(10-22-2024, 02:36 PM)Hvalkjøtt Skreiv: Altså økonomisk er det jo liten tvil om at vi tjener på å ha både Lyn og LSK i serien. Vi er jo ikke akkurat steinrike så vi må ta det vi får.
Koser jeg meg litt med å se begge i OBOS? Absolutt! Men jeg koser meg mer i kampene mot dem begge!
I motsetning til en del av supporterbønda i begge klubber, så er min kjærlighet til egen klubb større enn hatet mot dem.
Det siste utsagnet der er drøyt At jeg er en bonde fordi jeg ikke vil ha LSK eller Lyn i Eliteserien faller på sin egen urimelighet.
Jeg går ikke rundt å tenker på klubbens økonomi hver dag men klubbens ære derimot er noe som blir med deg til dagen du dør, og som du bærer med både stolthet og skuffelse.
Grunnen til at jeg ikke vil være i samme divisjon som dem er ikke nødvendigvis hat men nettopp kjærlighet til eget lag.
Du synes disse kampene er morsomme. For meg er de nesten utelukkende en ren lidelse i ukesvis før matchen er blåst i gang, og hvis det skulle ende i tap så er fortvilelsen komplett.
Nervene og frykten for å tape hjemme mot LSK er faktisk større enn den potensielle gevinsten av å vinne.
Husker med grøss tilbake til kampen som Akor Adams avgjorde på overtid, da Juklerød fikk et uforståelig Rødt kort etter en VAR-situasjon. Den kampen kommer jeg aldri til å glemme. Så husker jeg heldigvis også den da Osame Sahroui lekte med fugla og nesten pensjonerte Garnås, men det er ikke den man blir minnet på av ufyselige kolleger i lunsjen fra tid til annen.
Hva hvis Lyn slo oss på Ullevaal i våres? Er sjeleglad for at vi klarte å kjempe oss til ett poeng den dagen.
Nei, jeg unner faktisk ikke deg, meg eller noen andre her å tape mot en erkerival så da vil jeg heller være i en divisjon over, så kan vi heller slå dem i Cup-kamper.