Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rykte og ønsketråd overgangsvindu sommer 2025
Pallas får helt sikkert sjanser. Jeg tror ikke vi hadde hentet Lange om ikke Hagen ble skadet.

Vi trengte spillere som fikk oss ut av OBOS. Lange, Brajanac, Rijks, men også Idumba og Kamara. I OBOS var vi i den heldige situasjonen at siden Fagermo mente at utenlandske ikke kan spille fotball så var ikke utenlandskvota noe problem. Vi hadde Kreuz, men det var vel også det. Så da kunne vi fylle opp med billige og bra, ut fra nivået, utenlandske. Men vi kan ikke kopiere den strategien i Eliteserien, uten også å kvitte oss med noen.

Jeg mener at vi burde klarte å få minst det samme, hvis ikke mer enn, for Rijks, Braja og Lange en vi betalte for dem. Dette er summer selv klubber som HamKam og andre klarer å betale. Og da er det egentlig noe alle burde være fornøyd med. Pallas synes jeg vel mest synd på. Han var vel tiltenkt en startplass helt til noen svensker rota med papirene og det dukka opp en mulighet som var for bra til å si nei til.

Men det er i hvert fall det vi må gjøre i sommer. Vi må forsterke noen offensive posisjoner og rydde opp i utenlandskvota.

Jeg mener det bare er 3 grunnet til å ha en utenlandsk spiller

1. Et stort talent (Promise, Obasi)
2. Har ferdigheter/spillertyper vi ikke finner i Norge (Vinicius, Ambina)
3. Er generelt bedre spillere enn realistiske norske alternativer (her har vi vel ingen i dag, men tenk f.eks. Kjartansson, Bojan, Ogude før han klikka)

Jeg mener at Lange, Braja, Rijks ikke tilhører noen av de kategoriene. Og jeg setter Sørensen, Pallas og Tshiembe i kategori 2 under litt tvil.
Svar

Meldinger i denne tråden
RE: Rykte og ønsketråd overgangsvindu sommer 2025 - av NilsDN - Igår, 03:28 PM

Gå til forum:

Bruker(e) som leser denne tråden: 1 Gjest(er)