Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rykte og ønsketråd overgangsvindu sommer 2025
Vi har jo diskutert Sæter siden første side i denne tråden, og lenge før det. 
For meg gir det all mulig mening.
Rosenborg er nok lykkelige for å slippe å lønne han og han har svært begrensa med spilletid der.
Han har slitt noe med skader, men se på statsen hans da:
2024: 10 mål i eliteserien, når hadde vi sist en spiss i eliten med tosifra? 
2023: 8 mål i eliteserien
2022: 14 mål i eliteserien og ikke mindre enn 7 assist. Det er over 20 målpoeng det. Og det på bare 20 kamper (1383 minutter) Det er ett målpoeng per 66 min det.
Han har i alle de tre sesongene skårt omtrent ett mål per 90 min han har spilt. Så kan man diskutere om det trekker opp eller ned at han bare har spilt halvparten av minuttene han har kunne i sesongen der han har spilt mest. Det vitner om høy effektivitet, men også mye skader. 

Han er bare 29 år så han kan ha mange gode år igjen, men sjansen for et nytt utenlands eventyr er ganske liten. Også er han norsk så han tar ikke av den frie kvota.
Det har vært snakk om at vi mangler profiler, det får man virkelig med han. 

Jeg skjønner ikke helt hvem vi skal klare å hente som vi er sikre på at er bedre enn han. Men det er synd at vi ikke klarte å hente han før sesongen.

Det gir ikke mening å annonsere det før vinduet åpner selvfølgelig, da blir han mindre aktuell for å være super innbytter for rosenborg. Men 12 juli håper jeg at vi kan ønske han velkommen og at han da er spilleklar borte mot Bryne i runde 13 den 13 juli.

--
Noe helt annet, hva skjedde med Bitiri? 

Han er jo utleid med opsjon fram til sommeren og de spilte siste seriekamp for tre dager siden.  

Første halvdel av sesongen (til 4 desember) så spilte han 90 min i 12 av femten kamper. 
Det var vel snakk om årets eller månedens spiller om jeg husker riktig. 

Men så var det stopp gitt. 
Andre halvdel ble det ingen fra start og kun seks innhopp. Det lengste innhoppet var på 4 min. 

Eneo Bitri - Detailed stats | Transfermarkt

Da er det vel temmelig sikkert at de ikke vil benytte opsjonen, jeg tviler på at vi får se han tilbake her annet enn på en trening eller to. Men jeg tror heller ikke vi får noen penger for han heller. Det er jo synd og nok et eksempel på at opsjonene ikke er veien til rikdom for oss. Men spiller og klubb var vel gjensidig desperate etter en pause så sånn sett var det kanskje det beste vi kunne få til.
Svar

Meldinger i denne tråden
RE: Rykte og ønsketråd overgangsvindu sommer 2025 - av Bohem33 - Igår, 10:45 AM

Gå til forum:

Bruker(e) som leser denne tråden: 6 Gjest(er)