Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rykte og ønsketråd sommer 2024
(07-15-2024, 06:27 PM)Theo 66 Skreiv: Husk at det heller ikke er «bare å sende på utlån». Det er flere klubber i nærområdet (hei Skeid) som absolutt ikke vil ha spillere fra Enga på lån. Heller utvikle egne spillere.

I Eliteserien kan vi låne ut spillere til OBOS-klubbene Moss, xxx, Stabæk, Lyn og Mjøndalen som er pendleavstand. Og vi kan så klart låne ut til alle, men da må de kanskje bo litt på hybel.

Hvis vi ønsker å låne ut til en PostNord-klubb er det Gjøvik-Lyn, Follo, Ull/Kisa, Grorud, Strømmen, Eidsvold, Kjelsås, Skeid, Ørn Horten og Eik Tønsberg som alle er mer eller mindre i pendleavstand. Ellers er det jo 20 klubber til der og og velge blant. Men som da krever at det blir leid inn en hybel. 

Tror nok det kommer til å gå greit å finne klubber som tar i mot en spiller som egentlig er litt for god for dem.

Så skjønner jeg at ikke absolutt alle av de er aktuelle av diverse årsaker. Men det er nok av klubber å velge blant.
Svar
(07-15-2024, 09:38 AM)Ettlagioslo Skreiv:
(07-10-2024, 02:13 PM)Stenzenga Skreiv: JajaSmile

Dette var ikke noe greier?

Det vil tiden vise Tongue
Svar
Hehe. Det er vel det som kalles en selvoppfyllende profeti
Svar
Så Grønbæk ble solgt for mer enn hva Vålerenga er verdt i penger. Hvordan skal vi lukke det gapet?
Svar
(07-15-2024, 09:51 PM)Kriger'n Skreiv: Så Grønbæk ble solgt for mer enn hva Vålerenga er verdt i penger. Hvordan skal vi lukke det gapet?

Resultater over tid. Så enkelt, så vanskelig.
Svar
Og Sakarias Opsahl går til Brann.
Svar
(07-15-2024, 10:07 PM)Østblokka Skreiv: Og Sakarias Opsahl går til Brann.

Noen som har oversikt over videresalg og prosenter her? Ville overraske meg om vi ikke skal ha 20%. Gikk fra oss for rundt 1 million, og selges nå for 5. Bør gi noen kroner med mindre vi ikke gjorde jobben  ed salget til Tromsø.
Svar
(07-15-2024, 09:51 PM)Kriger'n Skreiv: Så Grønbæk ble solgt for mer enn hva Vålerenga er verdt i penger. Hvordan skal vi lukke det gapet?

Et opprykk hjelper jo bra som et første skritt da. Ellers er jo fotballen en ganske flyktig bransje der ting skjer fort.

Dilemmaet til Glimt er jo at de ikke bare kan hente inn en som umiddelbart er like god. De må hente en som kan bli like god om noe tid, hvis de i det hele tatt klarer å finne det.

Virker på meg som om Glimt egentlig har større problemer med å finne spillere enn man skulle tro. De har hentet hjem Hauge og Evjen og nå har det vel vært noe snakk om Zinckernagel også. De har jo mistet en del viktige spillere som Pellegrino, Faris og nå Grønbæk.

Det er ikke nok norske fotballspillere som er gode nok og som også forbedrer dem. De også må gjøre som alle andre, å finne spillere på vei opp. Det er ikke nok ferdigvarer de bare kan hente. Samme problemet Molde hadde. De mistet Fofana og Mannsverk og klarte ikke helt å erstatte dem. Og det blir ikke lett for Glimt heller. Postnummer 8000 og spill i Conference League er ikke superattratktivt for spillere som har ambisjoner og som allerede har slått gjennom.

For det går ikke an å bruke mer enn 11 spillere om gangen. Det hjelper ikke om de har 25 Fiater i garasjen og møter lag som har 12 Fiater og et par Porscher.
Svar
(07-16-2024, 10:07 AM)anhenrik Skreiv:
(07-15-2024, 10:07 PM)Østblokka Skreiv: Og Sakarias Opsahl går til Brann.

Noen som har oversikt over videresalg og prosenter her? Ville overraske meg om vi ikke skal ha 20%. Gikk fra oss for rundt 1 million, og selges nå for 5. Bør gi noen kroner med mindre vi ikke gjorde jobben  ed salget til Tromsø.

Tviler på at vi får mye videresalgspenger når de sklir rundt i Norge. Er nok bare utdanningskompensasjon.
Svar
Mye mulig 2 spillere har spilt sin siste kanp for oss.

Gruer meg litt til reaksjonene på forumet her hvis man ser hva som nylig er blitt diskutert…
Svar


Gå til forum:


Bruker(e) som leser denne tråden: 5 Gjest(er)