04-08-2025, 07:48 AM)Loffen Skreiv: Oppsummeringen er vel at i sommervinduet skjer det neppe mye spennende.
Men skulle det skje ting, altså "offer too good to refuce", så blir det fort dominobevegelser.
Enig i mye. Men jeg tror det kommer til å skje en del spennende der jeg da. Vi er nødt til å rydde i troppen.
Promise, Obasi, Ambina - ingen av disse tre kommer til å dra. Med mindre det kommer store bud.
Pallas, Sørensen, Tshiembe - kom før sesongstart og blir nok neppe solgt.
Vinicius - er på lån, vi ønsker å kjøpe han permanent.
Lange, Brajanac, Rijks - av disse bør vel 2 stykker ut, kanskje alle 3.
Lange - han kan erstattes av Elias Hagen. Vi har veldig mange midtbanespillere.
En av Brajanac eller Rijks ut, eller kanskje begge - vi kan hente en ny utenlandsk spiss. Har også vært snakket om Josh King, han har kontrakt frem til sommeren. Men han er 33 og håper vi dropper det, har ikke helt tro på sånt lenger. Samtidig så hevder han seg greit i et lag som ligger midt på tabellen i Frankrike da, så helt håpløst er det kanskje ikke. Fast spill i Frankrike er tross alt bedre enn Børvens tribunetilværelse i Tyrkia.
Hvis vi signerer Vinicius så ligger vel kanskje også Pallas dårlig an. Vi bør ikke ha to utenlandske som konkurrerer om en plass. I dag har vi det på venstreback og på spissplass.
Så jeg kan vel se for meg at det blir litt action i sommer jeg da. Hvis vi velger å selge et par fra Lange, Brajanac, Rijks, så kommer det jo noen kroner inn for dem. Bitri får vi forhåpentligvis også noe for. Kanskje sommeren 2025 er tidspunktet der endelig Rosted og King kommer? Finner vi noen flere afrikanere, f.eks. en spiss?