Trådvurdering:
  • 5 stemmer - 4 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rykte og ønsketråd vinter/vår 24/25
(02-25-2025, 04:24 PM)Bohem33 Skreiv: Jeg hadde gjerne tatt sæter, men han har kontrakt ut neste år og skårte 10 mål for dem i serien i fjor og 14 i 2022. Jeg lurer på hvor mye vi måtte ha bydd for at RBK ville selge.

Henter vi en ny spiss er jeg ganske sikker på at Rijks forsvinner. Det virker temmelig sikkert at Braja er førstevalg og jeg er helt enig i at vi ikke kan ha tre utenlandske spisser.

Jeg tipper vi har noen kroner vi kan bruke om vi virkelig har troa, men sæther tror jeg hadde vært helt latterlig dyr og jeg ser ikke for meg at vi bruker noe tosifra millionbeløp uansett.

Lode spiller fast for hacken som nylig vant serien, det gir ikke helt mening for meg at de skulle ha lyst til å selge.
Rosted har jeg mer tro på. Vil han gjerne hjem og vi signerer han som bosman om et halvt år er det sikkert mulig å forhandle med klubben hans om å kjøpe han ut av det siste halvåret.

Det virker ikke sannsynlig at Storevik går nå, men det er egentlig en gledelig overraskelse.

RBK vil ikke ha Sæter. Det sto mellom Nordsjælland og en polsk klubb, men det ble ikke noe av. Så lista over klubber som kan kjøpe han nå er betraktelig kortere. 

https://www.vg.no/sport/i/GyXXWq/elitese...er-dilemma

Er vel ikke helt min drømmesignering, men god nok og norsk. Og sannsynligvis tilgjengelig.

Minuset med han bortsett fra dialekten og sånt er at han er en del skadet. Det er vel det som gjør at RBK vil kvitte seg med han. Og alder og skadehistorikk gjør vel at de ikke får all verden for han heller.

Lode kostet svenskene rundt 5 millioner fra Glimt i fjor. Vi kunne jo også ha kjøpt han da og han ville helst hit. Hacken er ikke noe større klubb enn at de er fornøyd om de får igjen pengene sine. Det er riktig at de ble seriemestere for noen år siden. Men de ble nummer 8 i fjor.
Svar
Takk for lenke, det gjør det langt mer sannsynlig ja.

Det er vel ikke så mange av toppklubbene som trenger spisser heller så det er ikke sikkert det er umulig. Det høres ut som en typisk deadline day signering, når rbk er desperate etter å få ned lønnsutgiftene. Det er bra med profiler og det hadde ikke overrasket meg om vi likte han godt etter noen mål og meldinger.

Jeg sier ja takk i hvert fall.

Skader trekker ned selvsagt, det er aldri et godt tegn. Men spisser som har putta tosifra i eliteserien vokser ikke på trær.
Svar
(02-25-2025, 06:13 PM)Bohem33 Skreiv: Takk for lenke, det gjør det langt mer sannsynlig ja.

Det er vel ikke så mange av toppklubbene som trenger spisser heller så det er ikke sikkert det er umulig. Det høres ut som en typisk deadline day signering, når rbk er desperate etter å få ned lønnsutgiftene. Det er bra med profiler og det hadde ikke overrasket meg om vi likte han godt etter noen mål og meldinger.

Skader trekker ned selvsagt, det er aldri et godt tegn. Men spisser som har putta tosifra i eliteserien vokser ikke på trær.

Sæter har slått seg til ro med at han heller vil kjempe seg til plass i RBK (Selvom han i bestefall er tredjevalg bak Holm og Islamovic) enn å dra til en klubb han er usikker på.

Når han takker nei til Legia Warszawa så har jeg 0% tro på at han vil hit til Oslo. 
Utrolig sær type. Kan nesten garrantere at vi ikke har han på radaren, og strengt talt så trenger vi han heller ikke.

For å nevne noe helt annet:
Hvor er Stian Sjøvold Thorstensen? Er han skadet? Var ikke med i troppen mot Viking og har ikke sett han på feltet på noen av de videoene som har blitt lagt ut av Tina.
Svar
(02-25-2025, 06:27 PM)JohnnyJ Skreiv:
(02-25-2025, 06:13 PM)Bohem33 Skreiv: Takk for lenke, det gjør det langt mer sannsynlig ja.

Sæter har slått seg til ro med at han heller vil kjempe seg til plass i RBK (Selvom han i bestefall er tredjevalg bak Holm og Islamovic) enn å dra til en klubb han er usikker på.

Når han takker nei til Legia Warszawa så har jeg 0% tro på at han vil hit til Oslo. 
Utrolig sær type. Kan nesten garrantere at vi ikke har han på radaren, og strengt talt så trenger vi han heller ikke.

For å nevne noe helt annet:
Hvor er Stian Sjøvold Thorstensen? Er han skadet? Var ikke med i troppen mot Viking og har ikke sett han på feltet på noen av de videoene som har blitt lagt ut av Tina.

Takk for mer info om sæther, jeg syntes jo egentlig det hørtes lovende ut jeg da. Kanskje kan han overtales og bli like gira på å spille her. 
Det høres ikke så gøy ut å være tredje eller fjerde valg til en plass, da blir det neppe mye spilletid. Og da er vel neppe rbk så veldig lystne til å ha han i troppen og lønne han heller. 
Hvem vet kanskje trodde han at mer interessante klubber skulle vise interesse eller angrer på tilbud han har sagt nei til. 

I denne saken virker han ikke som noen utpreget vålerenga hater i hvert fall  Rosenborg, Vålerenga | Sæter sperret opp øynene av Vålerenga: – Forskrekkende 

Molde var veldig interessert i han for et halvt år siden  Rosenborg, Molde FK | Molde forsøker på overgangssjokk – jakter Ole Sæter fra Rosenborg 

Her er vgsportens dekning av hans kuvending da han nesten var klar for Legia  VG Sporten | Bør Rosenborg selge Ole Sæter?? | Instagram 

Det ville jo vært litt utypisk oss da å plukke en fra en annen klubb som er ute i kulda, men som har masse å bevise. 
Agenten hans (Solbakken) trekker selvsagt ned, men om vi kunne fått han for en pen sum fordi rbk ikke har bruk for han, de fleste overgangsvinduene er stengt og de vil redusere lønnsutgiftene. Molde har som sagt vært veldig interessert i han, men nå har de vel altfor stor tropp med tanke på at de ikke skal inn i Europa igjen en gang (de har noen kamper igjen før de ryker ut nå da men). Tenk om vi fikk han på ett års kontrakt da. Da tror jeg sjansen er stor for at vi hadde angret på at vi ikke signerte han for flere år. Han er snart 29 år så han vil ikke selges til noen store ligaer, men kan fint ha 5 år + igjen i eliteserien. Jeg hadde i hvert fall følt meg mye tryggere på angrepsrekka vår om vi henta han. 
I fjor henta vi Kamara litt som en forsikring, det ble minimalt med spilletid for han, men de skrøyt enormt av hvor proff han var og hvor viktig han var i gruppa. Så det å forsikre seg litt trenger ikke være så dumt. Nå sier jeg ikke at Sæter og Kamara er like som typer. Men han har prestert veldig bra på den plassen der vi per nå har mest usikkerhet så om han ikke gjør noe annet så vil han i hvert fall redusere presset på Braja og Rijks.  

Da de la ut laget mot skeid skrev de at  Filip Thorvaldsen og Stian Sjøvold Thorstensen trener delvis med laget igjen, men er fortsatt ikke klare til å bidra i kamp. Da de la ut laget og troppen mot viking stod det ingen ting om han. Og jeg har ikke klart å finne noen sak om hvem som reiste til syden på tirsdag. 

Av rykter på x som jeg ikke aner om det er noe hold i kan man lese: 

Holy Stars FC winger, Prince Tweneboah, is being monitored by Eliteserien side, Vålerenga.

The 18 year-old has been superb in the Ghana Premier League ?? this season, contributing to 6 goals in 17 league matches.

Han er venstreving
Svar
Minner veldig om Obasi. Bitteliten og enormt rask. Har noen detaljer her som viser at det er kvaliteter. Spennende at vi er i det markedet i hvert fall.

https://www.youtube.com/watch?v=lzio_ToW9ao
Svar
(02-26-2025, 10:49 AM)Ettlagioslo Skreiv: Minner veldig om Obasi. Bitteliten og enormt rask. Har noen detaljer her som viser at det er kvaliteter. Spennende at vi er i det markedet i hvert fall.

https://www.youtube.com/watch?v=lzio_ToW9ao

Sikkert en spennende spiller, men blir overrasket om vi henter en ny utenlandsk kantspiller nå med Obasi og Sørensen her fra før, og Promise på vei inn i august.
Svar
(02-26-2025, 12:26 PM)mestah Skreiv: Sikkert en spennende spiller, men blir overrasket om vi henter en ny utenlandsk kantspiller nå med Obasi og Sørensen her fra før, og Promise på vei inn i august.

Som allerede sagt, hvis det er en spiller som ikke går inn i A-troppen for 2025 så spiller det ikke så stor rolle. Hvis dette er en spiller som tar store steg i 2025 eller vi selger Obasi eller Promise så gir det jo mening å ha denne karen klar for 2026.
Svar
(02-26-2025, 12:52 PM)NilsDN Skreiv:
(02-26-2025, 12:26 PM)mestah Skreiv: Sikkert en spennende spiller, men blir overrasket om vi henter en ny utenlandsk kantspiller nå med Obasi og Sørensen her fra før, og Promise på vei inn i august.

Som allerede sagt, hvis det er en spiller som ikke går inn i A-troppen for 2025 så spiller det ikke så stor rolle. Hvis dette er en spiller som tar store steg i 2025 eller vi selger Obasi eller Promise så gir det jo mening å ha denne karen klar for 2026.

Som allerede sagt, jeg er helt uenig. Det gir ikke mening å hente utenlandske spillere inn til andrelaget da vi må ha utviklingsrom for egen akademispillere også.
Svar
(02-26-2025, 01:55 PM)mestah Skreiv:

Som allerede sagt, jeg er helt uenig. Det gir ikke mening å hente utenlandske spillere inn til andrelaget da vi må ha utviklingsrom for egen akademispillere også.
Men utelukker det ene det andre? En feil jeg mener vi har gjort før er at vi ikke har tenkt nok utenfor egen sfære.
Svar
(02-26-2025, 02:37 PM)ehauger Skreiv:
(02-26-2025, 01:55 PM)mestah Skreiv:

Men utelukker det ene det andre? En feil jeg mener vi har gjort før er at vi ikke har tenkt nok utenfor egen sfære.

Jeg er enig i at vi har tenkt for mye innenfor "egen sfære" når det gjelder a-laget, og da spesielt under Fagermo. 

Men jeg vil ikke at vi skal fylle opp andrelaget med utenlandske spillere. Vi kan gjerne hente talenter fra nærområdet, og i enkelte tilfeller nasjonalt, men det skal være rom for egenproduserte spillere fra akademiet til a-laget også. Og jeg er bekymret for at den veien blir veldig lang dersom vi begynner å hente inn utenlandske spillere til andrelaget. For ikke å snakke om at det også gjerne koster en del kroner å skulle hente spillere til andrelaget på den måten. Jeg er også usikker på hvor mange som vil komme til Norge for å spille tredjedivisjon. De vil nok gjerne være litt nærmere a-laget hvis de skal komme hit, i hvert fall de største talentene. De største talentene kommer ikke for å spille tredjedivisjon og kanskje få en plass i troppen om ett eller to år. Tror jeg.

Edit: Men det er selvfølgelig ingen "regel" uten unntak. Hvis vi mener dette kan være en ny Ejuke (eller Messi), og han vil spille 3.div, så må vi gjerne hente han. Jeg bare tror sjansen for det er liten.
Svar

Gå til forum:

Bruker(e) som leser denne tråden: Fredmidt, JackBlack, JohnF, Morrison, Paulinho, 31 Gjest(er)