Trådvurdering:
  • 1 stemmer - 2 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Postnord 2024
#61
(08-04-2024, 04:26 PM)Bohem33 Skreiv: Tror han skulle hatt frispark der og at vi skulle hatt straffe.
Kunne de ikke hatt var i postnord istedenfor eliten?
Sjøeng var klasse i går så den døra er nok stengt men Storevik skal nok stå hjemme mot Fredrikstad så da må han være i form.

Jeg håper da inderlig man ikke er så hjernedøde at Storevik skal stå mot Fredrikstad. 
Det er jo faktisk en utrolig viktig kamp,  som vi må stille det absolutt beste laget i.
Er heller ikke overbevist om st Storevik er vår nest beste keeper.
Svar
#62
5-4 Enga. Mees igjen.

6-4. Mees. Vår beste spiss!
Svar
#63
4-6 Rijks, og da var vel årets første seier i boks vil jeg tro.
Svar
#64
Godt å se at Rijks leverer varene.

Noen med mer innsikt enn meg, som vet hva som ligger bak vurderingene om å vrake ham, på bekostning av vår nye danske? Synes det er merksnodig at nyervervelsen ikke må spille seg inn i laget, all den tid Rijks var i kalasform før sommerpausen.

Har heller ikke sett noe av vår nye danske som skulle tilsi at han så grundig henviser Rijks til benken, og noen få minutter på banen.. Rijks bør starte neste
Svar
#65
(08-04-2024, 06:26 PM)Jocke Skreiv: Godt å se at Rijks leverer varene.

Noen med mer innsikt enn meg, som vet hva som ligger bak vurderingene om å vrake ham, på bekostning av vår nye danske? Synes det er merksnodig at nyervervelsen ikke må spille seg inn i laget, all den tid Rijks var i kalasform før sommerpausen.

Har heller ikke sett noe av vår nye danske som skulle tilsi at han så grundig henviser Rijks til benken, og noen få minutter på banen.. Rijks bør starte neste

Helt enig, jeg skjønner ikke detta.
Ingen av danskene er bedre enn Riisnæs og Rijks, så dette finner jeg merkelig.
Kan forstå at de ønsker å få alle spillere i kampform, men det må bli på slutten av kampene, ikke fra start.

Skal ikke spekulere i hva det kan være, men det er ikke uvanlig at trenere bruker "sine egne spillere" framfor de etablerte.
Kan jo være at Bakke har pressa gjennom disse overgangene og ønsker å vise at han vil bruke dem.

Som sagt, blir bare spekulasjoner.
Svar
#66
Ja, kunne inkludert Riisnæs også. Bør starte alle han er fit for.

Ingen av erstatterne har vist samme takter, og håper de begge er på plass igjen i neste,

Rijks var i ferd med å vokse seg stor, og er en karakter også
Svar
#67
(08-04-2024, 07:10 PM)Jocke Skreiv: Ja, kunne inkludert Riisnæs også. Bør starte alle han er fit for.

Ingen av erstatterne har vist samme takter, og håper de begge er på plass igjen i neste,

Rijks var i ferd med å vokse seg stor, og er en karakter også

Helt enig, spes. Risnæs er klink hos meg. Jeg vil ha han som venstre indreløper. Han er også en relasjonsspiller, kreativ, med bra skuddbein. Tror at med Lange på vendte kant kunne de herjet.
Svar
#68
Oldtimer skreiv: 
Jeg håper da inderlig man ikke er så hjernedøde at Storevik skal stå mot Fredrikstad. 
Det er jo faktisk en utrolig viktig kamp,  som vi må stille det absolutt beste laget i.
Er heller ikke overbevist om st Storevik er vår nest beste keeper.
-----------------

Om de synes han er så dårlig så får han neppe sjansen. Jeg må innrømme at jeg så min første andrelagskamp i går så jeg har ikke sett Storevik spille så mye i år. Det har jo vært cup kampene da. Han overbeviste ikke i går selv om jeg tror han hadde fortjent et frispark før det ene målet. 
Men det er vel ganske vanlig at vi har en keeper i serien og at reservekeeperen er fast i cupen. Jeg mener vi har hatt den ordningen før og pluss at mange andre klubber gjør det samme. 
Kjetil Haug som vi solgte til Frankrike ble vel cupmester for Toulose da han spilte alle cup kampene, men ikke ett minutt i serien. 
Kjetil Haug - Detailed stats | Transfermarkt


Det kan være en måte å sikre seg at andre keeperen er på tå hev og klar for å bidra. 
Så har vi vel en tanke om at Storevik er veldig god på straffer. Han fikk vel 7 minutter av den forferdelige kvallik kampen i fjor av den grunn. Men i år har han ikke spilt mye for noe lag det har vel stort sett vært cupkampene for a-laget, null minutter obos og veldig lite post nord så det kan jo godt tenkes at han er rusten. 

Vi får vel ha tillit til at de gjør gode vurderinger der. Jeg håper og tror at cupen nå er første prioritet for klubben. 

6 oktober kommer ffk hit, foreløpig står vi med obos kamp samme dag mot Mjøndalen, da håper jeg at vi tar ut de beste til cup kampen. 
FFK møter sarp en uke før den har nok første pri, men når det er en hel uke i mellom så har det neppe stor å si. 
På forbundet sider står bare tre av fire kvartfinale kamper så man kan jo lure på hva de driver med  NM Menn - ordinære runder 2024 - Terminliste - Norges Fotballforbund 

Kommer vi til semien så spilles den 30 oktober. Det er tre dager etter kamp mot stabæk. 
Selv om stabæk beviste i går at de virkelig er et lag å regne med om man ikke vil gå på en stjernesmell så håper jeg virkelig at vi prioriterer cupen hundre prosent om vi da fortsatt har et greit forsprang på tabellen. 
Antar vi at en eventuell semi er mot bibel bønn og kirkekaffe så har de borte kamp mot sandefjord tre dager før cupen. 
Det kan jo virkelig være en nøkkelkamp for å unngå nedrykkstrid så kåffa har neppe mulighet til å spare noen spillere. 
Om det er stabæk som har tatt seg til semien så har de utrolig nok kamp mot oss tre dager før. Da kan vi vel bare gi dem seier i serien så de berger 6. plass og kvallik mot at vi får spassere til finalen mot LSK, Molde, Sandens Ulf eller Levanger. 
Jeg har aldri heiet mer på LSK enn i kampen mot Molde i hvert fall det er en ting som er sikkert. 

Men noe jeg er skikkelig spent på er tilskuer tallet i kvarten og eventuelt finalen. 

I fjor trakk vi 7 883 tilskuere til kvarten mot Brann (tror det var kampen i fjor som jeg koste meg mest på) 
Og vi trakk 10 863 til semien mot Bodø

Mot Brann i serien var det 10 011
Og mot Bodø var det 12 018

Så en del flere så seriekampene, men i år tror jeg kanskje at vi er så sultefora på motstand generelt og eliteserie motstand spesielt og muligheten for et trofe at vi kanskje klarer å fylle stadion til begge de to cup kampene. Om det blir to da. 
Det hadde jo vært ekstremt gøy i så fall. 
KFUM har ikke mange supportere eller tilskuere, men mange nøytrale vil vel få med seg et Oslo oppgjør igjen.
FFK har jo supportere da som kan finne på å mobilisere når de ser at vi gjør det.  

Skal de gå må de nok prises forsiktig. Kampen mot FFK er en søndag kl 20 som nok er så seint at mange foretrekker TVen 

Den eventuelle kampen mot KFUM er en onsdag (klokkeslett ikke avgjort) Det er jo aldri en vinner. 
Men om man vet at man må ha kamp billett fra semien for å prioriteres for å få finalebillett så kanskje det hjelper (sesongkort holdere er først i køen selvsagt).  

Ja ja man kan jo drømme.
Svar
#69
Flemmern skreiv: 

Helt enig, jeg skjønner ikke detta.
Ingen av danskene er bedre enn Riisnæs og Rijks, så dette finner jeg merkelig.
Kan forstå at de ønsker å få alle spillere i kampform, men det må bli på slutten av kampene, ikke fra start.

Skal ikke spekulere i hva det kan være, men det er ikke uvanlig at trenere bruker "sine egne spillere" framfor de etablerte.
Kan jo være at Bakke har pressa gjennom disse overgangene og ønsker å vise at han vil bruke dem.

Som sagt, blir bare spekulasjoner.
-----------

Til Dagsavisen har Bakke sagt at vi har et luksusproblem på topp. Dette var før kampen mot Moss altså, men vi kan ta noen sitater: 

– Vi skal ha i gang “Mo” (Muamer Brajanac) også. Det er tett og jevnt mellom dem, og jeg synes at han har en frekvens. Når han har begynt å forstå hvordan han skal opptre i presset, så gir han oss fart, sier Bakke til Dagsavisen om hvorfor den danske spissen startet mandag.

– Han har kraft i lufta og i innleggssituasjoner selv om han ikke kom så mye til sin rett i dag. Det er tett og jevnt mellom dem. Ola har også vært veldig god på trening. Vi har et luksusproblem der, og det er bra for oss, fortsetter Vålerenga-treneren.
----
Jeg kan forstå at vi ga Mo sjansen mot Ranheim, men i min bok var det veldig rart å også la han spille mot Moss når han ikke var bedre der. Da hadde det vært mer naturlig å bruke Rijks som er i form i en av høstens viktigste kamper. Nå gikk det jo fint allikevel da selv om det ikke var Mo sin fortjeneste. 

De tre neste kampene nå er mot Raufoss Levanger og Lyn. Jeg håper Mo får starte den miderste av dem (mot Levager) og Rijks de to andre om det ikke skjer noe veldig rart. 
Så kan godt Mo få sjansen igjen mot Ulf som er neste kamp igjen. Helt fint å gi han muligheten til å komme i gang, men de aller største oppgavene bør toppskåreren vår få inntil Mo har bevist noe. 

Lange synes jeg har prestert langt bedre de gangene han har fått sjansen. Så at vi prøver å få han gradvis mer med kan jeg forstå. Men hvorfor kan vi ikke bruke han som kant og Riisnæs og Strand  på midtbanen? Det er langt utenfor min forstand særlig at Strand brukes som ving. 

Ja ja det er godt vi har luksusproblemer og det er godt at Jarlen vår virkelig har levert fra første spark på ballen. Lange kommer til å bli veldig god for oss, og det kan det godt hende at Mo også blir. Men Rijks fortjener også muligheter særlig nå som han har levert og er i form.
Svar
#70
(08-05-2024, 09:15 AM)Bohem33 Skreiv: [...]
Men noe jeg er skikkelig spent på er tilskuer tallet i kvarten og eventuelt finalen. 

I fjor trakk vi 7 883 tilskuere til kvarten mot Brann (tror det var kampen i fjor som jeg koste meg mest på) 
Og vi trakk 10 863 til semien mot Bodø

Mot Brann i serien var det 10 011
Og mot Bodø var det 12 018
[...]

Nå tror jeg dette er solgte billetter så da teller alle sesongkort om de kommer eller ei, mens i cup-kampene så er det kun billettsalg så derfor faller det en del der. Hva som er antall besøkende er det kun klubben som vet.

Edit: Nå er det vel langt mer optimisme i år enn i fjor så regner uansett med at vi overgår alle tallene fra i fjor.
Svar


Gå til forum:


Bruker(e) som leser denne tråden: clash, 7 Gjest(er)