(8 timer siden)NilsDN Skreiv:(8 timer siden)Wild Touch Skreiv: Det der skjønner jeg ikke. Kom ikke han fra HJK Helsinki, og har hatt 3 landskamper for Finnland. Det var vel også.et bilde av han i en Europa cup kamp?
Hør på selv. Var ålreit den
Poenget hans er vel mer det at den finske serien i sin helhet er dårligere enn Eliteserien. Selv om HJK i seg selv er et bra lag, spiller de mot dårligere motstandere enn det vi gjør her. Så han må litt opp i forhold til hva han er vant til. Følte ikke han ble pratet ned da. Var vel også der det kom fram at vi betalte 1,5 millioner for han.
Hør her fra 21.54 https://youtu.be/wOurh3592JM?si=Pjs_9m2ljzpbmRob&t=1314
Han sier at vi henta Pallas for 1,5 mill at en lignende spiller herfra ville kosta 5-7 mill
At den finske ligaen udiskutabelt er dårligere
At Pallas må tilpasse seg og at det ikke er sikkert at han tar tempo
Henter vi en sånn spiller fra Norge så er det veldig usikkert om de tar nivået
Vi må ta lavrisiko signeringene
Jokke har jo tidligere vært kjent for å hause spillere noe helt voldsomt, det gjør han i hvert fall ikke her.
Men misforstå meg rett, det er klart de ikke hadde henta Pallas om de ikke hadde tro på han.
Men jeg synes han demper forventingene en del her og ikke akkurat sier at Pallas vil dominere fra dag en.
Ellers sier han jo og at alle nå budsjetterer med spillersalg (og har investorer), men at det før var fy fy og gjøre seg avhengig av inntekter sånn.
Det høres ut som ganske lite av det vi fikk for Jones vil gå til å hente spillere for. Forretningsmodellen er å ha et storsalg ala Jones i året og ellers prøve å beholde de beste og kjøpe billige spillere med stort potensial. Så drømmer man om å kvalifisere seg for Europa og hente store penger der selvfølgelig. Men det er ikke mange norske klubber som ikke er avhengige av spillersalg.