Trådvurdering:
  • 4 stemmer - 4.25 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rykte og ønsketråd vinter/vår 24/25
Kjenner at jeg begynner å bli utålmodig, må da komme noen rykter snart
Svar
Kan Vetle Walle Egeli være noe for oss?
Svar
(01-02-2025, 11:21 PM)christian1913 Skreiv: Kjenner at jeg begynner å bli utålmodig, må da komme noen rykter snart

Det kunne vært verre, vi kunne vært brann. 

De har verken trener eller assistent og aner ikke når de får det heller, men snart kommer spillerne tilbake fra ferien. 

Jakten på Brann-treneren: Brann-sjefen til TV 2: - Ting kan skje veldig fort

Hadde vi vært i deres sko ville jeg begynt å bli bekymra og det er i hvert fall ikke lett å planlegge spiller logistikk før treneren er på plass. En ting er hvem man skal hente, men hvem skal man selge og hvem bør få fornyet kontrakt. Det bør jo ny trener ha tid med spillerne for å ta stilling til og den usikkerheten gjør neppe spillere som vurderer utenlands eventyr mindre fristet til å dra videre. 

---

Tilbake til oss. Våre spillere samles i dag for diverse tester. Så blir det fotball økter fra mandag. Etter en uke med økter inne i valhall er det bare å finne fram shortsen og hawai skjorta for da er det avreise til Teneriff og første to ukers samling. 

Det bør bety at neste uke må det da bli en del rapporter fra feltet og kanskje får vi inn avtale med en prøvespiller eller to og kanskje også en signering før de drar til syden. 
I så fall er det vel ikke helt uvanlig at man møtes der nede så de slipper tre uker med intens kulde og snøkaos her hjemme som et førsteinntrykk, 
men helt tyst kan det vel ikke være nese uke vel?
Svar
(01-03-2025, 08:53 AM)Bohem33 Skreiv: Det bør bety at neste uke må det da bli en del rapporter fra feltet og kanskje får vi inn avtale med en prøvespiller eller to og kanskje også en signering før de drar til syden. 
I så fall er det vel ikke helt uvanlig at man møtes der nede så de slipper tre uker med intens kulde og snøkaos her hjemme som et førsteinntrykk, 

Tror jeg står på det jeg har sagt før jeg.

Typiske overganger i perioden mellom sesongslutt og 1.januar er unge lokale talenter eller eldre spillere som ønsker seg hjem fra utlandet. Typiske overganger i januar er spillere i Norge som ønsker å bli i Norge. Typiske overganger i februar/mars er spillere fra alle mulige steder, norske og internasjonale, som ikke fikk seg en klubb i januarvinduet og nå har Norge som et av få steder der det er mulig å få en kontrakt på mange måneder. Når jeg bruker ordet "typisk" så er det fordi det så klart skjer unntak fra det der.

Går det spillere dyrt ut av Norge så kan det skape litt kjedereaksjoner i januar. Brann og Molde med nye trenere og ideer er klubber det kan bli en del endringer i, kan være greit å følge med på. Spesielt Molde, som sikkert skal rydde opp litt etter å ha underprestert.

Vi kan så klart få inn prøvespillere alt i januar, litt avhengig av hva vi selv har kartlagt og inviterer til. Men mest sannsynlig så kommer det vel noen av de prøvespillerne som reiser fra klubb til klubb i Europa. Og det skjer nok mer av det først etter at overgangsvinduet i landene med høst-vår sesong stenger. Da rettes nok blikket i større grad mot Skandinavia, både for spillere som ønsker å imponere for å få en kontrakt. Og for klubber og spillere som ønsker seg en "skilsmisse", uavhengig av hvem som tar initiativet til noe sånt.

Det er mulig vi får noen tilskudd til troppen i januar. Men jeg har nok mest tro på at vi kommer til å bruke treningsleiren på Tenerife to uker i januar til førts og fremst å vurdere de vi har. Og så klart å trene. Uten at jeg skal påstå at jeg kjenner årets planer i detalj, så pleier jo den første treningsleiren å være mye hardtrening og kanskje ikke så lett for prøvespillere å imponere heller. Så er nok treningsleiren på Marbella litt mer den som det nok kan komme prøvespillere til. Eventuelt andre som vi kjøper. Jeg føler meg nok rimelig trygg på at vi returnerer fra Marbella tidlig i mars med flere spillere enn vi dro ned med i midten av februar.

Så jeg tror nok det fortsatt drøyer litt med overganger. Mulig vi får inn noen voksne spillere som allerede spiller i Norge i januar. Anders Hagelskjær, Kristofer Haugen og Markus Kaasa fra Molde er alle spillere som kunne passet til noe sånt. Gode spillere, som nok ikke skal ut av landet og som fort kan være til overs i en forventa opprydding i stallen til Molde. Men det er så klart andre også, de var bare eksempler.
Svar
(01-03-2025, 10:12 AM)NilsDN Skreiv:
(01-03-2025, 08:53 AM)Bohem33 Skreiv: Det bør bety at neste uke må det da bli en del rapporter fra feltet og kanskje får vi inn avtale med en prøvespiller eller to og kanskje også en signering før de drar til syden. 

Tror jeg står på det jeg har sagt før jeg.

Typiske overganger i perioden mellom sesongslutt og 1.januar er unge lokale talenter eller eldre spillere som ønsker seg hjem fra utlandet. Typiske overganger i januar er spillere i Norge som ønsker å bli i Norge. Typiske overganger i februar/mars er spillere fra alle mulige steder, norske og internasjonale, som ikke fikk seg en klubb i januarvinduet og nå har Norge som et av få steder der det er mulig å få en kontrakt på mange måneder. Når jeg bruker ordet "typisk" så er det fordi det så klart skjer unntak fra det der.

Går det spillere dyrt ut av Norge så kan det skape litt kjedereaksjoner i januar. Brann og Molde med nye trenere og ideer er klubber det kan bli en del endringer i, kan være greit å følge med på. Spesielt Molde, som sikkert skal rydde opp litt etter å ha underprestert.

Vi kan så klart få inn prøvespillere alt i januar, litt avhengig av hva vi selv har kartlagt og inviterer til. Men mest sannsynlig så kommer det vel noen av de prøvespillerne som reiser fra klubb til klubb i Europa. Og det skjer nok mer av det først etter at overgangsvinduet i landene med høst-vår sesong stenger. Da rettes nok blikket i større grad mot Skandinavia, både for spillere som ønsker å imponere for å få en kontrakt. Og for klubber og spillere som ønsker seg en "skilsmisse", uavhengig av hvem som tar initiativet til noe sånt.

Det er mulig vi får noen tilskudd til troppen i januar. Men jeg har nok mest tro på at vi kommer til å bruke treningsleiren på Tenerife to uker i januar til førts og fremst å vurdere de vi har. Og så klart å trene. Uten at jeg skal påstå at jeg kjenner årets planer i detalj, så pleier jo den første treningsleiren å være mye hardtrening og kanskje ikke så lett for prøvespillere å imponere heller. Så er nok treningsleiren på Marbella litt mer den som det nok kan komme prøvespillere til. Eventuelt andre som vi kjøper. Jeg føler meg nok rimelig trygg på at vi returnerer fra Marbella tidlig i mars med flere spillere enn vi dro ned med i midten av februar.

Så jeg tror nok det fortsatt drøyer litt med overganger. Mulig vi får inn noen voksne spillere som allerede spiller i Norge i januar. Anders Hagelskjær, Kristofer Haugen og Markus Kaasa fra Molde er alle spillere som kunne passet til noe sånt. Gode spillere, som nok ikke skal ut av landet og som fort kan være til overs i en forventa opprydding i stallen til Molde. Men det er så klart andre også, de var bare eksempler.

Markus Kaasa er vel allerede linket til klubben. Mulig de avventer for å se om Bjørdal blir eller ikke.

Opsjonen HamKam hadde på Ofkir gikk vel ut 31.12 så siden det er radiostillhet angående han betyr det vel at bønda på Hamar prøver å sno seg unna avtalt pris og at han da må innfinne seg på trening på Valle i løpet av dagen.
Svar
(01-03-2025, 02:23 PM)JackBlack Skreiv: Markus Kaasa er vel allerede linket til klubben. Mulig de avventer for å se om Bjørdal blir eller ikke.

Opsjonen HamKam hadde på Ofkir gikk vel ut 31.12 så siden det er radiostillhet angående han betyr det vel at bønda på Hamar prøver å sno seg unna avtalt pris og at han da må innfinne seg på trening på Valle i løpet av dagen.

Ja, kjenner til Kaasa-linken. Men de to andre, en venstrebent midtstopper og en god offensiv back var mine forslag. Men det var jo så klart bare eksempler. Tipper uansett at Molde ikke tar noen avgjørelser der før de har en trener da.

At HamKam prøver å sno seg unna er vel litt drøyt. Det er jo ikke akkurat uvanlig at opsjoner i forbindelse med leieavtaler reforhandles. Vi gjorde vel det samme med Ambina senest for noen måneder siden.
Svar
Vegard Kongsro, som har vært nevnt her inne, har dratt til Yverdon-Sport i Sveits og blitt lagkamerat med våre gamle helter Magnus Grødem og Niklas Gunnarsson.
Svar
Postet på eliteserien tråden

Ifølge BT så er Brann i samtaler med Freyr Alexandersson om å ta over som trener for Brann

Han har tidligere trent

* Valur Damer 2008-2010

* valur assistent 2011-2012

* Leiknir Reykjavik 2013-2015

* Island Damer 2013-2018

* Island assistent 2018-2020

* Lyngby Boldklubb 2021-2024

* Kortrijk 2024
Svar
Ok..........
Svar
Hva tenker folk om Sheriff Sinyan, som står uten kontrakt nå? Ja, vært veldig skadeplaget og var noen år på Åråsen, men Oslo-gutt som vel er bedre enn de vi har på stopperplass. Egentlig er jeg veldig skeptisk til å signere han, men det er så sjukt stille her nå.

Hva med Chrupalla eller Lasse Nilsen som venstreback? Disse står også uten kontrakt nå.
Svar

Gå til forum:

Bruker(e) som leser denne tråden: ukvemsord, Ulf Bøtta Johansen, 34 Gjest(er)