Trådvurdering:
  • 5 stemmer - 4 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rykte og ønsketråd vinter/vår 24/25
(03-28-2025, 01:23 AM)MaxManus Skreiv: Vinicius Nogueira - Spennende signering dette. Kan vi ha gjort et varp her?

Det kan vi fort ha gjort. Litt research på han.

Gikk til Halmstad fra Varberg BOIS. Hadde en bra sesong i Halmstad og større klubber var interessert i han. Nevnes klubber som Hammarby, Djurgården, AIK og andre.

For en uke siden melder svenske medier at han ikke har fått fornyet arbeidstillatelse, men at Halmstad skal klage inn beslutningen.
Halmstad har glemt å oppdatere denne da han gikk fra Varberg til Halmstad. Så litt administrativt rot fra dem.
https://www.viasport.com/no/allsvenskan/...emer/16167

Men jeg kan jo forstå at han dermed også ønsker seg bort, framfor å bli og vente på en ny arbeidstilatelse som bare kanskje kommer. Overgangsvinduet er jo stengt over alt, så får han ikke, så får han verken trene eller spille kamper i Sverige.

Og dermed er norsk serie en av veldig få serier som faktisk kan hente han. Han kan ikke gå til andre svenske klubber, av samme grunn som han ikke kan bli i Halmstad. Og overgangsvinduene rundt om er stort sett stengt.

Han kommer opprinnelig fra Palmeiras, samme klubben Vitinho kom fra. Etter litt ungdomsfotball i Brasil så dukker han opp i svenske Varberg. Der blir han et år, de rykker ned og ferden går altså videre til Halmstad der han gjør det bra. Det er et kort bytte, det er bare 60 km fra Varberg til Halmstad. Han er fast i laget i både Halmstad og Varberg.

Så jeg tror dette er bra. Spesielt bra blir det hvis vi også har signert en kontrakt med spilleren selv. Sånn at om vi benytter opsjonen så er han automatisk vår. Opsjoner kan jo som kjent være litt ulike.

Uansett så får vi en spiller fra samme ungdomsavdeling som Vithino. Men i motsetning til Vitinho så er han her eldre og han har allerede vist han kan spille voksenfotball på høyesete nivå. Så trenger vel ikke noe tilvenning, det er ikke noe prosjekt det her som Obasi, Promise og så klart også Vitinho. Han kommer nok til å gå rett inn i laget tenker jeg.
Svar
Har hørt mange si at han var Halmstads soleklart beste spiller i fjor.
Svar
(03-28-2025, 09:30 AM)blaarizla Skreiv: Har hørt mange si at han var Halmstads soleklart beste spiller i fjor.

Ja, det tror jeg også. Jeg tror dette er en spiller som de fleste vil mene er sånn ca topp 3-4 hos oss i 2025.
Svar
Dette tror jeg at kan bli fantastisk bra!

VB var den posisjonen jeg var mest usikker på så å få inn en ny der er gull.
Nå er Hedenstad backup for Sjåtil på høyre (det vil jo ta noen uker før Borch er tilbake)
Og Pallas er backup for vår nye brasilianske venn på venstre
Så får vi håpe han er klar for andre seriekamp da. Jeg tipper vi velger Hedenstad som VB på søndag.

For meg virker han litt som en juklerød type som har sine styrker offensivt og som får mange assist. For Braja tror jeg det er ekstremt viktig. Han er god i boks, men må ha de innleggene. Så da er det vel en fare for at Strand blir noe ving igjen for å gi mer defensiv trygghet. Det er dårlige nyheter for Rijks da, som helt klart kan utfordre Braja om ikke Braja får de rette innleggene.

Det er helt gull at vi har låneavtale ett helt år og ikke bare et halvt.
Når det gjelder opsjonen er det vanskelig å vite hva den er verdt om man ikke vet hva som står i den.
Vi har opplevd før at kjøpssummen har vært satt så høyt at det har vært svært lite sannsynlig at vi skal kunne benytte oss av den. Og som du sier NilsDN så er det også et stort spørsmål om vi er enige med spilleren om betingelsene. Det hjelper lite at klubben må selge om spilleren ikke vil.
Ser man på våre spillere som har vært utleid så er inntrykket mitt at de andre klubbene nesten aldri har innløst opsjonen, ofte har man isteden prøvd å forhandle ned prisen istedenfor. Men den tid den sorg, nå har vi han i hvert fall ett år.

Her virker det som Jokke virkelig har vært på jobb og at vi kanskje har lurt større klubben som brann og molde som er over oss i hierarkiet og som også trenger en vb.
Sånt kan man like.

Og i motsetning til Vithinho så vet vi hvilken posisjon han spiller i før vi henter han. Det er så god reasearch det at det grenser mot feigt.
(https://www.nettavisen.no/sport/sar-tvil...95-1111112

Over tre måneder etter ankomst er det heller ingen tegn til at han nærmer seg spilletid under Dag-Eilev Fagermo.

– Jeg er usikker. Han er hvert fall ikke spiss. Jeg vet ikke om han er indreløper eller ving, innleder VIF-treneren til Nettavisen.)

Nå er den frie kvota full så skal Promise inn til sommeren så må noen ut.
Pallas, Rijks og Obasi er vel de som ligger dårligst an per nå. Men mye kan skje før den tid.
Eneo Bitri kan jo også i teorien komme tilbake. Han er utlånt til 30 juni og har kontrakt med oss ett år til etter det.
Men det er vel ikke mange som forventer at han skal spille så mye mer for oss.

Det ser ut som Jokke har levert nok et meget sterkt overgangsvindu. Det var bred enighet her på forumet om at backene våre var vårt svake punkt og at vi manglet bredde på stopperplass. 
Nå har vi henta Sjåtil som ser meget bra ut, Pallas som jeg er noe mer skeptisk til og nå brasilianeren som jeg har tro på at blir den beste backen i klubben. 

Og ikke bare det, men Vinícius Nogueira kan fort også være spilleren som gjør at Braja kommer til sin rett. 

Optimismen min steg i hvert fall med flere knepp nå rett før seriestart. 

Så får det heller være at vi bare har tre stoppere og at to av de som kanskje blir faste i forsvaret har spilt og trent svært lite (Kevin) og ingenting (Vinícius Nogueira) med resten av laget. 

Og ikke mistet vi Riisnæs heller. Så ut fra ressursene vi har og det vi vet nå så er det vanskelig å se for seg at Jokke kunne gjort det så mye bedre i vintervinduet. 

Men nok om overganger, la oss spille ball!
Svar
Forhørte meg med en bekjent som er Varberg-fan. Der Nogueira spilte før Halmstad. 
Tilbakemeldingen var; veldig bra fremover, «bare å gratulere med en knall signering», og at de var veldig skuffa over Halmstads rot som han mente gjorde at summen vi har opsjon på antageligvis var lavere enn reel verdi.(red: de har videresalgsklausul). Så er jo dette bare hans mening og ikke nødvendigvis fasit. Men en positiv tilbakemelding for oss!
Svar
(03-28-2025, 10:55 AM)Gøypålandet Skreiv: Forhørte meg med en bekjent som er Varberg-fan. Der Nogueira spilte før Halmstad. 
Tilbakemeldingen var; veldig bra fremover, «bare å gratulere med en knall signering», og at de var veldig skuffa over Halmstads rot som han mente gjorde at summen vi har opsjon på antageligvis var lavere enn reel verdi.(red: de har videresalgsklausul). Så er jo dette bare hans mening og ikke nødvendigvis fasit. Men en positiv tilbakemelding for oss!

Høres veldig lovende ut dette. Takk for info, og velkommen. I tillegg må jeg si at jeg liker Jonsson veldig godt, og at jeg aldri tror Riisnæs til Glimt var aktuelt i det hele tatt. Vi selger ut! Hadde vi hatt han derre Ingebrigtsen fortsatt, ville han vært borte (hvis han ikke hadde nekta selv da). "Vi skal være stolte av å utvikle spillere for andre".
Svar
Vi fikk inn to spillere i dette vinduet som var i en uvanlig situasjon og som er på høyt nivå, alt takket være kreativiteten til Jokke og speiderne. Sørensen og Nogueira var i problematiske situasjoner, medarbeiderne våre var kreative med å presentere løsninger og vi klarte å skaffe veldig gode spillere uten stor konkurranse til gode priser.

Om prestasjonen blir dekkende eller ikke skal vi vurdere i desember, men fra nå av ligger ansvaret hos spillere og trenere.
Svar
I høydepunkt-videoene på tuben, så virker Nogueira sterk, rask og teknisk. Full innsats hele veien og gir ikke opp om han ligger litt på etterskudd i dueller.
Riktignok bare høydepunkter, men lover veldig bra.

Relativt ung også, og kan sikkert ta ytterligere steg.
Svar
Gir det vinduet her et terningkast 4. Det er veldig mye av det som er gjort som er bra, men det er fortsatt et par huller her.

Fra å være litt tynne på backplass i fjor, så har vi veldig mye i år. Borch, Hedenstad, Sjåtil, Pallas og Nogueira.
Til gjengjeld er det litt tynnere på stopperplass i år, med bare Jarl, Kiil Olsen og Kevin.

Midtbanen er jo god, der har vi god dekning. Personling mener jeg Jarl er den beste erstatteren til Ambina, sånn som det løses i dag. Men med bare 3 stoppere så er det vel begrensa hvor mye vi kan bruke han der hvis det trengs.

Det er egentlig 2 bekymringer for i år. Bredden i troppen på midstopperplass og evnen til å score mål. Jeg mener at sånn jeg tror vi vil spille i år så er Mees Rijks en mye bedre spiss for oss enn det Brajanac er. Hvis det poenget triller inn hos Bakke&Myhre så synes jeg dette ser brukbart ut.
Svar
Da er låneavtalen med Nogueira bekreftet på vif-fotball.no.
Gleder meg!
Svar

Gå til forum:

Bruker(e) som leser denne tråden: 17 Gjest(er)