Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rykte og ønsketråd overgangsvindu sommer 2025
(05-28-2025, 01:31 PM)Bohem33 Skreiv: Det burde vel i hvert fall være sånn. Men vi har vel ikke garantier for å få lov til å bruke av overskuddet til nye kjøp. 
Så det blir vel litt opp til hva Magni sport/Trøim tenker 
Han er vel på mange måter likviditeten vår, så prøver man å stå på egne bein blir den biten fryktelig mye vanskeligere enn nå. 

De sa vel da Jones ble solgt at da hadde vi nådd målet for salg i år. Men om det betyr at det er automatikk i at dersom vi selger Thorvaldsen for 20 mill i sommer så har vi 20 mill å hente spillere for det er jeg usikker på. Jeg tipper det da blir en vurdering av hva Magni har tro på og hvordan budsjettet ser ut for øvrig. 
Vi har vel mindre cup inntekter enn forventet, men bedre tilskuer tall så det skulle man tro var pluss i boka. 
Så tyder vel det meste på at tilskuersnitter vårt vil dale utover sommeren og høsten, hvordan det ser ut på sponsor sida er jeg usikker på.

Jeg tror ikke det er noe automatikk, men jeg tror ikke de er noe problem heller. Klubben har forpliktet seg til et budsjett som klubben må levere. Og hvis det ikke er store negative avvik på andre poster så bør de jo i utgangspunktet kunne bruke de mer penger hvis det kommer mer penger inn. Formelt er spillersalg inntekter som klubben har 'gitt bort' til AS'et så de disponerer dem. Men hvis de ikke vil bruke pengene kan de heller ikke kreve et salg så lenge klubben leverer det de har lovet. Men jeg tviler sterkt på at de sitter og bruker jus og kontrakter mot hverandre, det der ordner de opp på kammerset.

Tilskuere og cupen har i det store og hele lite å si. Tror våre billetter i snitt blir solgt for 120 kroner. Så 3000 ekstra publikum i snitt på 15 hjemmekamper er ikke mer enn ca 5 millioner. Ikke lite penger, men ikke enorme summer heller. Og da snakker vi om en publikumsøkning på 25-30% i snitt som er ganske massiv. Cupen gir også lite penger. Finale og semifinale gir jo litt, men det er ikke de helt store økonomiske forskjellene å bli slått ut i 1.runde vs 4.runde.

Men ja, vi nådde målet for salg og vi hadde et tak på kjøp. Hvis taket på kjøp skal heves så må vi enten øke målet for salg med tilsvarende eller så må Trøim inn.
Svar

Meldinger i denne tråden
RE: Rykte og ønsketråd overgangsvindu sommer 2025 - av NilsDN - 05-28-2025, 01:55 PM

Gå til forum:

Bruker(e) som leser denne tråden: 9 Gjest(er)