Trådvurdering:
  • 1 stemmer - 4 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vålerenga damer 2024
(09-25-2024, 08:21 PM)Trazan Apansson Skreiv: Vinner 3-0 (5-1 sammenlagt). Utrolig bra!

Satt langt inne. Nervepirrende å stange mot deres mål i 70 min uten å skåre, med visshet om at ett heldig kontringsmål fra Anderlecht kunne betydd ekstraomganger og mer nerver og drama. Deilig når målene omsider rant inn. En svært fortjent seier, og et flatterende resultat for Anderlecht  Big Grin
Svar
Dette ble en forbaska spennende kamp gitt.
Vi dominerte og spilte stort de første 10-12 minuttene. Noe av det beste jeg har sett. Så faller vi litt, blir ubeslutsomme og gjør en del pasningsfeil. Det resulterer i at kampen blir litt jevnere selvom vi er det førende laget.
Andre omgang starter som den første hvor vi kjører over dem. 2 avslutninger i stålverket og det ser faan meg ut som om vi ikke skal score mål idag. Akkurat som hmchrist skriver, man venter på en kontring og en i sekken.
Anderlecht var gode til å ta ut våre innenfor 16-metern, og det er sjelden man opplever at så mange pasninger inn ikke når fram.

Rettferdigheten seira, vi dro det i land.
Banens beste, Bjelde og Brekken.
Brekken har forøvrig tatt store steg iløpet av sesongen og med litt mer erfaring, blir hu den neste sjefen på midten for Vålenga. Mange gode langpasninger, fine vendinger (selvom enkelte er hårfine og kan risikere kontringer imot) og veldig god defensivt. Jenta har et meget godt blikk for spillet til å være så ung.
Blir imponert over Thorsen bak der og. Ja hu var god som spiss, men du verden som hun eier bak der med ballen i beina. God å ta ut motspillere i løp også.

Bare å glede seg til Sjampinjong liga'n dere!
Svar
For et mål av Bjelde!
Så utrolig fortjent etter to i stanga og dominanse så og si hele kampen.

Bare å glede seg til trekningen på fredag nå.
Kanskje helst unngå Wolfsburg, Lyon, Barcelona og Chelsea, men blir vel fort en av dem.

Sånn ellers var det godt gjort av dommer å ikke gi minst er par gule kort til Anderlecht.

Og så en gledelig ting: Mawa Sesay fikk sine første minutter etter skaden for 1,5 år siden.
En ung spiller vi kan få mye glede av de neste årene.
Svar
Hammarby sneik seg videre gitt, etter en sterk borteseier mot Benfica. Det var vel en strek i regninga for ekspertene som har snakka så mye om hvor mye vår kvalifisering har å si for mulighetene til å passere Sverige på rankinga og få med enda et lag i UWCL. Det var det der med å selge bjørnen for tidlig og sånn, da...
Skal se Häcken klarer å slå ut Arsenal også... (Häcken vant 1-0 hjemme)

I trekningen på fredag slenges lagene i 4 poter og vi møter et lag fra hver av de potene vi ikke er i selv.
I pot 1 er de fire direktekvalifiserte lagene, så den poten er kjent. De øvrige potene avgjøres i morgen, og før de kampene er spilt er min gjetning at potene blir slik:
Pot 1: Barcelona, Lyon, Bayern München, Chelsea
Pot 2: Wolsfsbug, PSG, Arsenal, Real Madrid
Pot 3: Man City, St. Pölten, Roma, Twente
Pot 4: Vålerenga, Celtic, Hammarby, Galatasaray
Vi har høyst ranking i pot 4, og det er fortsatt 4 lag med lavere ranking enn oss som kan komme videre, så om Sporting CP slår Real Madrid, Servette slår Roma, Mura slår St. Pölten eller Osijek slår Twente, så rykker vi opp i pot 3, men det ser ikke så lyst ut for noen av dem. Alle ligger bakpå etter første kamp.
Svar
For guds skyld unngå Wolfsburg fra pott 2.
De slo Fiorentina sammenlagt med 12-0!
Virker skremmende godt.
Jeg kjenner ikke nivået på italienernes toppserie, men Fiorentina har i hvert fall startet serien med tre seire.
Svar
Siste hjemmekamp i gruppespillet blir en uke eller to før julaften.
Kan bli en kald opplevelse om været blir som i fjor.
Satse på å fryse ut motstanderen og at Enga-damenes spill varmer Wink
Svar
Når er det trekkningen finner sted?
Svar
(09-26-2024, 01:44 PM)pedtom Skreiv: Når er det trekkningen finner sted?

Fredag (27.9), 13.00:
https://www.uefa.com/womenschampionsleag...tage-draw/
Svar
Ser at Mina Berg går ut å sier at alle burde heie på Vålerenga nå. Litt overrasket at det kommer fra henne, som egentlig vet hva det er å være supporter. Det er kun sett med nøytrale øyne at man kan heie på et lag, kun fordi det er bra for hele fotballnorge. For man kan jo spørre seg; var Rosenborgs hegemoni bra for HELE fotballnorge? Jeg tror ikke det, det var vel bare bra for trøndere.
Svar
(09-26-2024, 04:01 PM)Wild Touch Skreiv: Ser at Mina Berg går ut å sier at alle burde heie på Vålerenga nå. Litt overrasket at det kommer fra henne, som egentlig vet hva det er å være supporter. Det er kun sett med nøytrale øyne at man kan heie på et lag, kun fordi det er bra for hele fotballnorge. For man kan jo spørre seg; var Rosenborgs hegemoni bra for HELE fotballnorge? Jeg tror ikke det, det var vel bare bra for trøndere.

Vi trakk Anderlecht i kvalifiseringen ene og alene fordi Brann gjorde det bra i Champions League i fjor. Så å unne andre lag suksess i WCL er å hjelpe eget lag, så lenge de kan kvalifisere til Europa. Problemet med herrenes CL er de absurde pengene de får. Hvis det gavner Vålerenga å holde med norske lag i Europa, så gjør jeg det. Kjærligheten til egen klubb trumfer hatet til de andre. Alltid!

Edit: Atlså trekningen var tilfeldig, men at vi ble seedet var ikke tilfeldig. Og vår koefisient er i stor grad preget av Branns relative suksess i fjor.
Svar


Gå til forum:


Bruker(e) som leser denne tråden: 2 Gjest(er)