Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Lagbygge sesongen 2024/2025
Mathis Olimb har signert for 1år og Pontus for de 3 neste sesongene.
Hadde trodd kanskje at Mathis ville signere en 2 års kontrakt, men han ønsker vel å ta et år om gangen. Får håpe at Kenna vender hjem slik at de får spilt sammen igjen.
https://www.tv2.no/direkte/0nr51/sportsd...-forlenger
Svar
Leo Johansen Halmrast vender i følge tv2 hjem til Vålerenga til neste sesong. Han er forøvrig ferdig med sesongen etter smellen han fikk av Rokseth (3 kampers karantene)
Svar
(03-08-2025, 03:46 PM)Kristoffer Skreiv: Leo Johansen Halmrast vender i følge tv2 hjem til Vålerenga til neste sesong. Han er forøvrig ferdig med sesongen etter smellen han fikk av Rokseth (3 kampers karantene)

Det synes jeg er en god signering. Vi må foryngre laget. Og ekte VIF-gutter, som er gode nok, bør spille for oss. De vurderer sikkert også Calle Spaberg Olsen og Filip Lalande. Tror ikke Svendsen og Nyhus Myhre blir med videre. 

De viktigste plassen er allikevel de seks importplassene. Vi vet at Ekelund og nå også Taimi har blitt norske. Ekelund er på utgående kontrakt. Taimi har kontrakt også neste sesong. Begge blir 35. Men nå til dags er det mer vanlig at man spiller til nærmere 40 års alder. Vi kan hente en utenlandsk back til nå når Taimi er norsk. Har hørt at man har alt klart med en meget god back. Men avhengig av om laget hans rykker opp. Anton Karlsson har kontrakt også neste sesong.

Blant forwards kan vi ha fire om det hentes en ny back. Vi har Partanen, Haag, Lepaus og McGauley. Jeg tror vi vil starte sesongen med bare 3 import-forwards, for å ha en ledig plass til senere når vi ser hva vi evt har behov for. Da regner jeg som sikkert at Kenna Olimb kommer til VIF. Han erstatter lett den fjerde import-forwarden. Jeg ser gjerne av Haag og McGauley blir med videre. Så ønsker jeg meg en stor sterk og tøff forward.
Svar
https://www.eliteprospects.com/player/25266/miihkali-teppo

Det går rykter om at Miihkali- Teppo (på dagens motstander Sparta) er på vei til Vålerenga. Kjenner ikke spilleren godt nok til å vite hva jeg syns om dette, men registrerer at det er nok en back i 30 årene, en lagdel der vi trenger å få ned snittalderen. Sparsomt med poeng i år for Sparta 1+9 på 34 matcher. Han er også L, en posisjon der vi allerede har Bonsaksen, Koch, Karlsson, Rokseth og Rosdahl. Riktignok er det bare Karlsson og Rosdahl som har kontrakt neste år. 

Uansett, spennende med rykter.
Svar
Har hørt Teppo er noe Myrvold ordnet og at han ikke lenger er aktuell.Vi sikter høyere og er ute etter en poengback!
Svar
(03-10-2025, 05:48 PM)Ingar Skreiv: Har hørt Teppo er noe Myrvold ordnet og at han ikke lenger er aktuell.Vi sikter høyere og er ute etter en poengback!

I så fall gode nyheter tenker jeg. Bortsett fra Taimi, som varierer veldig i kvalitet, er det sparsomt med poeng fra backsiden.
Svar
Det jeg vet er at Vålerenga forsøkte å kjøpe ut Teppo fra kontrakten med Sparta før denne sesongen. Når det ikke løste seg hentet vi Karlsson istedenfor. Hva som er statues nå aner jeg ikke.
Svar
Ser at ingen andre har nevnt det, og det er jo rykter mener jeg.
Halmrast skal være klar for Vålenga

Husker han forlot Vålenga og det var ikke helt greit forhold da mellom han og klubb.
Fortrinnsvis var det vel noe dritt mellom Halmrast og Roy Johansen?
Uansett er han bedre nå enn han var, og det er jo fortsatt potensiale i gutten.
Svar

Gå til forum:

Bruker(e) som leser denne tråden: Finegine, 5 Gjest(er)