(04-16-2024, 01:37 PM)idle76 Skreiv: Jeg har ikke panikk ennå, men spørsmålet er hvor lenge man kan vente med å gjøre endringer? Jeg frykter vi er stuck med Bakke minst ut sesongen selv om tegnene til forbedring er helt fraværende, unntatt evnen til å snu spillet med lange crosspasninger (som er en klar forbedring fra i fjor).
Nei, tror det er lurt å ikke få panikk enda. Vi har spilt tre kamper og vært det beste laget i alle.
Vi har en litt ekkel start på sesongen.
Hjemmekamp i første. Det er seriepremiere og tradisjonelt kan det kan gå alle veier her. Det gjelder ikke bare hos oss. Seriepremierer er alltid spesielle. Så vinner vi programmessig bortekampen mot Raufoss, selv om spillet ikke helt sitter. Og så taper vi tredje kamp, antatt toppkamp hjemme mot Stabæk, først og fremst pga personlige feil. Så venter et fullsatt Ullevål i runde 4.
Så dette er ikke hverdagen i OBOS. Den starter å komme med bortekampen mot Mjøndalen i runden etter Lyn. Men den kommer kanskje først og fremst etter 16.mai. Da er det borte mot Åsane, hjemme mot Levanger, borte mot Ranheim, hjemme mot Moss og så videre.
I de 8 første kampene møter vi de to andre nedrykkslagene, har en åpningskamp, et byderby og en 16.mai kamp. Altså kamper med "litt ekstra". Så begynner OBOS-hverdagen for alvor etter det.
Bakke burde vi etter mitt syn aldri hentet og definitivt kvittet oss med etter nedrykket. Men nå er han her. Og jeg tror ikke vi er tjent med å lage noe bråk rundt akkurat det. Det er heller ikke spesielt overraskende. Når styret stilte sine plasser til disposisjon etter nedrykket så betyr jo også det i praksis at de ikke kommer til å gjøre noen store grep før nytt styre er på plass. Og uansett hva det nye styret måtte mene om saken så kan de ikke sparke en trener tre uker før seriestart.