Trådvurdering:
  • 1 stemmer - 5 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Norgesmesterskapet 2024
Marginer avgjorde. Fredrikstad slipper inn få mål og scorer mye av målene sine på dødball. Da er det dumt og gi bort overgang og frispark rett foran 16.
Fra 75 og ut skapte vi uansett lite. Kampprogrammet får ta sin del av skylda der.
Så lærte vi som ser på at trenerne helt tydelig mener benken vår ikke holder mot eliteserie-lag.
Jevnt totalt da uten at det er noe annet enn mager trøst
Svar
Trenger også en ren venstrekant. Når Jukle ble satt i sjakk av høyresida til FFK, ble det for tomt. Så veldig ut som om hele planen vår på venstre flanke var å få kjørt opp Jukle på overlapp. Da ble det for lett å sperre av innoverinitiativene som kom som alternativ når de lå med fem mann i forsvar konstant.
Svar
Synd, kunne gått begge veier. Fikk en test på Eliteseriemotstand. Synes Enga spilte en god kamp. Kanskje årsbeste. Dette var læring. Mot nr 6 i Eliteserien. Hva om vi kjøper inn a la FFKs nr. 10 Bjørlo? Han var stor og utgjorde en forskjell i dsgens kamp. Til neste år må det handles. Takk for innsatsen medsupportere. Østblokka leverte i dag.
Svar
Vi har ikke kapasitet til å holde det gående i 120 minutter mot eliteseriens best trente lag. Vi hadde nok klart oss bedre mot et mer teknisk lag som KFUM.

Uansett så gjør vi en god innsats og forhindrer dem fra å få store sjanser, selv med skade på KO. Dette hadde nok blitt avgjort på straffer hadde det ikke vært for en uheldig inngrepen av Sjøeng på frisparket.
Svar
Tenker dette var en ganske godt gjennomført kamp fra vår side. At byttene ikke kom tidligere kan sikkert kritiseres, men hvem skulle man sette inn?
De spillerne som virket mest slitne var backene, vinger og indreløpere. Akkurat der var benken litt skral i dag. Thorvaldsen burde nok sluppet til tidligere, og muligens Hagen.
Synd Riisnæs ikke var tilgjengelig. Han hadde nok kommet innpå langt tidligere ser jeg for meg.
Svar
Som mange andre så følte jeg på at vi kanskje tapte denne kampen p.g.a manglende evne til å bruke de 5 byttene vi har.
Aron måtte ut. men å vente med ytterligere bytter til 104 ' tenderer til å være skandaløst/evneveikt, som andre også har skrevet.
Jeg skjønner som vanlig ikke en dritt av at Bakke valgte å bytte Hammer inn, i en sånn kamp, men jeg fikk i hvertfall se Idumba spille CF. Han vant hodeduellene sine han. Kamara på kant? Bytt etter 60 Amen.
Svar
Stusser veldig på at vår suspenderte kaptein Borch var ute på matta, og deltok i coaching og peptalk før ekstraomgangene.
Er dette virkelig lov, og kunne Fredrikstad lagt inn protest om vi hadde vunnet ?
Det hadde ihvertfall vært strengt forbudt hvis det hadde vært en i trenerteamet. Rart om det er annerledes for kaptein og spiller.
Svar
(10-06-2024, 11:04 PM)Loffen Skreiv: Marginer avgjorde. Fredrikstad slipper inn få mål og scorer mye av målene sine på dødball. Da er det dumt og gi bort overgang og frispark rett foran 16.
Fra 75 og ut skapte vi uansett lite. Kampprogrammet får ta sin del av skylda der.
Så lærte vi som ser på at trenerne helt tydelig mener benken vår ikke holder mot eliteserie-lag.
Jevnt totalt da uten at det er noe annet enn mager trøst

Litt enig i at marginer avgjør, men samtidig var det mer og mer Fredrikstad etter som kampen gikk, og vi lot bare egen maskin brenne ut.

Du konstaterte selv at vi fra 75 og inn skapte lite, og derfor ikke så tilfeldig at det laget som fører kampen får en uttelling etter hvert? Ambina virket kjørt like lenge, og derfor ikke tilfeldig at han havner på etterskudd og må lage det avgjørende frisparket. Lett å se for seg at friske bein hadde vært ajour i den situasjonen.

Elias Hagen på etter 111 minutter? Er han så ubrukelig må han selges, han kan ikke være stallfyll hos oss.. Til det er han for dyr og "gammel".

Trenerne må ta denne på sin kappe, alle så hvordan kampen utviklet seg, og byttene virket til dels helt natta, også timingen
Svar
(10-07-2024, 02:24 AM)ForrestGump Skreiv: Som mange andre så følte jeg på at vi kanskje tapte denne kampen p.g.a manglende evne til å bruke de 5 byttene vi har.
Aron måtte ut. men å vente med ytterligere bytter til 104 ' tenderer til å være skandaløst/evneveikt, som andre også har skrevet.
Jeg skjønner som vanlig ikke en dritt av at Bakke valgte å bytte Hammer inn, i en sånn kamp, men jeg fikk i hvertfall se Idumba spille CF. Han vant hodeduellene sine han. Kamara på kant? Bytt etter 60 Amen.

Ja, det var veldig svakt. 

Vi mista det litt i de siste 15 og i ekstraomgangene. Ikke bare er det vanskelig å spille 11 mot 11 i 120 minutter, men FFK har faktisk satt inn 4-5 spillere med friske bein før vi gjør vårt første taktiske bytte. 

Brajanac viser i mine øyne nok en gang at han ikke helt har det som skal til mot mer kvalifisert motstand. Joda, han har scoret en del mål. Men samtlige er vel tap ins mot ganske svak motstand. Mot Bryne, mot xxx og mot FFK i går så er han jo mer eller mindre borte fra kampen. Han vinner dueller så klart, men det i seg selv er ikke nok. Så kan jeg likevel skjønne at Bakke&Myhre velger å ha han på banen, fordi hvis vi kommer under så kan vi sette inn Rijks i tillegg. Som gir oss mye luftstyrke hvis vi må jage et mål. Som vi faktisk måtte, men da velger vi faktisk å ta ut Brajanac likevel og sette inn Idumba.

Så det var litt svak kampledelse det der. Når vi mister initiativet som vi gjorde fra ca 75 minutter, så må vi enten bytte inn kontringsspillere eller bytte inn så vi kan ta tilbake initiativet. 

At målet i mot er noe Sjøeng bør ta er jeg enig i. Men det er ikke hans skyld at vi taper.

Det er litt vanskelig å egentlig ta med seg så alt for mye fra denne kampen. FFK kommer og stiller opp med en 5'er bak. Og uten at jeg har sett så alt for mye av dem i Eliteserien i år, så er det vel sånn de spiller. De tetter igjen bakover og håper på å få det første målet. Det er et lag som ikke har snudd en eneste kamp i år etter å ha kommet under. Og som sjelden taper kamper der de tar ledelsen. Så akkurat hvor mye vekt vi skal legge på at vi spiller forholdsvis jevnt med dem i 75 minutter vet jeg ikke. De kom aldri for å underholde i utgangspunket.
Svar
Målet er ikke utagbart, men det var ikke noen tabbe! Vi spiller jevnt med et godt ES lag og kunne fort tatt det med litt stang inn. Vi ser at vi får en vesentlig større utfordring neste år, men det visste vi jo strengt tatt!

Jeg er som de fleste andre også smått satt ut av kampledelsen. Vi begynte å virke slitne og mista grepet mer og mer fra rundt 70.
Spille som Hagen, Reijks eller Torvaldsen kunne alle kommet inn og gitt oss friske ben.
Et annet problem med panikkbyttene vi gjør alt for sent er at det blir veldig mange utskiftninger samtidig. Hadde vi f.eks. satt inn to tidligere og resten i EO, så tror jeg vi ville hatt bedre sjans.

Nå er det uansett bare å komme seg gjennom sesongen på en god måte. Ser gjerne mer spilletid på et par av unggutta, men også viktig å faktisk vinne kampene så vi går ut av sesongen ed en god følelse!
Svar


Gå til forum:


Bruker(e) som leser denne tråden: 16 Gjest(er)