Trådvurdering:
  • 1 stemmer - 2 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rykte og ønsketråd vinter/vår 24/25
(11-25-2024, 08:56 PM)Blue 1978 Skreiv: Enig med deg@Nils, bra med rykter. Jeg tror Bjørdal blir solgt i dette vinduet. Han er riktig alder, ønsker helt sikkert å reise til utlandet igjen. Har gjort en god sesong. Jeg tipper han havner i superligaen. Tenker vi først og fremst trenger en ny VB og Vb midtstopper. En venstre og en spiss blir siste pri.

Dessverre tror jeg at du har rett Blue 1978. Han hadde tilbud i fjor, men ville spille oss opp igjen det klarte han og ble årets spiller og spillerens spiller i tillegg. Da kan det nok friste å mange doble lønna gjennom et siste eventyr i Legoland eller der om kring. Det hadde vært kjipt, men fortjent på et vis. 

Noe jeg virkelig ikke kan forstå er om idumba skulle bli med oss videre. Han floppa, er sikkert en fin fyr, men sportslig var det en stor skuffelse. Hvorfor i all verden skulle vi ønske å forlenge med han. Nå er låneavtalen over. Misforstå meg rett, jeg har ikke gitt opp Obasi selv om han ikke herja fra første kamp. Men han er ung og her på lang kontrakt. Noen ganger tar det tid, men idunba spilte mye i starten så virker det som vi ga han opp. Hvorfor skal han da plutselig herje på et nivå opp? Da tar jeg heller en ny lovende import. 

Men gull om Ofkir blir borte og vi attpåtil får noen kroner for han. Det samme kan fint skje med bitiri og men det skjer vel neppe før låneavtalen går ut til sommeren. 

Kan vi få en stopper som er bedre enn olsen og Jarl så er det fantastisk. Konkurranse er bra og tryggheten må starte bak. En back og så er mye gjort. Men var ikke planen opprinnelig å bruke lange som venstre ving? Jeg er fortsatt spent på om det kunne funka. 

Så tipper jeg at minst en spiller blir henta fordi han er en stjerne vi kan få tak i mer enn at det var en posisjon vi trengte. Men det er klart at skal vi hente en på midten nå så skal han være jævla god. 

Jeg blir verken veldig overrasket om vi henter enn spiss eller om vi ikke gjør det. For meg er det femte valg etter tre i forsvar og venstre ving, men får vi en stjernespiss er det ingen grunn til å si nei. Det er jo en av de absolutt viktigste posisjonene. Og selv om Braja har levert bra med mål på nivå to så gjorde han vel det i Danmark og uten å levere så mye på øverste nivå. Så ja, det kan absolutt gå bra, men sikkert er det på langt nær. Får vi inn en ny stjernespiss så kam vi ikke ha både Mo og Mees. Men da er spørsmålet om vi vil ha to ulike typer og mulighet til å ha en plan b som er å gjøre noe annet og ikke bare prøve hardere å få plan a til å funke. Om den nye spissen er Illic type da. 
I så fall kunne det vært nydelig og lånt ut Mo til ham kam for å se om han tar nivået. Så kan vi henta han tilbake etter å ha solgt den nye spissen for femti mill. 

Helt til slutt, hvem kan vi rane? Odd, lsk, Lyn, Stabæk, Egersund og to av tre av Haugesund, xxx og Moss får ikke være med i eliten. Frister noen herfra? Noen av Stabæks største juveler blir det nok vanskelig å få kloa i, men svært mange av de andre kan nok la seg friste.
Svar
Vi får bare bla opp for Bjørdal, vår klart viktigste spiller. Hvis vi har ambisjoner da. Er det noe poeng med Trøim, er det i disse situasjonene.
Svar
(11-25-2024, 09:50 PM)Bohem33 Skreiv: Dessverre tror jeg at du har rett Blue 1978. Han hadde tilbud i fjor, men ville spille oss opp igjen det klarte han og ble årets spiller og spillerens spiller i tillegg. Da kan det nok friste å mange doble lønna gjennom et siste eventyr i Legoland eller der om kring. Det hadde vært kjipt, men fortjent på et vis. 

Tror du har et litt for optimistisk syn på hva man tjener i Danmark.

Joda, i FCK og i et par andre klubber så ligger lønna høyt over hva vi betaler. Og ja, de har en fordel på skatt også. Men det ikke så massiv skattefordel som mange kanskje tror. Men det er også veldig store forskjeller internt i klubbene, mye mer enn her. Så det går ikke an å se på snittlønn. Men det er kanskje også litt misvisende i øyeblikket, siden norske kroner har falt som en stein de siste par årene. 100 danske kroner har blitt 20 norske kroner dyrere siden 2022. Så i øyeblikket så er det jo ikke bare danske fotballspillere som tjener mer, en vanlig lærerlønn i Danmark er vel nå 8-900 000 norske kroner også. Til gjengjeld er skatten i Danmark også høyere enn her. Selv om man skatter under kunsterskatt, eller forskerordningen som danskene kaller det, så er skatten fortsatt ca 33%.

Men dette er jo noe vi til en viss grad velger selv. Prisen på et sesongkort på Østblokka i 2025 er vel 1990,-. Det var prisen i 2020 også. Skal vi bare følge inflasjonen siden da så burde et sesongkort i 2025 kostet 2366. Eller normalprisen på et sesongkort for 2025 er 1681 2020-kroner. Mens FCK krever 3000 norske for et sesongkort på Sektion 12. Nå mener jeg ikke at vi nødvendigvis må sette opp prisene. Men skal vi konkurrere så må inntektene opp. Og den regningen blir det til slutt supporterne som må dekke. Helt urimelig ville ikke en prisøkning være heller, for i samme periode så har lønnsveksten vært 19,6%. Sesongkort for oss kostet oss i 2020 207 euro, mens det i 2025 er 172 euro, målt mot snittprisen for euro året i forveien. Det er kanskje en liten avsporing akkurat det da. Men det har i hvert fall blitt billigere å følge Vålerenga de siste 5 årene. Det er sikkert bra for mange, men det går så klart ut over konkurransekraften vår.
Svar
Fin oversikt over kontraktsløse norske spillere etter årets sesong
https://www.tv2.no/sport/disse-eliteseri.../17215210/
Svar
(11-26-2024, 11:49 AM)Theo 66 Skreiv: Fin oversikt over kontraktsløse norske spillere etter årets sesong

Har likt det jeg har sett av Vegard Kongsro, venstre vingback hos hamkam. Veldig solid defensivt, og bidrar også bra fremover i banen. Men kanskje ikke god nok offensivt til å bekle den rollen hos oss?
Svar
(11-26-2024, 01:00 PM)blaarizla Skreiv:
(11-26-2024, 11:49 AM)Theo 66 Skreiv: Fin oversikt over kontraktsløse norske spillere etter årets sesong

Har likt det jeg har sett av Vegard Kongsro, venstre vingback hos hamkam. Veldig solid defensivt, og bidrar også bra fremover i banen. Men kanskje ikke god nok offensivt til å bekle den rollen hos oss?

Ja, tenkte også på han. Men jeg håper vel egentlig på en litt yngre der. Føler vel at Kongsro ikke blir helt fugl eller fisk. Bra dekning, men ingen egentlig oppgradering av Jukle tror jeg. Men blir ikke helt feil heller.

Selvik hadde vært en oppgradering på keeperplass, men jeg tror ikke vi er interessert i å benke Sjøeng. Resten er jeg vel litt sånn meh til. 

Utfordringen vår er å hente spillere som er faktisk oppgradering. Spesielt hvis vi skal hente dem i Norge. Det finns så klart bedre spillere enn de vi har i Norge på alle posisjoner. Men det koster deretter. Så sånn sett kan kanskje Kongsro gi mening. Det er solid dekning på en plass der vi mangler folk, og vi kan bruke det vi har av penger på å hente folk til andre posisjoner. 

Er det noe jeg absolutt ikke håper på så er det at vi henter spillere på vei ned. Ingen ny Strandberg eller noe sånt.
Svar
Ikke bare trenger vi en ekstra i midtforsvaret i tillegg til Jarl og Kiil, men det kan fort tenkes at Bakke vil ha mulighet til 3 bak i noen kamper og da trenger vi en førstelagsspiller OG en backup. Nå har vi HK, men en som kan gå rett inn i 11ern er nok en pri for oss.
Høyreback tror jeg ikke på: Hedernstad, Borch og HK er "godt nok™". Venstre er jeg enig i at vi trenger solid forsterkning, minst like god som Jukle, men kanskje noe mer defensiv.
Svar
(11-26-2024, 01:43 PM)idle76 Skreiv: Ikke bare trenger vi en ekstra i midtforsvaret i tillegg til Jarl og Kiil, men det kan fort tenkes at Bakke vil ha mulighet til 3 bak i noen kamper og da trenger vi en førstelagsspiller OG en backup. Nå har vi HK, men en som kan gå rett inn i 11ern er nok en pri for oss.
Høyreback tror jeg ikke på: Hedernstad, Borch og HK er "godt nok™". Venstre er jeg enig i at vi trenger solid forsterkning, minst like god som Jukle, men kanskje noe mer defensiv.

Tviler på at de gjør så mye med høyrebacken så lenge både Borchgrevink og Hedenstad er på plass. 
Men midtstopper og venstreback burde stå på handlelista. 

Skulle gjerne sett en back med litt løpskraft. Som en motpol mot Juklerød`s kvaliteter. 
Fredrik Opegård står selvfølgelig høyt oppe på  drømmelista, men det spør som han er keen på å komme hjem eller at økonomien tåler et kjp av et slikt kaliber. 
På midtstopper plassen hadde det vært brillefint med en venstrebeint stopper, det har vi ikke per dags dato. 

Bjørdal er nok mulig at forsvinner enten i vinter eller i sommervinduet. Personlig håper jeg på sommervinduet da vi har en tendens til å få mer penger for spilleren da. 
Har ikke helt trua på Danmark, siden lønningene ikke er så voldsomt mye større der en i Norge og han skal jo ta med seg familien. Men skulle han gå så har de jo allerede vært i kontakt med Kaasa i Molde som er noe av den samme type indreløper. HAn var knallgod i Odd og i Molde før alle skadene, så spørs det om de får stabla han på beina igjen.
Svar
(11-26-2024, 03:30 PM)JackBlack Skreiv: Har ikke helt trua på Danmark,

Nei, hvem ønske å bo der, ...frivillig??
Svar
(11-26-2024, 04:09 PM)Wild Touch Skreiv:
(11-26-2024, 03:30 PM)JackBlack Skreiv: Har ikke helt trua på Danmark,

Nei, hvem ønske å bo der, ...frivillig??

jævelig flatt da.. 
Omhan er lei av oppoverbakker feks.

Da er det bekreftet at Fasika Idumba og Ola Kamara er ferdig i klubben.

https://www.dagsavisen.no/oslo/sport/tri...en-vi-har/
Svar

Gå til forum:

Bruker(e) som leser denne tråden: ep1fo, 34 Gjest(er)