09-12-2024, 03:12 PM
(09-12-2024, 01:49 PM)Wild Touch Skreiv:(09-12-2024, 08:08 AM)NilsDN Skreiv:(09-12-2024, 12:30 AM)Majorstuen Skreiv: Poenget mitt var til syvende og sist at Fagermo drev med forbanna mye rart.
Vanskelig å være uenig i det. Fagermo sviktet på veldig mange områder.
Han brukte bare 5 overgangsvinduer på å lage et nedrykkslag av den troppen han overtok og tok medalje med. Som spillerutvikler var han også veldig begrenset.
Fagermo fikk det ikke helt til, men så gjorde han bare det han fikk beskjed om. I ODD tipper jeg han var enerådende på måten han skulle vinne kamper på, mens her fikk han Tuva, som via oss, fortalte han hvordan han skulle vinne. Det holdt ikke med 3 plass, nei det skulle skje med gjennomsnitts alder på "21" år, og "bare egenprodusert".
Ja og det har jo blitt diskutert en god del ganger.
Problemet er at, som øverste sportslige ansvarlige, skulle sagt fra om at det ikke går. I stedet prøvde han å bli mer katolsk enn paven. Og var kanskje den som drev dette framover. Merkelig nok så skjønte han aldri at han ikke kom til å få sparken hvis en spiller ikke ble proff, mens dårlige resultater kom til å gi han sparken.
Han skjønte rett og slett ikke sin egen rolle tror jeg. I stedet for å få gode resultater og selge spillerne ut fordi de presterte (som i Bodø/Glimt), så ble spillerutvikling et mål i seg selv. Synd det ikke var noen voksne i rommet på den tiden, så hadde vi kanskje sluppet å spille OBOS i år.