Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Gjermund Østby ferdig i Vålerenga
#31
(06-29-2024, 08:48 AM)anhenrik Skreiv: Når Moa Dajani sluttet uttalte han følgende til Dagsavisen. Så skal jeg ikke påstå at jeg vet hvem han viser til eller om han hadde rett. Men det vi vet er at vi har begrenset innsikt i hvordan folk i klubben løser sine oppgaver i klubben.

«På slutten av 2022-sesongen begynte jeg å legge merke til endringer blant flere av kollegene mine. Det virket som flere av dem var i klubben bare var der for å ha en jobb uten å ha hjertet for arbeidet sitt. Om vi vant eller tapte, endte høyt oppe på tabellen eller langt nede, det spilte liksom ingen rolle for dem. De kunne tatt en ekstra treningsøkt, men valgte i stedet å dra hjem tidlig for å unngå å havne i den verste rushtrafikken. Det var for mange som var fornøyd med å være i Oslo og være i Vålerenga. De vil jobbe hardt for å overleve i klubben, men ikke jobbe hardt for klubben. For meg var dette uakseptabelt, sier Dajani til Dagsavisen.»

Blir rett og kvalm av å lese det der.
Svar
#32
(06-29-2024, 10:32 AM)NilsDN Skreiv: Hvis det er tilfelle er det et ledelsesproblem, ikke de ansatte. Det er ledelsen so må skape den motivasjonen hos dem. Det er ikke de ansatte som må finne den av seg selv eller bli kasta ut.

Ikke uenig i det, og at det var vært ledelsesmessige problemer er vel opplest og vedtatt? Poenget her er ikke hva som er sant og ikke, men at det kan være ting her som
ikke vi kjenner til, og som kan begrunne at det etter 25 år kan være grunn til å tenke nytt ved utgang av en kontrakt.

Uansett hvor mye man digger Gjermund.

Feil eller riktig synes jeg er vanskelig å vurdere, men har respekt for at andre kan ha bedre oversikt enn meg.
Svar
#33
(06-29-2024, 08:48 AM)anhenrik Skreiv: Når Moa Dajani sluttet uttalte han følgende til Dagsavisen. Så skal jeg ikke påstå at jeg vet hvem han viser til eller om han hadde rett. Men det vi vet er at vi har begrenset innsikt i hvordan folk i klubben løser sine oppgaver i klubben.

«På slutten av 2022-sesongen begynte jeg å legge merke til endringer blant flere av kollegene mine. Det virket som flere av dem var i klubben bare var der for å ha en jobb uten å ha hjertet for arbeidet sitt. Om vi vant eller tapte, endte høyt oppe på tabellen eller langt nede, det spilte liksom ingen rolle for dem. De kunne tatt en ekstra treningsøkt, men valgte i stedet å dra hjem tidlig for å unngå å havne i den verste rushtrafikken. Det var for mange som var fornøyd med å være i Oslo og være i Vålerenga. De vil jobbe hardt for å overleve i klubben, men ikke jobbe hardt for klubben. For meg var dette uakseptabelt, sier Dajani til Dagsavisen.»

Du sier " Men det vi vet er at vi har begrenset innsikt i hvordan folk i klubben løser sine oppgaver i klubben." som jo er en helt riktig og rasjonell observasjon. 

Det eneste vi ser, er resultatet av denne oppgaveløsningen.

Det er klubbens suverene rett til å treffe beslutninger angående sine ansatte. 
På samme måte som jeg, som supporter av klubben, har en rett til å mene noe/ ytre noe om disse beslutningene.

Polemikk, har hørt om det før, måtte sjekke SNL, for å være sikker. 
Gjermund sier i DB at han har tilbud om ny jobb, det er jeg glad for.
Som sagt så håper jeg det hele, fortsatt er en drøm. hör ni. 

https://www.dagbladet.no/sport/ferdig-bl...g/81607605

Som plaster på såret. Aron og Idumba fra start. Hvorfor spiller vi med en på 31 når vi har en på 25 år, som er fysisk bedre/overlegen.
Svar
#34
Interessant artikkel.

De bruker altså 5 minutter på å fortelle en intetanende person med 25 års fartstid at han ikke er med videre, snakke om en 30% rolle og bli enige om å gi han arbeidsfritak for resten av kontraktsperioden. Det sier seg jo selv at det ikke går. 

Det er sikkert noe mer bak det her enn Gjermunds resultater som keepertrener. Men formen på dette virker jo under enhver kritikk.
Svar
#35
(07-01-2024, 09:59 AM)NilsDN Skreiv: Interessant artikkel.

De bruker altså 5 minutter på å fortelle en intetanende person med 25 års fartstid at han ikke er med videre, snakke om en 30% rolle og bli enige om å gi han arbeidsfritak for resten av kontraktsperioden. Det sier seg jo selv at det ikke går. 

Det er sikkert noe mer bak det her enn Gjermunds resultater som keepertrener. Men formen på dette virker jo under enhver kritikk.

Hva som har skjedd her er ikke godt å vite, men vibbene jeg får er avtalt spill og bakhold. Og det er jævla råttent i så fall.
Svar
#36
(07-01-2024, 10:32 AM)JohnF Skreiv:
(07-01-2024, 09:59 AM)NilsDN Skreiv: Interessant artikkel.

De bruker altså 5 minutter på å fortelle en intetanende person med 25 års fartstid at han ikke er med videre, snakke om en 30% rolle og bli enige om å gi han arbeidsfritak for resten av kontraktsperioden. Det sier seg jo selv at det ikke går. 

Det er sikkert noe mer bak det her enn Gjermunds resultater som keepertrener. Men formen på dette virker jo under enhver kritikk.

Hva som har skjedd her er ikke godt å vite, men vibbene jeg får er avtalt spill og bakhold. Og det er jævla råttent i så fall.

Ja, samme vibber får jeg. Og det er helt elendig utført i tillegg.

Vi vet ikke hvilken divisjon vi er i i 2025. Vi trenger ikle ta avgjørelser om Gjermund nå. 

Vi går ut med begrunnelse om behov for fornying, når resultater taler for seg selv og sier noe helt annet.
Vi har da et behov for fornyelse, men ikke pga yrkesmessige prestasjoner. 

Vi stikker en tro tjener i ryggen, klarer ikke engang å gi en begrunnelse og går ut med en story som ingen skjønner noe av. I stedet for å si noe som at Gjermund ønsket nye utfordringer som vi ikke kunne gi han, eller noe i den gata der. Det er ingen tvil om at de ikke skilles som gode venner.
Svar
#37
Det eneste som kan rettferdiggjøre dette, er om vi har en bedre keepertrener klar. Hvis ikke har jeg også vanskelig for å forstå dette.
Svar
#38
Det er to ting. Selve avgjørelsen. Og måten det ble løst på.

Men hva er egentlig en bedre keepertrener? Hvis noen kom til oss med en track record der de har solgt en keeper til PL, en til Ligue 1, har Norges U21 og Norges U18 i troppen for øyeblikket så ville jeg trodd vi fikk tak i en av de absolutt beste. Hva slags bakgrunn som skal få meg til å tenke at jo, dette er nok et steg opp er jeg usikker på.

Men som sagt så prøver jeg å skille på selve avgjørelsen og hvordan det ble løst. Det er først og fremst det siste jeg er skeptisk til. Men sånn det fremstår i dag så har vi et behov for fornyelse som ikke skyldes yrkesmessig resultat. Og vi har brukt 5 minutter på å kvitte oss med en kar med 25 års fartstid. Virker veldig klønete og dårlig håndtert.
Svar
#39
(07-01-2024, 11:49 AM)NilsDN Skreiv: Det er to ting. Selve avgjørelsen. Og måten det ble løst på.

Men hva er egentlig en bedre keepertrener? Hvis noen kom til oss med en track record der de har solgt en keeper til PL, en til Ligue 1, har Norges U21 og Norges U18 i troppen for øyeblikket så ville jeg trodd vi fikk tak i en av de absolutt beste. Hva slags bakgrunn som skal få meg til å tenke at jo, dette er nok et steg opp er jeg usikker på.

Men som sagt så prøver jeg å skille på selve avgjørelsen og hvordan det ble løst. Det er først og fremst det siste jeg er skeptisk til. Men sånn det fremstår i dag så har vi et behov for fornyelse som ikke skyldes yrkesmessig resultat. Og vi har brukt 5 minutter på å kvitte oss med en kar med 25 års fartstid. Virker veldig klønete og dårlig håndtert.

kan det være at Kamil Rylka er på vei tilbake? kontrakten hans går ut 2024. 
   Kamil 
Svar
#40
Kan godt være det. Ikke vet jeg og det er den ene siden av saken.

Den andre er at de bruker 5 min på å avslutte et 25 år gammelt arbeidsforhold. Går ut og sier det skyldes behov for fornyelse når de kvitter seg med den keepertrener i Norge som har best track record. Fint at de har et program om hva det vil si å spille i Vålerenga. Men trenger de kanskje et om hvordan det skal ledes i Vålerenga også kanskje?

Nyheten her burde vært at klubben oh Gjermund sammen har blitt enige om å skille veier etter 25 år. Gjermund ønsket seg noen nye impulser og klubben ønsker ikke å stå i veien for han. De har derfor sammen blitt enige om å avslutte. Møt opp på neste hjemmekamp og vær med å hylle legenden.

Det vi hører er at Gjermund intetanende ble dratt inn i et møte og 5 minutter senere så var han uten jobb.
Svar


Gå til forum:


Bruker(e) som leser denne tråden: 5 Gjest(er)